ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

«Πονοκέφαλος» στο Αιγαίο: 8 νέες ΤΠΚ και 2 ταχύπλοα σκάφη ειδικών δυνάμεων αποκτά το τουρκικό Ναυτικό (φωτό, βίντεο)

«Πονοκέφαλος» στο Αιγαίο: 8 νέες ΤΠΚ και 2 ταχύπλοα σκάφη ειδικών δυνάμεων αποκτά το τουρκικό Ναυτικό (φωτό, βίντεο)

Ύστερα από απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK) της Τουρκίας η κυβέρνηση της γείτονος χώρας αποφάσισε να δώσει το «πράσινο φως» σε δυο ακόμη ναυπηγικά προγράμματα.

Πρόκειται για το πρόγραμμα της ναυπήγησης δύο ταχύπλοων σκαφών που θα χρησιμοποιηθούν από τις ειδικές δυνάμεις του Ναυτικού. Την σύμβαση για την ναυπήγηση των δύο σκαφών έλαβε η εταιρεία Yonca Onuk η οποία διαθέτει σημαντική εμπειρία στον τομέα αυτό.

Υπενθυμίζεται ότι οι ειδικές δυνάμεις του τουρκικού Ναυτικού, οι γνωστές SAT-SAS, διαθέτουν ήδη δύο σκάφη τύπου MRTP-22/U SPECIAL OPERATION CRAFT, τα οποία αποκτήθηκαν από την εταιρεία Yonca Onuk το 2009 μετά από σύμβαση που υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2008.

Τα σκάφη αυτά έχουν μήκος 24,8 μέτρα, πλάτος 5,53 μέτρα, βύθισμα 1,3 μέτρα και εκτόπισμα 48 τόνους.

Το προωστικό σκεύος του MRTP-22/U αποτελείται από δύο πετρελαιοκινητήρες συνολικής ισχύος 22.000 ίππων συνδεδεμένους με δύο υδρωθητές, που επιτρέπουν στο σκάφος να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 55-60 κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 3. Το πλήρωμα του MRTP-22/U SPECIAL OPERATION CRAFT είναι τριμελές, ενώ μπορεί να μεταφέρει μία πλήρη ομάδα SAT-SAS σε 16 ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα.

Στην πλώρη το σκάφος διαθέτει μια σταθεροποιημένη πλατφόρμα οπλισμού τουρκικής κατασκευής τύπου STAMP εξοπλισμένη με πολυβόλο των 12,7 χλστ με ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου βολής. Επιπλέον το σκάφος διαθέτει 4 έστορες επί των οποίων μπορούν να τοποθετηθούν είτε πολυβόλα των 7,62 χλστ είτε βομβιδοβόλα των 40 χλστ.

Τέλος στην πρύμνη του MRTP-22/U SPECIAL OPERATION CRAFT είναι τοποθετημένες δύο λέμβοι που μπορούν να μεταφέρουν 8 άτομα έκαστη.

Το δεύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα είναι η ναυπήγηση 8 ταχύπλοων πυραυλοφόρων σκαφών κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά αντί για 10 που αρχικά είχε ανακοινωθεί τα οποία κατά πάσα πιθανότητα θα βασιστούν στο σχέδιο του MRTP-45 επίσης της εταιρείας Yonca Onuk που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση στρατιωτικού υλικού IDEF-2015.

Η ανάπτυξη του ταχύπλοου πυραυλοφόρου σκάφος MRTP-45 ξεκίνησε το 2011 για χώρες της Μέσης Ανατολής. Το σκάφος έχει συνολικό μήκος 48 μέτρα, πλάτος 8,8 μέτρα και εκτόπισμα 270 τόνους.

Το προωστικό σκεύος του MRTP-45 έχει κωδικοποιηθεί ως Marine Jet Power (MJP) και αποτελείται εναλλακτικά είτε από τρεις κινητήρες Diesel (έκαστος 4.300kW) με συνολική ισχύ 12.900kW ή συνδυασμό αεριοστρόβιλου και μηχανών Diesel (CODAG), που περιλαμβάνει δύο κινητήρες Diesel με ισχύ 1.939kW και δύο αεριοστρόβιλους με συνολική ισχύ 7.621kW.

Σύμφωνα με την εταιρεία Yonca Onuk το πλοίο που θα είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά θα είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων σε ήρεμη θάλασσα και 44 με 53 κόμβους με μέσο φορτίο.

Το MRTP-45 θα έχει μέγιστη αυτονομία από 2.000 ναυτικά μίλια και θα μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας 6.

Ο εξοπλισμός του σκάφους αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο το οποίο εναλλακτικά μπορεί να είναι το OTO MELARA 76/62 Super Rapido των 76 χλστ, ή το πυροβόλο BAE Systems Bofors Mk 3 των 57 χλστ, ή εναλλακτικά το πυροβόλο Otomelara FF40 ή ακόμη και το πυροβόλο Bofors 40χλστ Mk IV.

Επιπλέον το σκάφος θα μπορεί να φέρει ένα αναπτυσσόμενο τετραπλό εκτοξευτή πυραύλων επιφανείας-επιφανείας RGM-84L Harpoon Block II, ή τον τουρκικής κατασκευής πύραυλο τύπου ATMACA, δύο τηλεχειριζόμενες πλατφόρμες οπλισμού τύπου STOP της Aselsan εξοπλισμένες με πολυβόλα των 12,7 χλστ., καθώς και δύο τηλεχειριζόμενους τετραπλούς εκτοξευτές τύπου BORA II της εταιρείας Aselsan, εξοπλισμένους με 4 βλήματα FIM-92A Stinger έκαστος.

Τέλος το σκάφος προβλέπεται να εξοπλιστεί με το αντιαεροπορικό σύστημα RAM Mk 31 Guided Missile Weapon System (GMWS) με εμβέλεια 9-10 χλμ. Επιπλέον το MRTP-45 θα διαθέτει ένα ραντάρ έρευνας 3D, εγκατεστημένο σε ένα ολοκληρωμένο ιστό, ένα σύστημα ηλεκτρονικών μέτρων/αντιμέτρων (ESM/ECM) και ηλεκτρο-οπτικό σύστημα.

Στην σχεδίαση του σκάφους έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην επίτευξη χαμηλής υπογραφής ραντάρ και χαμηλού επιπέδου θορύβου. Τέλος το πλήρωμα του σκάφους μπορεί να κυμαίνεται από 26 έως 40 άτομα.

Το κόστος του προγράμματος ναυπήγησης των 8 σκαφών υπολογίζεται να φτάσει τα 800 εκατ. δολάρια δηλαδή το κόστος για κάθε ταχύπλοο σκάφος θα φτάσει τα 100 εκατ. δολάρια.

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία Yonca Onuk θα είναι η εγκατάσταση, η ολοκλήρωση και η διαλειτουργικότητα τόσων πολλών οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων σε μια τόσο μικρή σε μήκος και διαστάσεις πλατφόρμα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.