Πιο αυστηρές τιμωρίες, για όσους πραγματοποιούν παραβάσεις, προβλέπει ο νέος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή.
Τι ισχύει για τα πρόστιμα
Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, όμως τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια.
Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο και για τους οδηγούς που εξακολουθήσουν να έχουν μερικές κακές συνήθειες μέσα στο αμάξι, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους,
Οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και αναλόγως της διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο.
Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: Της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Στις παραπάνω, λοιπόν, παραβάσεις (πλην των προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.
Οι παραβάσεις που εξαιρούνται
Από την παραπάνω κατηγορία θα εξαιρούνται οι σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κ.λπ.
Μέτρα για τα μεταχειρισμένα και εισαγόμενα οχήματα
Να σημειωθεί πως αλλαγές προβλέπονται για τα όσα αυτοκίνητα εισάγονται στην χώρα μας και είναι μεταχειρισμένα, έτσι ώστε με τους νέους μηχανισμούς ελέγχου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα.
Για την αλλαγή αυτή μάλιστα, το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας, κ.λπ.
Τι προβλέπεται για τα ταξί και τι για την Uber
Όσον αφορά τα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.
Με βάση ότι ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης(Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα
Σχετικά με τις πινακίδες κυκλοφορίας
Με τον νέο ΚΟΚ κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται, θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών.
Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών, η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους.
Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.
Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη–κατόχου του οχήματος.
Εκτός δρόμων οι γουρούνες
Ο νέος ΚΟΚ φέρνει ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες». Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς αλλά επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα.
Επιπλέον το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στο μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.