Με την παράδοση των πρώτων τουρκικών F-35A να επίκειται στις 23 Ιουνίου, μια ημέρα πριν τις εκλογές στη γείτονα, τόσο αυξάνεται και η ανησυχία για το πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση για την ΠΑ στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Η λύση για τον εντοπισμό των stealth μαχητικών F-35 σίγουρα δεν μπορεί να προέλθει από την αναβάθμιση των F-16 εφόσον στερούνται κάποιου υπέρυθρου αισθητήρα.
Η Ελλάδα, ενόψει της παράδοσης των F-35 δεν έχει ούτε την πολυτέλεια του χρόνου ούτε την πολυτέλεια άφθονων λύσεων.
Στη Γερμανία και στο πλαίσιο της αεροδιαστημικής έκθεσης ILA 2018 παρουσιάστηκε ένα νέο σύστημα επίγειας έγκαιρης προειδοποίησης όπου σύμφωνα με την εταιρεία που το κατασκεύασε μπορεί να εντοπίζει στόχους stealth.
Η ιδέα για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου συστήματος δεν είναι νέα. Στηρίζεται σε δίκτυο τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών προκειμένου να γίνεται δυνατός ο παθητικός εντοπισμός αεροσκαφών stealth.
Το σύστημα έχει αναπτύξει η Hensoldt και φέρεται επί φορτηγού οχήματος και αξιοποιεί το υπάρχον δίκτυο πομπών FM ραδιοφωνικών σταθμών και πομπών τηλεοράσεων χάρις στο οποίο μπορεί να εντοπίσει μεγάλα αεροσκάφη σε απόσταση 250 χλμ εάν στην περιοχή ενδιαφέροντος λειτουργούν δύο ή τρείς ραδιοφωνικοί ή τηλεοπτικοί σταθμοί ενώ μικρότερα αεροσκάφη σε μέγεθος μαχητικού μπορούν να εντοπιστούν σε απόσταση 100 χλμ με ακρίβεια 50-100 μέτρων.
Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα αφού αξιοποιήσει τις πληροφορίες που λαμβάνει από τα υπάρχοντα δίκτυα πομπών τηλεόρασης και ραδιοφώνου μπορεί μέσα σε 1,5 δευτερόλεπτο να εντοπίσει τον εναέριο στόχο και να τον παρακολουθήσει.
Η όλη διαδικασία γίνεται παθητικά και τα συστήματα RWR του αντιπάλου δεν μπορούν να αναγνωρίσουν καμία απειλή και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος παρακολουθείται.
Μάλιστα πολλά είναι τα γερμανικά ΜΜΕ τα οποία προσπαθώντας να εξηγήσουν τους λόγους γιατί το F-35A δεν πραγματοποίησε πτήσεις επίδειξης κατά τη διάρκεια της φετινής ILA αναφέρουν την ύπαρξη του συγκεκριμένου συστήματος.
Βέβαια τα F-35A όταν πετούν σε καιρό ειρήνης και μάλιστα σε πτήσεις απλής μετάβασης και φυσικά επίδειξης χρησιμοποιούν ανακλαστήρες οι οποίοι καταστρέφουν τα χαρακτηριστικά stealth.
Ασχέτως βέβαια για τους πραγματικούς λόγους που το F-35 έμεινε καθηλωμένο στο έαφος στην ILA 2018, το θέμα για την Ελλάδα παραμένει κρίσιμο και αυτό που έχει σημασία είναι πως οι ΗΠΑ σε αυτή την περίπτωση δεν θα είναι σύμμαχοί μας.
Δεν πρόκειται να μας παραδώσουν κανένα σύστημα που θα μπορεί να εντοπίζει στόχους stealth. Το αντίθετο μάλιστα. Θα επιχειρήσουν να μας αποτρέψουν. Το θέμα όμως για την ΠΑ είναι ότι πρέπει να αναζητήσει το συντομότερο δυνατό είτε σε «ανατολή» είτε σε «δύση» οποιοδήποτε σύστημα το οποίο στηρίζεται στην παραπάνω τεχνολογία ή σε οποιαδήποτε άλλη προκειμένου να λάβει τα μέτρα της και σύντομα.
Εάν το πράξει τώρα, από σήμερα, αργότερα δε θα μπορέσει να προλάβει τις δυσμενείς εξελίξεις.
Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι διαφαίνεται να υπάρχει στη χώρα ένας αδιόρατος εφησυχασμός ότι κάπως το θέμα θα διευθετηθεί ως δια μαγείας. Και αυτή η άποψη, δυστυχώς, παραμένει σταθερή και δείχνει να ενισχύεται από διάφορα αφελή δημοσιεύματα της ημεδαπής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.