Η πρόσφατη προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού από το ΓΕΕΘΑ για την εκποίηση του υποβρυχίου “Γλαύκος” (S-110) ως άχρηστα μέταλλα (σκραπ) αποτελεί την επισημοποίηση του οριστικού τέλους του υποβρυχίου.

Το επιχειρησιακό τέλος του γράφτηκε τον Ιούλιο του 2011 που παροπλίστηκε μετά από 40 χρόνια “μάχιμης ζωής”.

Έκτοτε παρέμενε σε ακινησία για 10 χρόνια στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος όπου χρησιμοποιήθηκε ως πολύτιμη πηγή ανταλλακτικών για τα πιο τυχερά “αδελφάκια” του που παρέμεναν στην ενέργεια.

Το τίμημα που αναμένεται να εισπραχθεί από την πώληση του ως παλιοσίδερα, σύμφωνα με την προκήρυξη του ΓΕΕΘΑ, είναι …ενενήντα χιλιάδες διακόσια δύο ευρώ και ογδόντα πέντε λεπτά (90.202,85 €) μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Το σημερινό Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-6, το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.

Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β type 209 (1100), πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των υποβρυχίων τύπου “ΓΛΑΥΚΟΣ” που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό. Άρχισε να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία της Howaldtswerke (HDW), στο Κίελο της Γερμανίας, στις 1 Σεπτεμβρίου 1968 και καθελκύστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1970.

Την 6 Σεπτεμβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ύψωσης της Σημαίας, με πρώτο κυβερνήτη τον Πλωτάρχη (ΠΝ) Γ. Πουλοπάτη. Την 6 Δεκεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων του Στόλου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, στο πλαίσιο του προγράμματος “Neptune I” για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου. Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ.