Τέλος οι κορβέτες Gowind για το ΠΝ όπως αναφέρουν αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr. Το πρόγραμμα για την απόκτηση τριών ή τεσσάρων κορβετών για το ΠΝ ουσιαστικά οδεύει σε επιλογή των άλλων τριών υποψηφίων που προέρχονται από την Ιταλία, τις ΗΠΑ ή την Ολλανδία.
Ενώ όλα τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ διέρρεαν στα τέλη Σεπτεμβρίου, όταν ο πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης είχε βρεθεί στο Παρίσι ανακοινώνοντας την προμήθεια τριών φρεγατών FDI ότι θα ανακοίνωνε και την απόκτηση των κορβετών Gowind, μόνο το pronews.gr ανέφερε ότι το θέμα είναι ακόμη ανοικτό.
Όπως αποδεικνύεται η επιλογή των φρεγατών FDI ήταν καθαρά προϊόν συγκυρίας και μόνο λόγω της υπόθεσης AUKUS, εφόσον η Ελλάδα είχε προμηθευθεί ήδη τα γαλλικά μαχητικά Rafale.
Έτσι και μετά την απρόσμενη επιλογή των FDI, λόγω AUKUS, μια τρίτη προμήθεια από την ίδια χώρα προέλευσης, τη Γαλλία επί του προκειμένου, για το πρόγραμμα των κορβετών, θεωρούν στην κυβέρνηση ότι δεν θα υπάκουε σε καμία πολιτική η γεωπολιτική λογική.
Ούτως ή άλλως πολιτική επιλογή της κυβέρνησης ήταν να «μοιραστούν» οι προμήθειες των ΕΔ. Το αν οι Γάλλοι έδωσαν Rafale F.3 και φρεγάτες FDI είναι καθαρά προϊόν της συγκυρίας του AUKUS, όπου οι Αμερικανοί «πήραν από το χεράκι» την ελληνική κυβέρνηση, μέσα σε λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Καμπέρα και την πήγαν στο Παρίσι, προκειμένου να κατευνάσουν, στο μέτρο του δυνατού, του Γάλλους για την απώλεια του προγράμματος των αυστραλιανών υποβρυχίων ύψους 55 δισ. ευρώ.
Παράλληλα υπήρχαν και υπάρχουν «υποσχέσεις προς τρίτους» που δεν ικανοποιήθηκαν στο πρόγραμμα των φρεγατών και κατά συνέπεια επιχειρείται να ικανοποιηθούν τώρα.
Από την άλλη πλευρά οι Γάλλοι εμφανίζονται ιδιαίτερα φειδωλοί σε ότι αφορά τις φρεγάτες αφού πρακτικά δεν δίνουν κάτι το χειροπιαστό, με την έννοια της ναυπήγησης κάποιου σκάφους στην Ελλάδα.
Και να σημειωθεί πως υπάρχει ήδη μια μετατόπιση των ναυπηγήσεων των FDI η πρώτη εκ των οποίων θα παραδοθεί στην καλύτερη των περιπτώσεων το 2026 για να γίνει επιχειρησιακή το 2027.
Σημασία έχει ότι η κυβέρνηση θεωρεί δεδομένο πως όποιος πάρει το πρόγραμμα των φρεγατών παίρνει πακέτο και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και η μόνη πλευρά που έχει καταθέσει πρόταση μέχρι τώρα είναι η ιταλική Fincantieri.
Πιθανότατα να έχουμε και ιταλοαμερικανική «σύμπλευση» στο θέμα των κορβετών στο πρότυπο της κλάσης Constellation για το αμερικανικό Ναυτικό.
Πάντως μετά την απόρριψη των Gowind (απόφαση που βασίστηκε σε πολιτικά και όχι τεχνικά κριτήρια, το τονίζουμε), τρία είναι τώρα τα υποψήφια σκάφη για τη νέα κορβέτα του ΠΝ:
Είναι η κορβέτα κλάσης Doha ή Al Zubarah, η αμερικανική LCS σε μια light εκδοχή (σε σχέση με αυτή που προτεινόταν για το πρόγραμμα των φρεγατών), ενώ πάντα δεδομένο είναι και το ενδιαφέρον της ολλανδικής Damen με την κορβέτα SIGMA 10514, η τελευταία όμως με ελάχιστες πιθανότητες επιλογής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.