Σε ποιο σημείο βρίσκεται η ανάπτυξη του ελληνικού αεροχήματος MALE HCUAV (Hellenic Civil Unmanned Air Vehicle);
Το HCUAV είναι ένα πειραματικό πρωτότυπο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα πλαίσια ενός ερευνητικού Έργου που χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια ΕΣΠΑ και Εθνικά κονδύλια, στην δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011 της ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ.
Η πρόταση για το HCUAV κατατέθηκε το 2011 αλλά στην πρώτη φάση δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του, διότι θεωρήθηκε από τους αξιολογητές ότι δε θα συνεισέφερε με κάτι ουσιαστικό στην διάχυση της τεχνογνωσίας μεταξύ Ανώτατο Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και εταιρειών (που ήταν και ο βασικός στόχος της δράσης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011).
Τελικά, το 2012 έγινε αντιληπτό από την Πολιτεία ότι η πρόταση άξιζε χρηματοδότησης και τον Σεπτέμβριο του 2013 εντάχθηκε στη δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011.
Η διάρκεια του Έργου καθορίστηκε από το πλαίσιο ΕΣΠΑ στους 25 μήνες, ενώ η πρόταση του Έργου βασιζόταν σε διάρκεια 36 μηνών.
Παρ’ όλα αυτά έγινε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν από τους Μηχανικούς και τους Τεχνικούς της κοινοπραξίας και σε 25 μήνες σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ένα Ελληνικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα για επιχειρήσεις πολιτικής προστασίας.
Στο έργο συμμετείχαν 6 Φορείς, και πιο αναλυτικά 3 ΑΕΙ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ – Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ – Εργαστήριο Αυτόματου Ελέγχου) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ – Εργαστήριο Ρομποτικής και Αυτοματισμών) και 3 μεγάλες Ελληνικές εταιρείες, η Spacesonic, η MLS και η Intracom Defense Electronics (IDE).
Από το 2016 όταν έγινε και η πρώτη πτήση του, αγνοείται η τύχη του.