ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν δεν ψηφίσουν οι νεοδημοκράτες στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκαναν στο ΠΑΣΟΚ «δεν έχει γούστο»
prodeals

SPERWER: Τι άλλαξε στην αναγνώριση-στοχοποίηση στον ΕΣ από την είσοδο σε υπηρεσία των πρώτων UAV

SPERWER: Τι άλλαξε στην αναγνώριση-στοχοποίηση στον ΕΣ από την είσοδο σε υπηρεσία των πρώτων UAV

Η προμήθεια των UAV SPERWER από τον Ελληνικό Στρατό αποτέλεσε κομβικό σημείο στις δυνατότητες στοχοποίησης του πυροβολικού, αλλά και γενικότερα στο τομέα της επιτήρησης και παρατήρησης του Ε.Σ..

Γενικά η είσοδος των SPERWER σε υπηρεσία μπορούμε να πούμε ότι “άλλαξε” την φιλοσοφία προσέγγισης όσων γνωρίζαμε σε αυτούς τους τομείς .

Αντίθετα με άλλους Στρατούς όπως ο δανικός στο Αφγανιστάν, όπου η κακή χρήση του δημίούργησε προβλήματα στην Ελλάδα, το σύστημα όποτε δοκιμάστηκε απέδωσε εξαιρετικά και εδώ φαίνεται ότι έχουμε να κάνουμε και με την ποιότητα του προσωπικού.

Η Διεθνής Παρουσία του Συστήματος Το σύστημα SPERWER «βαπτίστηκε» από τους Ολλανδούς που υπήρξαν και οι πρώτοι αγοραστές του. Η λέξη «sperwer» είναι ολλανδική και προσδιορίζει συγκεκριμένο τύπο γερακιού που τρέφεται κυρίως με σπουργίτια (sparrow hawk).

To SPERWER είναι ένα τακτικό (και όχι στρατηγικό) UAV (Unmanned Air Vehicle: Μη επανδρωμένο αεροσκάφος) και ανήκει στη κατηγορία MALE (Medium Altitude Long Endurance: Μέσου Ύψους, Μακράς Εμβελείας).

Η Ολλανδία ήταν η πρώτη χώρα χρήστης και ταυτόχρονα η χώρα που απέκτησε τον μεγαλύτερο στόλο. Το 1995, οι Ολλανδοί προμηθεύτηκαν 4 συστήματα με σύνολο 34 αεροσκαφών!!! Ακολούθησαν οι Σουηδοί, οι οποίοι προμηθεύτηκαν, το 1997, 3 συστήματα με σύνολο 7 UAVs. Η Σουηδία απέκτησε μια ειδική έκδοση του συστήματος με συγκεκριμένες τροποποιήσεις που του επιτρέπουν να επιχειρεί σε ιδιαιτέρα ψυχρές καιρικές συνθήκες. Η συγκεκριμένη έκδοση κωδικοποιήθηκε με τη σουηδική λέξη «Ugglan» (κουκουβάγια).

Η τρίτη χώρα που απέκτησε το SPERWER ήταν η Δανία. Το 1999, οι Δανοί υπέγραψαν σύμβαση ύψους 226 εκατ. κορωνών Δανίας για την προμήθεια 2 συστημάτων UAVs. Οι παραδόσεις ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2001 και ολοκληρώθηκαν το Σεπτέμβριο του 2002.

To 2001 ήλθε η σειρά του γαλλικού Στρατού να παραγγείλει το σύστημα. Οι Γάλλοι προμηθεύτηκαν 4 συστήματα με 18 UAVs, τα οποία και εισήλθαν σε υπηρεσία το 2003.

Τα συγκεκριμένα συστήματα κωδικοποιήθηκαν από τον γαλλικό Στρατό ως SDTI (System de Drone Tactique Intermediare: Σύστημα τακτικών UAVς ενδιάμεσου ύψους). Τα UAVs, τύπου SDTI, αντικατέστησαν προγενέστερα τύπου Crecerelle, της ίδιας κατασκευάστριας εταιρείας (Sagem).

Το Crecerelle αποτελούσε ουσιαστικά το τεχνολογικό πρόγονο του SPERWER. Εντάχθηκε στο οπλοστάσιο του γαλλικού στρατού το 1994 και ήταν σημαντικά περιορισμένων δυνατοτήτων συγκρινόμενο με το διάδοχο σύστημα.

Τρεις χώρες χρήστες: ο Καναδάς, η Ολλανδία και η Γαλλία ανέπτυξαν συστήματα SPERWER στο Αφγανιστάν και τα χρησιμοποίησαν στις εκεί διεξαγόμενες επιχιερήσεις. Ο Καναδάς τα έχει ήδη αποσύρει και αυτό αναμένεται να κάνει σύντομα και η Ολλανδία. Οι Γάλλοι συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν εντατικά.

Το ελληνικό πρόγραμμα

Η πρώτη κύρια σύμβαση υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2002 και ήταν ύψους 35,7 εκατ. ευρώ. Αφορούσε βασικά την προμήθεια 2 συστήματων UAVs. Τα κύρια υποσυστήματα που αγοράστηκαν έχουν όπως παρακάτω:

– 8 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (ανά 4 για κάθε σύστημα).

– 2 οχήματα-πλατφόρμες εκτόξευσης των UAVs (ανά 1 για κάθε σύστημα).

– 3 κλωβοί επί οχημάτων που περιέχουν σταθμούς ελέγχου των UAVs από το έδαφος, GCS (Ground Control Stations) (ανά 1 για κάθε σύστημα και 1 εφεδρικός).

– 3 κλωβοί επικοινωνιών επί οχημάτων GDT (Ground Data Terminals) (ανά 1 για κάθε σύστημα και 1 εφεδρικός).

– 2 οχήματα μεταφοράς και περισυλλογής (ανά 1 για κάθε σύστημα).

– 2 κλωβοί υποστήριξης PMF (Platoon Maintenance Facility: Διμοιρία Τεχνικής Υποστήριξης) επί οχημάτων (ανά 1 για κάθε σύστημα).

– 1 εξομοιωτής πτήσεων.

Το σύνολο των οχημάτων είναι τύπου ΜΑΝ 26 Μ31, διαμόρφωσης 6×6. Τον Απρίλιο του 2008, ασκήθηκε το δικαίωμα προαίρεσης (option) της κυρίας σύμβασης, ύψους 29,3 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 2 επιπλέον συστημάτων UAVs, με το οποίο αγοράστηκαν:

– 8 μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

– 2 οχήματα πλατφόρμες-εκτόξευσης.

– 2 κλωβοί σταθμών ελέγχου επί οχημάτων.

– 2 κλωβοί σταθμών επικοινωνιών επί οχημάτων.

– 2 οχήματα περισυλλογής.

– 2 κλωβοί τεχνικής υποστήριξης PMF επί οχημάτων.

Το σύνολο των 10 οχημάτων ανήκουν στον βελτιωμένο τύπο ΜΑΝ 26 Μ35 διαμόρφωσης 6×6. Η Ελλάδα είναι η προτελευταία χώρα που επέλεξε το σύστημα SPERWER (ακολούθησε ο Καναδάς), αλλά είναι ταυτόχρονα και ο τελευταίος μέχρι σήμερα πελάτης, μετά την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης, το 2008. Η ελληνική έκδοση είναι και η πλέον βελτιωμένη.

Οι βελτιώσεις που συμπεριλήφθηκαν στη δεύτερη παραγγελία θα ενσωματωθούν και στα συστήματα της πρώτης προμήθειας. Τα ελληνικά συστήματα «ενσωματώνουν» τεχνικές βελτιώσεις και κυρίως τη συσσωρεμένη εμπειρία χρήσης άλλων Στρατών. Η τελευταία επηρέασε κυρίως τη σύνθεση των αγορασθέντων συστημάτων.

Η τυπική σύνθεση κάθε ενός από τα 4 ελληνικά συστήματα SPERWER περιλαμβάνει: 4 UAVs, 1 όχημα-πλατφόρμα εκτόξευσης, 1 εποχούμενο κλωβό-σταθμό ελέγχου των UAVs, 1 εποχούμενο κλωβό-σταθμό επικοινωνιών, 1 όχημα μεταφοράς και περι- συλλογής και 1 εποχούμενο κλωβό τεχνικής υποστήριξης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα 3 από τα 5 οχήματα (οι σταθμοί ελέγχου, επικοινωνιών και τεχνικής υποστήριξης) ρυμουλκούν από μία τροχήλατη γεννήτρια ισχύος 15 KVA. Το SPERWER ως τακτικό σύστημα έχει σχεδιαστεί να επιχειρεί ανεξάρτητα από την ύπαρξη αεροδιαδρόμων ή αεροδρομίων. Το συγκεκριμένο UAV απογειώνεται εκτοξευόμενο από καταπέλτη και προσγειώνεται με αλεξίπτωτο. Η συγκεκριμένη επιχειρησιακή δυνατότητα του προσδίδει πολύτιμη επιχειρησιακή ευελιξία, αφού το καθιστά ανεξάρτητο αεροπορικών υποδομών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.