Η Κίνα μέχρι το τέλος του 2018 θα έχει ξεκινήσει την παραγωγή του νεότερου δικινητήριου μαχητικού stealth πέμπτης γενιάς, το οποίο προήλθε από την υποκλοπή των σχεδίων του αμερικανικού F-35, από μια “απρόσεκτη” αμερικανική εταιρεία που εμπλεκόταν στην ανάπτυξή του πριν από περίπου δέκα χρόνια.
Το FC-31 Gyrfalcon μπορεί να μεταφέρει 8 τόνους όπλων και θα κοστίζει περί τα 50 εκατ. δολάρια, κόστος πολύ υψηλό για τα κινεζικά δεδομένα (μην ξεχνάμε ότι θα είναι δικινητήριο, αντίθετα με το F-35), αλλά οι Κiνέζοι ισχυρίζονται ότι “Θα είναι καλύτερο από το F-35”.
Μήπως θα έπρεπε να το δουν ως πιθανή λύση στην Πολεμική Αεροπορία; 40 μαχητικά θα κοστίσουν λιγότερο από το όσο θα κοστίσει η αναβάθμιση των F-16 και σίγουρα οι σχέσεις με την Κίνα θα γίνουν κάτι παραπάνω από στενές με ότι αυτό συνεπάγεται σε διεθνή υποστήριξη.
Η ανανεωμένη έκδοση αυτού που στο παρελθόν ήταν γνωστό ως J-31, έκανε ντεμπούτο σε πτήση στη βορειοανατολική πόλη Σενγιάνγκ, την Παρασκευή, όπως έγραψε η κρατική εφημερίδα China Daily.
Το πρωτοποριακό αεροσκάφος είναι το πνευματικό τέκνο της Shenyang Aircraft Corp, μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας Corporation της Κίνας (AVIC).
Σύμφωνα με την AVIC, το FC-31 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 28 τόνων, μια ακτίνα πτήσης 1.250 χιλιομέτρων, και κορυφαία ταχύτητα 1,8 Mach (ή αλλιώς 1,8 φορές την ταχύτητα του ήχου).
Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει εύκολα 8 τόνους όπλων, κρατώντας έξι πυραύλους στον εσωτερικό του χώρο, συν άλλους έξι κάτω από τα φτερά του.
Ο Sergey Kornev, επικεφαλής του Τμήματος Εξοπλισμού Πολεμικής Αεροπορίας των εξαγωγών της Ρωσίας, δήλωσε νωρίτερα στο RIA Novosti ότι το J-31 θα πετάξει με ρωσικές μηχανές αεροσκαφών RD-93.
Το FC-31 ήρθε για πρώτη φορά στο προσκήνιο το 2012, όταν το πρώτο πρωτότυπο κατάφερε να παραμείνει στον αέρα για χρονικό διάστημα 11 λεπτών, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής.
Το νέο μαχητικό μπορεί να υπερηφανεύεται για μια σειρά από βελτιώσεις σε σχέση με το προηγούμενο, λένε οι ειδικοί.
“Σε σύγκριση με το πρώτο FC-31, υπάρχουν πολλές βελτιώσεις στο δεύτερο πρωτότυπο. Αλλαγές έγιναν στη δομή, τα φτερά και τις κάθετες ουρές, τα οποία το καθιστούν πιο λιτό, πιο ελαφρύ και ευέλικτο”, δήλωσε στην εφημερίδα, ο Γου Πεϊσίν, ένας παρατηρητής αεροπορικής βιομηχανίας στο Πεκίνο.
Ένας άλλος εμπειρογνώμονας αεροσκαφών είπε στην China Daily ότι το νέο FC-31 έχει εξοπλιστεί με ένα ηλεκτρο-οπτικό σύστημα στόχευσης και ειδικό κράνος παρακολούθησης μετρήσεων.
Σύμφωνα με τον Φου Τσιανσάο, η επόμενη πρόκληση για την AVIC είναι να χρησιμοποιήσει το FC-31 για να καταλάβει μερίδιο αγοράς σε εσωτερικό και εξωτερικό.
“Πιστεύω ότι το αεροσκάφος έχει λαμπρές προοπτικές στην αγορά. Με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις μου, υποθέτω η τιμή του θα διαμορφωθεί τελικά περίπου στα 50 εκατομμύρια δολάρια, το μισό των Lockheed Martin F-35 Lightning II, των ΗΠΑ” δήλωσε ο Φου.
“Επιπλέον, τα τέταρτης γενιάς Eurofighter Typhoon και Dassault Rafale, μαχητικά αεροσκάφη είναι στην τιμή των περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Όλα αυτά σημαίνουν ότι μπορείτε να ξοδέψετε πολύ λιγότερα χρήματα για να πάρετε ένα προηγμένο, πέμπτης γενιάς μαχητικό stealth”, πρόσθεσε.
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της AVIC, Λι Γιουχάι, είπε προηγουμένως στην εφημερίδα ότι η εταιρεία θέλει το FC-31 για να βοηθήσει “να τεθεί τέλος στα μονοπώλια σε μερικά έθνη” όσο αφορά την πέμπτη γενιά μαχητικών τζετ και αυτό το επίπεδο “είναι σε θέση να ανταγωνιστούν με κάθε άλλο αεροσκάφος του είδους τους”.