Παραμονές του πολέμου 1939… Η κυβέρνηση Μεταξά ετοιμάζεται για την επικείμενη εισβολή και οχυρώνει διάφορα στρατηγικά σημεία στην Β. Ελλάδα, αλλά και στην Αττική.
Ανάμεσα σ” αυτά, ζωτικής σημασίας κρίθηκε η οχύρωση της σιδηροδρομικής γραμμής που ενώνει την Αθήνα με τη Β. Ελλάδα, στο ύψος του Αγ. Στεφάνου όπου βρίσκονται τούνελ.
Το σχέδιο έλεγε να χτιστεί ένα πολυβολείο στην κάθε πλευρά του τούνελ για να ελέγχονται τα τρένα που έμπαιναν και έβγαιναν από την Αττική. Το πολυβολείο στη νότια πλευρά χτίστηκε επιτυχώς. Το άλλο, στη βόρεια πλευρά δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί από τους Έλληνες και το ολοκλήρωσαν οι Ιταλοί κατακτητές.
Στη συνέχεια τα πολυβολεία χρησιμοποιήθηκαν από Ιταλούς και Γερμανούς για να ελέγχουν τα διερχόμενα τρένα για έγγραφα και για φορτία. Η μαύρη περίοδος της Κατοχής είχε αρχίσει για την Ελλάδα…
Σήμερα τα πολυβολεία είναι εντελώς παρατημένα, ενώ θα μπορούσαν να αποτελούν ένα ζωντανό παράδειγμα Ιστορίας και διδασκαλίας των μαθητών για την επέτειο του ΟΧΙ, που γιορτάζουμε σήμερα.
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.