ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

«Κόκκινο» και «καρφιά» από Κροατία για τα ελληνικά F-16 Block 30: «Δεν είναι σε καλή κατάσταση»

«Κόκκινο» και «καρφιά» από Κροατία για τα ελληνικά F-16 Block 30: «Δεν είναι σε καλή κατάσταση»

“Δεν είναι σε καλή κατάσταση τα ελληνικά F-16 Block 30 και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να ασχοληθούμε άλλο με την ελληνική υποψηφιότητα”, δήλωσαν πηγές του κροατικού υπουργείου Άμυνας στην εφημερίδα Jutarnji List τη χώρας.

Η Κροατία έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την αντικατάσταση των παλαιών μαχητικών MiG-21 και στην διαδικασία ήταν τέσσερις οι υποψηφιότητες που υποβλήθηκαν:

Οι Αμερικανοί προσέφεραν το F 16 Block 70/72, την έκδοση “V’ το οποίο κρίθηκε “Πολύ ακριβή”, η Ελλάδα πρότεινε την πώληση των F-16 Block 30, της πρώτης παρτίδας που παραλήφθηκε μεταξύ 1990 και 1992 και κρίθηκε ότι “Tα αεροσκάφη δεν βρέθηκαν σε καλή κατάσταση”, οι Ισραηλινοί τα μεταχειρισμένα F-16Α Barak και η Σουηδοί τα καινούρια JAS 39 Gripen.

Τα δύο τελευταία επιλέχθηκαν για την τελική διαδικασία, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Μεταξύ των δύο εναλλακτικών λύσεων, τα JAS 38 ειναι πιο ακριβά από τα F-16, επειδή τα σουηδικά αεριωθούμενα αεροσκάφη είναι καινούρια ενω τα ισραηλινά ειναι 30 ετών.

Η κροατική Αεροπορία είχε επιθεωρήσει τα ελληνικά μαχητικά και πιλότοι της τα είχαν πετάξει, αλλά δεν τα βρήκαν σε καλή κατάσταση. Προφανώς εννοούν ότι “έχουν βάλει πολλές ώρες πτήσης” κάτι απόλυτα λογικό, αφού πετάνε εντατικά, εδώ και 27 χρόνια, αλλά σίγουρα η παρατήρηση ότι “Δεν ήταν σε καλή κατάσταση”, πρέπει να προβληματίσει την ΠΑ, αλλά και την πολιτική ηγεσία της χώρας.

Στις εποχές των Μνημονίων, δυστυχώς, οι συντηρήσεις των μαχητικών είναι κάτι που δεν γίνεται όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα τις χαμηλές διαθεσιμότητες.

Σε τελική ανάλυση τα ισραηλινά είναι παλαιότερης ημερομηνίας απόκτησης, ήταν τα πρώτα F-16 που αποκτήθηκαν από το Ισραήλ και παραλήφθηκαν μια δεκαετία ενωρίτερα από τα ελληνικά. Γιατί αυτά κρίθηκαν ικανά και είναι σε καλή κατάσταση, σύμφωνα πάντα με την κροατική Αεροπορία;

Σε 10 ημέρες, ο Κροατης υπουργός άμυνας Νταμίρ Κρίστιτσεβιτς θα παρουσιάσει την καλύτερη προσφορά για την Κροατία και ο πρωθυπουργός Αντρέϊ Πλένκοβιτς θα λάβει την τελική απόφαση και θα υπογράψει τη συμφωνία μεχρι τα τελη του 2017.

Η Κροατία θέλει να ενισχύσει την Αεροπορία της μετά την απόκτηση μαχητικών MiG-29SM από την Σερβία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Να σημειώσουμε ότι το ελληνικό υπουργείο και το ΓΕΑ πόνταραν και ποντάρουν στην πώληση των συγκεκριμένων αεροσκαφών για να χρημaτοδοτηθεί το πρόγραμμα ανακαίνισης των F-16.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.