Η βρετανική Babcock γνωρίζοντας τι χώρα είναι η Ελλάδα και ότι εδώ ισχύουν τα πολιτικά και όχι τα επιχειρησιακά κριτήρια σε ότι αφορά το πρόγραμμα της μελλοντικής ελληνικής φρεγάτας, αποφάσισε να προσφέρει εκτός από ενδιάμεση λύση ναυπήγηση των σκαφών στην Ελλάδα, στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά και τεχνογνωσία για το εμπορικό Ναυτικό.
Η βρετανική πρόταση αφορά τις φρεγάτες Arrowhead 140.
Μιλώντας στο έγκυρο Jane’s Defence Weekly, με την ευκαιρία της έκθεσης DSEI 2021 που διεξήχθη στο Λονδίνο, ο αντιπρόεδρος του ναυτικού σκέλους της Babcock, Jonathan Walton, ανέφερε πως η εταιρία έχει υποβάλει εμπεριστατωμένη πρόταση στην Αθήνα, ήδη από τα τέλη Ιουλίου.
Ο Walton ανέφερε επίσης ότι η Babcock θα μπορέσει να αξιοποιήσει την εμπειρία της για τη αναβάθμιση, υποστήριξη και συντήρηση των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ 200 του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, όπως έχει κάνει για τα σκάφη του αυστραλιανού και νεοζηλανδικού Ναυτικού.
Παράλληλα ξεκαθαρίζει ότι στην πρότασή της, ως σκάφη ενδιάμεσης λύσης, προτείνονται φρεγάτες Type 23 κλάσης Duke, δύο εκ των οποίων θα αποσυρθούν από την υπηρεσία σύντομα. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι στελέχη της Babcock βρέθηκαν στην Ελλάδα για να εξετάσουν τα δεδομένα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ 200, τονίζοντας ότι η Babcock είναι απολύτως ικανή να αναλάβει το δύσκολο αυτό έργο, μεγάλο μέρος του οποίου θα εκτελεστεί στην Ελλάδα.
Μέχρι δεν την παράδοση των Arrowhead 140 η εταιρεία δεσμεύεται για την παράδοση σκαφών ενδιάμεσης λύσης Type 23 κατόπιν συμφωνίας της ελληνικής με τη βρετανική κυβέρνηση και το Royal Navy. Το κυριότερο όμως είναι ότι η Babcock δεσμεύεται για μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ελλάδα και όχι μόνο όσον αφορά το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και το εμπορικό.
“Δεδομένου του μεγέθους του ελληνικού εμπορικού στόλου, που είναι τεράστιο, οι προοπτικές αναβάθμισης της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας αποτελεί βασικό πυλώνα και αφορά την επισκευή σκαφών, την αναβάθμισή τους και την αναδιαμόρφωσή τους”, τόνισε.
Παράλληλα ανέφερε ότι η βρετανική πρόταση επεκτείνεται και στον τομέα του φυσικού αερίου! Επίσης ανέφερε ότι θα υπάρξει εμπλοκή ελληνικών εταιρειών στο ευρύτερο πρόγραμμα των φρεγατών Arrowhead 140.
Η επιλογή των φρεγατών Arrowhead 140 ή Type 31 από το βρετανικό βασιλικό Ναυτικό είναι επίσης μια σημαντική παράμετρος που ενισχύει την πρόταση της Babcock, καθώς το Royal Navy έχει μια παράδοση αιώνων στον κατά θάλασσα αγώνα και η επιλογή του αποτελεί σοβαρή εγγύηση για τους νέους πιθανούς αγοραστές.
Ήδη η Ινδονησία επέλεξε τις Arrowhead 140 ως νέες φρεγάτες του Ναυτικού της και τα σκάφη θα ναυπηγηθούν στη χώρα αυτή. Για την Ελλάδα η προοπτική τοποθέτησής της στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα της Babcock, στο πρόγραμμα των Arrowhead 140 αποτελεί ένα ακόμα ισχυρό δέλεαρ, ειδικά αν η Babcock κερδίσει και άλλα συμβόλαια.
Η μεταφορά τεχνολογίας και για το εμπορικό ναυτικό – ειδικά όσον αφορά τον τομέα του φυσικού αερίου – αποτελεί μια ακόμα ισχυρή προοπτική ειδικά τώρα που οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν ενταθεί.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.