ΚΛΕΙΣΙΜΟ
One we won! First we take Manhattan...
prodeals

Δεκάδες οι ναυπηγήσεις τουρκικών πολεμικών σκαφών – Γερμανικά ΜΜΕ: «Ο Ερντογάν θα τα χρησιμοποιήσει σε Αιγαίο και Κύπρο»

Δεκάδες οι ναυπηγήσεις τουρκικών πολεμικών σκαφών – Γερμανικά ΜΜΕ: «Ο Ερντογάν θα τα χρησιμοποιήσει σε Αιγαίο και Κύπρο»

«H Τουρκία αναπτύσσει εδώ και 13 χρόνια το Nαυτικό της. Τώρα αισθάνεται προφανώς αρκετά ισχυρή. Ο στρατηγικός στόχος ήταν σαφής από την αρχή: Η Τουρκία ήθελε σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου Ερντογάν και του τότε υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου να μετατραπεί σε μια περιφερειακή δύναμη στη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια, και γιατί όχι σε παγκόσμια δύναμη» γράφει η γερμανική Die Welt

Η γερμανική εφημερίδα προσθέτει ότι:

“Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τον Στόλο, με τον οποίο η Άγκυρα θέλει να εκπέμψει δύναμη και επιρροή στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο. Από το 2015 ένα νέο δόγμα επέμβασης περιγράφει αυτό που ο Ερντογάν αποσκοπεί με την ναυπήγηση ενός πανάκριβου στόλου:

Όπως αναφέρεται στο δόγμα αυτό, ο στόλος αποτελεί ένα εργαλείο της εξωτερικής πολιτικής, κυρίως για το Αιγαίο και για την Κύπρο.”

Όχι ότι από την Ελλάδα ή την Κύπρο υπάρχει οποιαδήποτε απειλή για την Τουρκία- το δόγμα δεν αναφέρει κάτι τέτοιο.

Αλλά η Τουρκία αντιλαμβάνεται δήθεν ως νόμιμο συμφέρον της τη διεκδίκηση γκρίζων ζωνών στα ελληνικά χωρικά ύδατα απέναντι από τις τουρκικές ακτές, όπου πολλά νησιά ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά και στα κοιτάσματα φυσικού αερίου μπροστά από την Κύπρο», γράφει η γερμανική εφημερίδα.

«Τα σύνορα μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας καθορίστηκαν το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Σ’ αυτήν καθίσταται σαφές ότι τα νησιά του Αιγαίου μπροστά από τις τουρκικές ακτές παραμένουν στην Ελλάδα.

Η Τουρκία δεν το ξεπέρασε ποτέ.

Ήδη το 1996 λίγο έλειψε να ξεσπάσει πόλεμος για τα Ίμια.

Μόλις τώρα, επειδή ο στόλος της ενισχύεται, η Τουρκία καταγίνεται με το να θεωρεί ότι ανήκει στην επικράτειά της κάθε βράχος που αναδύεται από τη θάλασσα και δεν αναφέρεται ρητά στην Συνθήκη της Λωζάνης» σημειώνει η Die Welt.

«Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι μια τεράστια αύξηση στρατιωτικών επεισοδίων σε αέρα και θάλασσα.

Σε περιοχές της ελληνικής επικράτειας , όπου η Τουρκία ισχυρίζεται ότι ανήκουν στην κυριαρχία της.

Περίπου 2.000 φορές παραβίασαν τουρκικά πολεμικά σκάφη τα ελληνικά χωρικά ύδατα μόνο πέρσι – τέσσερις φορές περισσότερο απ’ ό,τι τον προηγούμενο χρόνο. 3.300 φορές τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, αριθμός διπλάσιος από τον προηγούμενο χρόνο» τονίζει η γερμανική εφημερίδα, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Ποιο είναι το τεράστιο τουρκικό ναυπηγικό πρόγραμμα

Το τουρκικό ναυπηγικό πρόγραμμα αποτελείται από ένα πολύ μεγάλο αριθμό ναυπηγήσεων εκ των οποίων οι κυριότερες αφορούν: 4 κορβέτες κλάσης ADA, 4 φρεγάτες κλάσης ISTIF, 6 έως 8 φρεγάτες TF-2000, 6 υποβρύχια T-214TN, δύο αεροπλανοφόρα-σκάφη αμφίβιων επιχειρήσεων και δύο αποβατικά.

Υπάρχουν και δεκάδες άλλα ναυπηγικά προγράμματα για μικρότερα σκάφη όπως και για πλοία αποβάσεων.

Κορβέτες κλάσης Ada

Πρόκειται για τα σκάφη F-511 HEYBELİADA (σε υπηρεσία από το 2011), το F-512 BÜYÜKADA (σε υπηρεσία από το 2013), το 2013, το F-513 BURGAZADA (μπήκε σε υπηρεσία το 2018) και το F-514 KINALIADA (αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 2019).

Είναι σκάφη εκτοπίσματος 2.300 τόνων, μήκους 99 μ., έχουν πλήρωμα 93 ατόμων και αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων. Φέρουν 1 πυροβόλο των 76 χλστ., 8 βλήματα Harpoon, 21 αντιαεροπορικά και εγγύς αμύνης βλήματα RAM από εκτοξευτή Mk-144, τορπίλες των 324 χλστ. και ένα ελικόπτερο.

Φρεγάτες κλάσης TF-2000

Τα σκάφη θα έχουν εκτόπισμα 7.000 τόνων, μήκος 140μ. +, και θα διαθέτουν τουρκικά βλήματα επιφανείας-επιφανείας. Προβλέπεται η ναυπήγηση 8 σκαφών.

Φρεγάτες κλάσης ISTIF

Πρόκειται για τα σκάφη F-515 İSTANBUL που θα είναι έτοιμο το 2021, το F-516 İZMİR, το F-517 İZMİT και το F-518 İÇEL.

Είναι σκάφη εκτοπίσματος 3.000 τόνων, μήκους 113 μ. και οπλισμού 16 βλημάτων επιφανείας-επιφανείας, 64 αντιαεροπορικών 64 RIM-162 ESSM SAM από κάθετο εκτοξευτή Mk41 Mod 2, τορπιλοβλητικών σωλήνων των 324 χλστ. και ενός ελικοπτέρου S-70-B2 Seahawk.

Υποβρύχια κλάσης Reis Type-214TN

Προβλέπεται η ναυπήγηση 6 υποβρυχίων. Από τις 25 Φεβρουαρίου του 2018, το τρίτο κατά σειρά υποβρύχιο T-214 «Mourat Reis». βρίσκεται υπό ναυπήγηση με την τοποθέτηση της τρόπιδας, Το πρώτο υποβρύχιο το «Piri Reis» αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2020 και θα είναι επιχειρησιακό το 2024 ενώ το δεύτερο («Hizir Reis») τελεί υπό ναυπήγηση.

Το υποβρύχιο Type 214ΤΝ κλάσης Reis θα έχει μήκος 66,3 μέτρα (έναντι 65 μέτρων των ελληνικών), βύθισμα 6,8 μέτρα (έναντι 6,3 μέτρων), διάμετρο 6,3 μέτρα, ύψος 13,1 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.845 τόνους (έναντι 1.690 τόνων) και εκτόπισμα σε κατάδυση 2.023 τόνους (έναντι 1.860 τόνων).

Αεροπλανοφόρα:

TCG Anadolu (L-408), TCG Trakya (L-409)

Το πρώτο αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2021 και το δεύτερο το 2023.

Το τουρκικό Ναυτικό παράλληλα πρόκειται να παραλάβει συνολικά 32 F-35A όπου θα χρησιμοποιηθούν και από τα δύο αεροπλανοφόρα.

Αποβατικά κλάσης BAYRAKTAR

L-402 BAYRAKTAR (σε υπηρεσία από τις 14 Απριλίου 2017),

L-403 SANCAKTAR (σε υπηρεσία από τις 30 Απρίλιου του 2018).

Η τελετή ένταξης του SANCAKTAR

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.