Οι συνθήκες στα Καλάβρυτα ήταν ιδανικές. Στεγνή άσφαλτος, καθόλου χιόνι στο δρόμο αλλά τη νύχτα ήθελε ιδιαίτερη προσοχή αφού η θερμοκρασία έπεφτε στους – 5 και ο παγετός πάντα είναι επικίνδυνος ακόμη και για τα αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Το πολυτελέστατο SUV της BMW Χ3 ,στην 3η έκδοση που λανσάρεται αυτές τις ημέρες, μπορείτε να το βρείτε σε τρείς εκδόσεις – Line, Luxury Line, M Sport- με δύο κινητήρες diesel και τρεις βενζινοκινητήρες.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν μια BMW X3 στην έκδοση Line με δίλιτρο κινητήρα diesel. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για την κύλιση στην εθνική οδό. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να κινηθείς με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ αλλά ταυτόχρονα με μεγάλη ασφάλεια. Μπορείς να ξεκινήσεις από την Αθήνα και να φθάσεις στη Θεσσαλονίκη χωρίς να σταματήσεις και χωρίς να ακούσεις από κάποιον επιβάτη ότι κουράστηκε. Άνετο και με φοβερή ηχομόνωση.
Μαζί με δύο συναδέλφους ξεκινήσαμε από τα κεντρικά γραφεία της BMW στην Αθήνα για τα Καλάβρυτα όπου εκεί έγινε και η παρουσίαση της νέας Χ3. Όταν βγήκαμε από την εθνική οδό, μετά την Ακράτα και ξεκινήσαμε τα ανηφορικά κομμάτια για την ορεινή Αχαΐα, ο ρυθμός ήταν ιδιαίτερα γρήγορος.
Η BMW X3 δεν «ξεκολλούσε» από το δρόμο και έτσι αυτό το στήσιμο σου έδινε μια άλλη αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και τέλεια κρατήματα.
Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν εκτεταμένα μέτρα για να βελτιώσουν σημαντικά τη δυναμική συμπεριφορά, την κατευθυντική ευστάθεια και την οδηγική αίσθηση της νέας BMW X3. Οι επιλογές πλαισίου περιλαμβάνουν ανάρτηση M Sport, Dynamic Damper Control, φρένα M Sport και σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού.
Ευτυχώς προλάβαμε πριν νυχτώσει να φτάσουμε μέχρι την πίστα του χιονοδρομικού κέντρου που δυστυχώς είχε μόνο μια «υποψία» από χιόνι. Και φυσικά κανέναν σκιέρ.
Στο road book υπήρχε και μια χωμάτινη διαδρομή. Σίγουρα για ένα καθαρόαιμο Jeep η διαδρομή αυτή θα ήταν παιδική χαρά. Ωστόσο για ένα πολυτελές SUV η χωμάτινη διαδρομή ήθελε λίγο προσοχή γιατί είχε αρκετά νεροφαγώματα. Σεβασμός λοιπόν στην πολυτέλεια που δεν λέει ΟΧΙ στην… περιπέτεια.
Οι διαφορές που έχει η 3η γενιά BMW X3 με την 2η γενιά Χ3 δεν είναι πολλές. Δεν έχει γίνει κάτι επαναστατικό. Όταν ένα μοντέλο έχει μια επιτυχημένη πορεία δεν το καταστρέφεις. Σωστά λοιπόν οι Γερμανοί έκαναν αισθητικές κυρίως παρεμβάσεις αλλά και ελάφρυναν κατά 55 κιλά το σύνολο του αυτοκινήτου.
Η νέα Χ3 έχει συντελεστή αεροδυναμικής Cd = 0.29. Οι σχεδιαστές άλλαξαν τα φωτιστικά σώματα μπροστά που έχουν πολυγωνικό σχήμα. Οι προβολείς ομίχλης είναι με εξαγωνική σχεδίαση που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW X.
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έγιναν οι μεγαλύτερες αλλαγές κυρίως στα φωτιστικά σώματα, με τρισδιάστατη εμφάνιση και προαιρετική full-LED λειτουργικότητα που ενισχύουν το δυναμικό στυλ.
Πιο όμορφο, πιο λειτουργικό και πιο πλούσιο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τις BMW σειράς 5 και 7.
Με δύο λόγια αυτά τα «καλούδια» που υπάρχουν στα μεγαλύτερα και πολύ πιο ακριβά μοντέλα, τώρα τα βρίσκουμε και στην σειρά Χ3.
Πριν προχωρήσω στα τεχνικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να σας πω δύο λόγια για την ιστορία της Χ3. Για πρώτη φορά η Χ3 κατασκευάστηκε το 2003, στην Αυστρία, στο εργοστάσιο Magna Stayer. Από το 2003 έως το 2010 πουλήθηκαν 600.000 αυτοκίνητα. Το 2010 ξεκίνησε η παραγωγή της BMW X3 2ης γενιάς στο καινούργιο εργοστάσιο Spartanburg στην Αμερική.
Από το 2010 έως το 2017 πουλήθηκαν 900.000 Χ3. Σήμερα η BMW ξεκινάει τον τρίτο κύκλο της Χ3 και αισιοδοξεί ότι θα ξεπεράσει αρκετά τις πωλήσεις που πέτυχαν οι δύο προηγούμενες γενιές. ’Έχοντας σε σύνολο 1.500.000 πωλήσεις με τα καινούργια συστήματα κίνησης και τον πολυτελή εξοπλισμό, ετοιμάζονται να καταγράψουν νέα –για την κατηγορία τους- ρεκόρ.
Ας δούμε όμως τώρα τις διαστάσεις της νέας Χ3 που είναι σχεδόν ίδιες με την 2ης γενιάς. Το μήκος είναι 4,709 μ, το πλάτος 1.891 μ, το ύψος 1.676 ενώ το μεταξόνιο είναι 2.810 μ. Ο χώρος αποσκευών 550 λίτρα. Στις εκτός δρόμου διαδρομές δεν αντιμετωπίζει προβλήματα αφού το ύψος από το έδαφος είναι 204 mm. H κατανομή βάρους είναι 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.
Οι πελάτες της σειράς Χ3 δεν θα δυσκολευτούν να βρουν αυτό που τους ταιριάζει. Με τις εκδόσεις xLine, M Sport και Luxury Line (η τελευταία είναι προσθήκη στη γκάμα) και τα αξεσουάρ BMW Individual, η εμφάνιση της BMW X3 προσαρμόζεται πιο εύκολα σε κάθε προτίμηση, σε κάθε γούστο.
Οι ζάντες στην 3η γενιά είναι 18άρες ( στο στάνταρ εξοπλισμό), αλουμινίου ενώ στη 2η γενιά ήταν 17 ιντσών. Όμως αν κάποιος θέλει μπορεί να παραγγείλει και ζάντες έως 21 ιντσών.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, πακέτο Ambient Air, ενεργό εξαερισμό καθισμάτων, cargo λειτουργία των στάνταρ διαιρούμενων 40:20:40 / αναδιπλούμενων πλατών πίσω καθισμάτων, με πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή που δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον.
Το BMW Display Key, που κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς να χρησιμοποιείς κλειδί, κάνει και χρέη τηλεχειριστηρίου για το προαιρετικό βοηθητικό σύστημα κλιματισμού.
Οι κινητήρες
Δύο κινητήρες diesel και τρεις βενζινοκινητήρες διατίθενται από το λανσάρισμα (ή λίγο αργότερα) για τη νέα BMW X3. Η BMW X3 M40i 265 kW/360 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8.4 – 8.2 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 193 – 188 g/km) γίνεται το πρώτο Αυτοκίνητο M Performance της οικογένειας X3 και πλαισιώνεται από ένα δεύτερο βενζινοκίνητο μοντέλο με τη μορφή της BMW X3 xDrive30i που αποδίδει 185 kW/252 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,4 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 168 g/km).
Τα δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα είναι η BMW X3 xDrive20d με 140 kW/190 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5.4 – 5.0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 142 – 132 g/km) και η BMW X3 xDrive30d που αποδίδει 195 kW/265 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.0 – 5.7 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 158 – 149 g/km). Η BMW X3 20i με 135 kW/184 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.4 – 7.2 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 169 – 165 g/km) . Για τα αυτοκίνητα που παράγονται για χώρες εκτός Ευρώπης θα υπάρχει και δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης ή πίσω κίνησης.
Όλες οι εκδόσεις κινητήρων συνδυάζονται στάνταρ με ένα εξελιγμένο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Ο οδηγός της Χ3 θα εντυπωσιασθεί με τα συστήματα υποβοήθησης. Σημειώστε ότι η νέα BMW X3 διατίθεται προαιρετικά με την τελευταία γενιά Active Cruise Control και το πακέτο ασφάλειας Driving Assistant Plus, που περιλαμβάνει Steering και lane control assistant, Lane Change Assistant (από Δεκέμβριο 2017) και Lane Keeping Assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση.
Το δεύτερο θεμελιώδες στοιχείο του BMW ConnectedDrive – μαζί με τα συστήματα υποστήριξης οδηγού BMW Personal CoPilot – δημιουργείται από τις Υπηρεσίες και εφαρμογές BMW ConnectedDrive. Η νέα BMW X3 περιλαμβάνει τώρα το BMW Connected.
Αν ο οδηγός θέλει μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών. Με το σύστημα αυτό μπορεί να κινεί τα χέρια η τα δάκτυλά του και να αυξάνει η να μειώνει την ένταση της μουσικής, να αλλάζει συχνότητες στο ραδιόφωνο η ακόμη και να ρυθμίζει το σύστημα πλοήγησης.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και το σύστημα Voice Assistant. Φοβερή δουλειά έγινε και στο Head-Up Display με τα καταπληκτικά γραφιστικά στοιχεία, την ανάλυση και τις δυνατότητες απεικόνισης.
Πριν κλείσουμε την παρουσίαση με αυτό που ενδιαφέρει όλους, τι τιμές , να πούμε ότι οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw- EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ορίζει ο κύκλος NEDC.
Ας δούμε τώρα τις προτάσεις που κάνει η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της BMW στη χώρα μας.
Η xDrive20i με το 2λιτρο μοτέρ και τους 184 ίππους κοστίζει 58.130 ευρώ.
Η xDrive30i, με τον ίδιο κινητήρα αλλά με 252 ίππους έχει τιμή 69.120 ευρώ.
Η κορυφαία X3 M40i με 6κύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 2.998 cc, που αποδίδει 360 ίππους θα πωλείται 88.830 ευρώ.
Στην Ελλάδα το μοντέλο που θα προτιμηθεί είναι αυτό με τους diesel κινητήρες.
Η Χ Drive20d με 1.995 cc αποδίδει 190 ίππους και κοστίζει 59.900 ευρώ.
Η xDrive30d με τον 3λιτρο εξακύλινδρο που αποδίδει 265 ίππους θα κοστίζει 72.980 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.