Eμπλοκές των μαχητικών της ΠΑ και της ΤΗΚ είχαμε εχθές στην περιοχή του Καστελόριζου με τελικό αποτέλεσμα την εικονική κατάρριψη δύο τουρκικών μαχητικών F-16 από βλήματα IRIS-T (ή ΑΙΜ-2000) της ΠΑ.
Συγκεκριμένα χθες η Τουρκία έχοντας παράτυπα δεσμεύσει περιοχή στο FIR Αθηνών, στην περιοχή του Καστελόριζου προχώρησε στην πραγματοποίηση άσκησης στέλνοντας 4 σχηματισμούς μαχητικών. Οι τρεις αποτελούνταν από ζευγάρια μαχητικών F-16 και ο ένας από ζευγάρι μαχητικών F-4Ε Τerminator 2020, με αποστολή κρούση στο έδαφος
Ένα ζευγάρι από τα τουρκικά F-16 μπήκε αρχικά στο FIR Αθηνών στις 15:05, χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης, δημιουργώντας πρόβλημα στην ασφαλή αεροναυσιπλοΐα.
Ελληνικά F-16 που είχαν απογειωθεί από την 110 ΠΜ της Λάρισας είχαν σπεύσει στην περιοχή και αναχαίτισαν το ζεύγος που όμως ενώ έδειξε ότι αποχωρεί επέστρεψε και έκανε επανείσοδο στις 15:35.
Τα ελληνικά μαχητικά όμως τους περίμεναν καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που τα τουρκικά μαχητικά δρουν με αυτό τον τρόπο, με αποτέλεσμα να εμπλακούν σε αερομαχία όταν οι Τούρκοι επιχείρησαν “να τους πάρουν την ουρά”.
Σε λίγο προσέγγισαν άλλα δύο F-16 από το Καστέλι της Κρήτης, εκτιμώντας ότι μπορεί να αφιχθούν στην περιοχή και άλλα τουρκικά μαχητικά.
Τελικά δεν χρειάστηκε καθώς οι δύο Τούρκοι πιλότοι “έφαγαν πολύ ξύλο” και θα είχαν καταρριφθεί προ πολλού όταν έφτασαν και τα άλλα ελληνικά μαχητικά στην περιοχή.
Συνολικά εκτελέστηκαν επάνω στα τουρκικά μαχητικά βολές και με ΑΙΜ-120D ΑMRAAM και με IRIS-Τ με τα ελληνικά πληρώματα να χρησιμοποιούν τα ειδικά κράνη σκόπευσης.
Μια αερομαχία που θα τελείωνε με τα τουρκικά μαχητικά στο πάτο της θάλασσας…
Συνολικά η τουρκική αεροπορία σημείωσε χθες 5 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών καθώς δεν έδωσε τα σχετικά στοιχεία για τις εισόδους των μαχητικών της στο Αιγαίο και 3 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
Εν συνεχεία στο ντεμπρίφινγκ στην 110 ΠΜ, φάνηκε πόσο αποτελεσματικός είναι ο συνδυασμός του IRISI-T και του σκοπευτικού επι κράνους και πόσο άνετα “καταρρίφθηκαν” τα τουρκικά μαχητικά…
Τεχνικά χαρακτηριστικά του ΙRIS-T:
-Καθοδήγηση: ΙIR (Imaging Infra Red) με δυνατότητα IRCCM
-Πολεμική Κεφαλή: 12.7kg ΗΕ Blast Fragmentation
-Εμβέλεια: έως 25 Κm
-Βάρος: 87,4 Κgr
-Άνοιγμα Πτερύγων: 44,7cm
-Μήκος: 3 m
-Διάμετρος: 12,7cm
-Ταχύτητα: 3 Mach
-Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: F-16BLK 52+, ADV
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.