Μετά από τρεις μέρες «παύσης», λόγω της εμπλοκής με τα έγγραφα του δεξαμενόπλοιου «Lassea», ξεκίνησε τελικά στις 09:20 το πρωί του Σαββάτου η διαδικασία απάντλησης πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», από το δεξαμενόπλοιο «Siros», στο οποίο ανέθεσε τελικά την υπόθεση ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, αργά το βράδυ της Παρασκευής.
Βάσει της επίσημης ενημέρωσης του λιμενικού, περίπου μέχρι τις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου είχαν απαντληθεί περίπου 50 κυβικά πετρελαιοειδών, γεγονός που σημαίνει πως η διαδικασία συνεχίζεται κανονικά.
Εν τω μεταξύ, έρευνα της εταιρίας Metron Analysis, που δημοσίευσε η εφημερίδα «Τα Νέα», δείχνει πως οι πολίτες στην μεγάλη τους πλειοψηφία είναι δυσαρεστημένοι από τον τρόπο που χειρίστηκε την υπόθεση τόσο η κυβέρνηση συνολικά, όσο και κατά μέρους οι αρμόδιοι υπουργοί.
Ενδεικτικά, σχεδόν 7 στους 10 δηλώνουν δυσαρεστημένοι, καθώς το 68% των πολιτών εκφράζει δυσαρέσκεια από την πολιτική διαχείριση του ατυχήματος εκ μέρους των αρμόδιων υπουργών, ενώ μόλις ένα 12% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως ακόμα και μεταξύ των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, οι 6 στους 10 αποδοκιμάζουν τους χειρισμούς της κυβέρνησης και μόλις το 23% τους εγκρίνει.
Εκτός της δυσαρέσκειας όμως, οι πολίτες απαντούν πως απαιτούνται παραιτήσεις μετά την ρύπανση από το ναυάγιο: Στο ερώτημα για το αν τίθεται θέμα ανάληψης πολιτικής ευθύνης και παραίτησης από συγκεκριμένους υπουργούς, το 59% απαντά καταφατικά «ναι υπάρχει θέμα» και το 31% αρνητικά.
Μάλιστα, και το 51% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τίθεται υπέρ των παραιτήσεων, ενώ το 40% έχει αντίθετη άποψη.
Στην ίδια έρευνα, το 77% εκτιμά ότι η διαρροή πετρελαίου και πίσσας στον Σαρωνικό, μετά το ναυάγιο, είναι οικολογική καταστροφή με μακροχρόνιες επιπτώσεις, ενώ μόλις το 17% πιστεύει ότι πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό ατύχημα που αντιμετωπίζεται.
Αναλυτικά η ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης στον Σαρωνικό:
Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε έλεγχος στις ανατολικές και νότιες ακτές της νήσου Σαλαμίνας και δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.
Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται επιφανειακή θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.
Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά είκοσι (20) ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.
Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρούν συνεργείο συνολικά τριάντα οκτώ (38) ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, δύο (02) πλυστικά μηχανήματα και αντλία.
Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Eπιχειρεί συνεργείο συνολικά ογδόντα πέντε (85), μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.
Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο σαράντα ενός (41) ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από δύο (02) αντλίες, τέσσερα (04) πλυστικά μηχανήματα και τέσσερα (04) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και της αναδόχου εταιρείας.
Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση.
Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση.
Όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνεχίζουν να πραγματοποιούν εργασίες αντιρρύπανσης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέσα που επιχειρούν είναι έξι (06) αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ, δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ., έξι (06) ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας τα οποία εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής, ενώ εργάζονται εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας με συνολικά διακόσια ογδόντα εννέα (289) άτομα.
Τέλος, σήμερα το πρωί ξανάρχισε η άντληση του φορτίου από το βυθισμένο “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”. Η άντληση πραγματοποιείται από το Δ/Ξ «ΣΥΡΟΣ» Ν.Π. 10292 , το οποίο μέχρι στιγμής έχει αντλήσει 50 κυβικά μέτρα (50m3).
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.