Οι συζητήσεις με τους δανειστές δεν απέδωσαν και τελικά όσα πλήρωσαν πέρυσι περίπου 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ τα ίδια θα κληθούν να πληρώσουν και φέτος ως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Έτσι, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αναρτηθούν στο Taxisnet.
Όπως αναφέρει το «Βήμα», κάθε χρόνο στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι να αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας, να γίνουν πιο αναλογικά και να μην επιβαρύνονται υπέρογκα οι ιδιοκτήτες ΙΧ με οχήματα που η αξία τους έχει μειωθεί σημαντικά με την πάροδο των ετών.
Ωστόσο, όλα μένουν στις προθέσεις, εφόσον οι όποιες αλλαγές κόβονται από τους δανειστές, καθώς ανησυχούν ότι δεν θα επιτευχθεί ο στόχος των εσόδων που τίθεται κάθε φορά.
Έτσι, αν τελικά αλλάξει κάτι φέτος, αυτό θα αφορά μόνο στους πολύτεκνους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Πάντως οι αλλαγές που εξετάζονται και θα οριστικοποιηθούν λίγες ώρες πριν την κατάθεση του Προϋπολογισμού αφορούν στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων πολύτεκνων στα οποία είναι πιθανό να υπάρξει μια μείωση της τάξης του 10-20% αλλά κάτω από αυστηρά κριτήρια (τέσσερα παιδιά, κινητήρας οχήματος πάνω από 1.929 κ.εκ., εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ, κ.ά.) και αναμένεται να ωφεληθούν μόλις 2.000 ιδιοκτήτες.
Η δεύτερη πιθανή αλλαγή αφορά τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2006 έως και 31/12/2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας των οποίων θα πρέπει να είναι μειωμένα καθώς θα πρέπει να είναι αντίστοιχα εκείνων που είχαν το 2016 τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως τις 31/12/2005.
Ο λόγος είναι πως τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 έχουν κλείσει 12 έτη από τη στιγμή που πρωτοκυκλοφόρησαν και θα πρέπει να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες του χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας. Αν η τρόικα επιτρέψει την συγκεκριμένη αλλαγή τότε θα ωφεληθούν περίπου 50.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.
Ήδη πάντως, αρκετοί ιδιοκτήτες ΙΧ ετοιμάζονται να καταθέσουν πινακίδες για να γλιτώσουν τόσο τα τέλη κυκλοφορίας 2018 όσο και τα τεκμήρια του ίδιου έτους.
Ιδού, λοιπόν, ποια αναμένεται να είναι τα «νέα» τέλη κυκλοφορίας 2018:
Για επιβατηγά αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται αποκλειστικά βάσει του κυβισμού τους.
Για όσα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ταξινομήθηκαν απο την 1η Νοεμβρίου 2010 και ύστερα, τα τέλη υπολογίζονται βάσει της εκπομπής ρύπων.
Για να προκύψει το ποσό των τελών, πολλαπλασιάζονται οι εκπομπές ρύπων με την τιμή του αντίστοιχου κλιμακίου από τον κάτωθι πίνακα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.