Θρίλερ στο νοτιανατολικό Αιγαίο με την πορεία του ιταλικού ερευνητικού σκάφους Odin Finder το οποίο πλέει ανατολικά και βόρεια της Κρήτης, με πορεία Ν/Α προς την περιοχή του Καστελόριζου, έχοντας αποπλεύσει από το Ηράκλειο.
Όπως αναφέραμε σχετικά το σκάφος υλοποιούσε έργο θαλάσσιας έρευνας για λογαριασμό της κοινοπραξίας Euroasian Interconnector (κατασκευή έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη, έργο στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, το Ισραήλ και η Κύπρος):
Το σκάφος ενώ ήταν ναυλωμένο από την Ελλάδα από τις 28 Οκτώβριου φέρεται να έχει ναυλωθεί από την Τουρκία (έτσι αναφέρει τουρκική παράνομη NAVTEX) προκειμένου να πραγματοποιήσει υποθαλάσσιες έρευνες σε μια περιοχή εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, που εκτείνεται από την Κρήτη, περνά νότια από το Καστελόριζο και φτάνει μέχρι τα χωρικά ύδατα της Κύπρου.
Μάλιστα για αυτό το λόγο η Τουρκία εξέδωσε παράνομη NAVtEX (1095/17) με την οποία επιχειρεί αφενός να βγάλει άκυρη αντίστοιχη ελληνική (658/17) από τον Σταθμό Ηρακλείου, λέγοντας ότι ο σταθμός της Αττάλειας είναι υπεύθυνος για όλη αυτή την περιοχή(!) και αφετέρου να αμφισβητήσει ευθέως την ελληνική κυριαρχία.
Το θέμα όπως εξελίσσεται αυτές τις ώρες είναι εξαιρετικά σοβαρό καθώς είναι άγνωστο για ποιον ακριβώς πραγματοποιεί έρευνες το ιταλικό ερευνητικό πλοίο, καθώς και η ελληνική και νόμιμη NAVTEX ξεκινά και αυτή στις 28 Οκτωβρίου μέχρι νεοτέρας.
Η θέση του σκάφους πολύ κοντά στις ανατολικές ακτές της Κρήτης και η πορεία του προς ανατολάς σίγουρα δεν να προϊδεάζουν για θετικές εξελίξεις εάν το Odin Finder εκτελεί έρευνες για την Τουρκία.
Παράλληλα η τουρκική δραστηριότητα εκτείνεται και στην “καρδιά” του Αιγαίου με πρωτοφανή τρόπο, που αποδεικνύει βέβαια και το μέγεθος της τουρκικής θρασύτητας, όταν αυτή μένει αναπάντητη.
Μάλιστα η συγκεκριμένη περίπτωση ίσως αποδειχθεί πιο σοβαρή απο αυτή του ιταλικού ερευνητικού σκάφους.
Με μια άλλη NAVTEX την 1085/17 σκάφος του τουρκικού Ναυτικού ρυμουλκεί υποβρύχια συσκευή στην περιοχή που εκτείνεται μεταξύ Ικαρίας, Φούρνων, Πάτμου, Κίναρου, Αμοργού και Δονούσας.
Είναι πρωτοφανής όχι μόνο γιατί στην περιοχή η Τουρκία δεν έχει αρμοδιότητα για έκδοση NAVTEX και η οποιαδήποτε δραστηριότητα που αφορά στο βυθό συνιστά ευθεία αμφισβήτηση της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας στο μέσο του Αιγαίου, αλλά γιατί είναι σαφές ότι χαρτογραφείται ο βυθός για να υπάρξει “εικόνα” στα τουρκικά υποβρύχια σε ένα σημείο που αποτελεί την συνήθη διαδρομή των ελληνικών υποβρυχίων προς τους ναυστάθμους της Σμύρνης και της Αλικαρνασσού…
Προς το παρόν το ιταλικό ερευνητικό σκάφος συνεχίζει την πορεία του ανατολικά και το θρίλερ στην ευαίσθητη περιοχή του Ν.Α. Αιγαίου συνεχίζεται με δύο NAVTEX μια ελληνική (νόμιμη) και μια τουρκική (παράνομη) να αναγγέλλουν έρευνες από το ίδιο ερευνητικό σκάφος!
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.