Λίγες κατασκευές στον κόσμο είναι μεγαλύτερες από ένα κρουαζιερόπλοιο! Κι όμως υπάρχει ένα γιγάντιο πλοίο το οποίο κυριολεκτικά μεταφέρει κρουαζιερόπλοια!
Ακόμη και τα κρουαζιερόπλοια, αυτοί οι γίγαντες της θάλασσας, χρειάζονται κάποιες φορές ένα… χεράκι για να μπορέσουν να μεταφερθούν στο λιμάνι. Τι γίνεται λοιπόν όταν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν μπορεί να φθάσει στο λιμάνι με τις δικές του μηχανές; Το μεταφέρει ένα πλοίο μεταφοράς… πλοίων ή για την ακρίβεια ένα ημιβυθιζόμενο βαρύ μεταφορικό σκάφος όπως το Boka Vanguard.
Κατασκευασμένο το 2012, το Boka Vanguard μήκους 275 μέτρων είναι το μεγαλύτερο πλοίο του είδους. Συνήθως μεταφέρει μεγάλες πλωτές πλατφόρμες πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά περιστασιακά καλείται να μεταφέρει άλλα σκάφη – όπως συνέβη με το Carnival Vista πριν από την πανδημία.
«Καταφέραμε να στείλουμε το πλοίο γρήγορα. Χρειάστηκαν μερικές εβδομάδες για να φτάσει το πλοίο μας στην Καραϊβική από την Ευρώπη και άλλη μία εβδομάδα για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Η διαδικασία ήταν ομαλή και το κρουαζιερόπλοιο μεταφέρθηκε με ασφάλεια στο Φρίπορτ στις Μπαχάμες. Κατά τη διάρκεια αυτής της επιχείρησης μέρος του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου παρέμεινε στο πλοίο », λέει στο CNN ένας από τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην επιχείριση.
Ενα πλωτό μέσο με ιδιαίτερη κατασκευή, με ένα ανοιχτό κεντρικό κατάστρωμα και πέντε κάθετες δομές που μοιάζουν με τοίχο. Το ιδιαίτερο σχήμα του κρύβει ένα πολύπλοκο σύστημα που το βοηθά να βυθίζεται και να… αναδύεται προκειμένου να μπορέσει να φορτώσει και να ξεφορτώσει τεράστιες κατασκευές, όπως το προαναφερθέν κρουαζιερόπλοιο.
Συγκεκριμένα, για να μπορέσει φορτώσει πχ ένα κρουαζιερόπλοιο, έχει τη δυνατότητα να βυθίζεται για να… γλιστρίσει επάνω του το πλοίο που θα μεταφέρει και όταν το μεταφερόμενο πλοίο στερεωθεί, το Boka Vanguard βγαίνει ξανά έξω από το νερό και ξεκινά το ταξίδι του, όπως κάθε άλλο πλοίο. Οταν φθάσει στον προορίσμό του γίνεται η αντίστροφη διαδικασία.