Εχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο γραφείο της ρωσικής UAC πάνω στην σχεδίαση ενός νέου μαχητικού κάθετης απο/προσγείωσης (VTOL) που θα αντικαταστήσουν τις εκδόσεις των μαχητικών MiG-29K και Su-33 της ναυτικής Αεροπορίας στο νέο αεροπλανοφόρο που θα ενταχθεί στο ρωσικό Ναυτικό περί το 2032.
Οι παρατηρήσεις αναφέρουν ότι το μαχητικό θα μπορούσε να είναι «μια εξέλιξη της γραμμής Yak».
To Yak-38, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1976, έγινε αμέσως το ισχυρό VTOL αεροπλάνο παραγωγής της Ρωσίας, και χρησιμοποιήθηκε στα καταδρομικά αεροπλανοφόρα καταδρομικά, Project 1143: Κίεβο, Μινσκ, Νοβοροσίσκ και Μπακού.
Το Yak-38 όμως αποδείχτηκε ότι είχε αυξημένο αριθμό απωλειών και αρκετές δεκάδες μαχητικών από το σύνολο των κατασκευασθέντων 231 να καταστρέφονται.
Τα μαχητικά ήταν περιορισμένων ικανοτήτων λόγω της έλλειψης ραντάρ, και εμβέλειας στα 195 χιλιόμετρα.
Με δεδομένη την μέτρια ιστορία του, η παραγωγή του Yak-38 σταμάτησε το 1989. Στην συνέχεια στράφηκαν στο Yak-141.
Το πρόγραμμα του Yak-141, το οποίο θεωρήθηκε από τους σοβιετικούς και δυτικούς ως ένα πολύ ελπιδοφόρο σχέδιο, ακυρώθηκε μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. Η εταιρεία Lockheed άρχισε τη συνεργασία με την Yakovlev με επίσημο σκοπό την χρηματοδότηση του προγράμματος. Μετά από χρόνια, πολλοί ρώσοι παρατηρητές υποστήριξαν ότι η Lockheed, που ήδη εργαζότανε πάνω στο X-35, το πρωτότυπο του F-35, αγόρασε την τεχνική βιβλιογραφία του Yak-141 για περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια ($).
Το νέο VTOL
Τα αεροπλάνα που ειναι εφοδιασμένα με VTOL μπορούν να διασκορπιστούν, για παράδειγμα στο δάσος. Η χρήση του VTOL από την Πολεμική Αεροπορία θα της παρέχει εξαιρετική ισχύ» πέραν των ικανοτήτων που θα προσθέσουν στο ναυτικό.
Η σχεδίαση VTOL θα επέτρεπε την ανάπτυξη των μαχητικών αεροπλάνων πάνω σε ακόμη πιο μικρά «αεροπλανοφόρα» καταδρομικά, ίσως μάλιστα να απέτρεπε την ανάγκη κατασκευής ενός νέου, συμβατικού αεροπλανοφόρου.
Το υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει να καθελκύσει το αεροπλανοφόρο Project 23000E Shtorm μεταξύ 2025 και 2030. Μέχρι εκείνη την εποχή, το Ναυτικό αναμένει να παραλάβει δύο νέα κοινά «ελικοπτεροφόρα» πλοία διοίκησης αποβάσεων κλάσης Priboy. Τα πλοία αυτά, μπορούν να θεωρηθούν πως θα είναι απολύτως κατάλληλα για να μεταφέρουν οποιοδήποτε σχέδιο VTOL θα παραδώσει η αεροπορική βιομηχανία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.