Σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί το ηθικό του προσωπικού και σε συνέχεια του αποκαλυπτικού άρθρου του pronews.gr για την προβληματική φύλαξη του νησιού που αποτελεί τον πυλώνα της ελληνικής άμυνας στο Αιγαίο, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος επισκέφθηκε την Σκύρο και η Αγκυρα απάντησε αμέσως ακαριαία:
Συνολικά 41 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου από 10 τουρκικά αεροσκάφη σε βορειοανατολικό, κεντρικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο και μία αερομαχία.
Τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, επτά F-16 τα οποία πετούσαν σε τρεις σχηματισμούς και τρία CN-235, προέβησαν και σε δέκα παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών ενώ δύο εξ αυτών ήταν οπλισμένα.
«Η Ελλάδα δεν πρόκειται να αφήσει αναπάντητη καμία πρόκληση απέναντι στην εθνική της κυριαρχία», διαμήνυσε από την 135 Σμηναρχία Μάχης ο υπουργός, αλλά μάλλον θα πρέπει να γίνουμε πιο… πειστικοί.
Καλά τα λόγια, αλλά τα έργα καλύτερα και αυτά δυστυχώς δεν υπάρχουν για την πολιτική ηγεσία.
Ευθύνεται το δίδυμο των υπουργών Αμυνας; Οι συνεργάτες των υπουργών; Το υπουργείο Οικονομικών; Ο πρωθυπουργός; Το θέμα δεν είναι ποιος ευθύνεται, αλλά το αποτέλεσμα.
Να μην μιλήσουμε, για την ώρα, για διαθεσιμότητες και για τις τουρκικές προκλήσεις που «θάβονται» για να μην πληγεί το ηθικό του προσωπικού.
Νομίζουν ότι θα τους σώσουν οι… Αμερικανοί. Νομίζουν…
Τα προγράμματα αναβάθμισης της ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι πρακτικά ανύπαρκτα και όταν κάτι διαφαίνεται στον ορίζοντα, όπως γύρω από τον εκσυγχρονισμό των F-16, ξεσπά ανελέητος πόλεμος μεταξύ εταιρειών που περιγράφονται ως «φίλα» προσκείμενες στον υπουργό και αυτών που έχουν μείνει «εκτός νυμφώνος» από τις μέχρι στιγμής, έστω στοιχειώδεις, προμήθειες αμυντικού υλικού.
Με αυτό τον ρυθμό η εθνική καταστροφή έρχεται σαν… τρένο, αλλά κανένας από την πολιτική ηγεσία της χώρας δεν φαίνεται να κόπτεται ιδιαίτερα.
Εκπαίδευση πιλότων; Εκπαίδευση αρματιστών; Πλόες πλοίων; Οτι έχει σχέση με καύσιμα, αναλώσιμα πυρομαχικά και ανταλλακτικά, απλά έχει κοπεί. Δεν μιλάμε για “σοκ”, γιατί το “σοκ” το έπαθαν οι ΕΔ το 2010-2014.
Σήμερα μιλάμε για ουσιαστική και μόνιμη απομείωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων. Εξ ου και τα συνεχή ατυχήματα αν και οι ώρες εκπαίδευσης είναι στο «μισό και… βγάλε»!
Πόσο πετάνε οι πιλότοι; Πέντε με οκτώ ώρες το μήνα το πολύ. Το ΝΑΤΟ χαρακτηρίζει ετοιμοπόλεμους τους πιλότους που «βάζουν», κατ’ελάχιστον, 15 ώρες το μήνα…
Και βέβαια, η φροντίδα για το προσωπικό είναι μηδαμινή: Με μισθούς πείνας, με μηδενικές παροχές από την υπηρεσία, το μόνιμο προσωπικό κάνει το καλύτερο που μπορεί, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό αρκεί.
Το pronews.gr εγκαινιάζει σειρά άρθρων για τα εγκλήματα που συντελούνται σε βάρος της Εθνικής Αμυνας, όπως μόνο αυτό μπορεί να συγκεντρώσει στοιχεία και να αποκαλύψει τις μικρές καθημερινές τραγωδίες στις ΕΔ, πάντα φυσικά, με την ενίσχυση του επιτελείου της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ, του κορυφαίου σε κυκλοφορία αμυντικού περιοδικού της Ευρώπης..