Το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία περί παραβίασης απορρήτου των δεδομένων των χρηστών επέβαλε η Ε.Ε. στην Amazon, όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή (30/07), και αυτό ανέρχεται σε περίπου 747 εκατομμύρια ευρώ.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές Aρχές περί Απορρήτου επέβαλαν πρόστιμο στον τεχνολογικό κολοσσό της Amazon ύψους σχεδόν 747 εκατομμυρίων ευρώ για μη τήρηση των πολιτικών προστασίας δεδομένων των χρηστών που επιβάλλονται στην Ε.Ε., όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή (30/07).

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του «Business Insider», όπως προκύπτει από τα ευρήματα, τα κέρδη της Amazon στο δεύτερο τρίμηνο, το οποίο περιλάμβανε το έντυπο 10-Q στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), που καταγραφόταν και πρόστιμο 746 εκατομμυρίων ευρώ από την Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων του Λουξεμβούργου (CNPD).

Υπενθυμίζεται πως η CNPD είναι ο κύριος ρυθμιστής απορρήτου της Amazon εντός της Ε.Ε. εφόσον η εταιρεία έχει την έδρα της στο Λουξεμβούργο, που είναι κράτος-μέλος της Ε.Ε..

Το πρόστιμο, το οποίο επιβλήθηκε στις 16 Ιουλίου και αντιπροσωπεύει περίπου το 4,2% των καθαρών εσόδων της εταιρείας για το 2020, είναι ισοδύναμο με περίπου 887 εκατομμύρια δολάρια και σηματοδοτεί το μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβλήθηκε ποτέ σύμφωνα με τους νόμους της Ε.Ε. για την προστασία δεδομένων.

Μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο πρόστιμο είχε επιβληθεί, το 2019, στην Google και έφτανε στα 48 εκατομμύρια ευρώ.

Βάσει των όσων σχετικών στοιχείων αναφέρει η SEC, η Amazon παραβίασε τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων της Ε.Ε. μέσω των διαφημιστικών πρακτικών της.

Μάλιστα, στις παρατηρήσεις που έγιναν, έδειχναν ότι το CNPD παρείχε στον τεχνολογικό κολοσσό μια λίστα επιχειρηματικών πρακτικών που έπρεπε να διορθωθούν προκειμένου η εταιρεία να συνεχίσει τη συμμόρφωσή της με τους ισχύοντες νόμους της Ε.Ε..

Ενώ η Amazon δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τις ιδιαιτερότητες του αιτήματος, υπογράμμισε ότι οι κατηγορίες ήταν αβάσιμες και θα ασκηθούν έφεση.

Πάντως, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του «The Verge», εκπρόσωπος της Amazon σχολίασε ότι το πρόστιμο είναι «εντελώς μη αναλογικό» και ότι «η απόφαση σχετικά με το πώς δείχνουμε στους πελάτες σχετικές διαφημίσεις βασίζεται σε υποκειμενικές και μη δοκιμασμένες ερμηνείες του ευρωπαϊκού νόμου περί απορρήτου».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!