ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Η επιστροφή του Be-200 Beriev: Με γαλλικούς κινητήρες έρχεται για να αντικαταστήσει τα «αρχαία» CL-415 Canadair

Η επιστροφή του Be-200 Beriev: Με γαλλικούς κινητήρες έρχεται για να αντικαταστήσει τα «αρχαία» CL-415 Canadair

Υποψήφιο για την προμήθεια νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών από την Ελλάδα, θα είναι το ρωσικό πυροσβεστικό αεροσκάφος Beriev Be-200, μετά την επίλυση του σοβαρότερου προβλήματος που εμπόδιζε την εμπορική του προώθηση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες.

Το εξαιρετικής σχεδίασης και επιδόσεων πυροσβεστικό αεροσκάφος (και αεροσκάφος ειδικών επιχειρήσεων ταυτόχρονα) είχε… ξεμείνει από κινητήρα, κήρααθώς μετά το 2014 και τα γεγονότα που οδήγησαν στην ανατροπή της νόμιμα εκλεγμένης ουκρανικής κυβέρνησης και την ένταση που ακολούθησε στις ρωσο-ουκρανικές σχέσεις, σταμάτησε να εξάγεται στην Ρωσία ο ουκρανικός κινητήρας Ivchenko-Progress D-436.

Ετσι, το πλέον επιτυχημένο αεροσκάφος εναέριας πυρόσβεσης (τριπλάσιο φορτίο νερού από το CL-415 Canadair και διπλάσια ταχύτητα προσέγγισης στα σημεία της κρίσης) την ώρα που ξεκινούσε την εξαγωγές του στο εξωτερικό, σταμάτησε να εξάγεται γιατί δεν… είχε κινητήρα!

Στις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, ο νυν υπουργός Αμυνας της Ρωσίας, τότε υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Σεργκέι Σοϊγκού, είχε στείλει μεταξύ άλλων Be-200 στην Ελλάδα για να ενισχύσουν την εναέρια πυρόσβεση και τα αεροσκάφη είχαν εξαιρετική επίδοση διασώζοντας ζωές και περιουσίες.

Η ρωσική εταιρεία Ιρκούτσκ που κατασκευάζει το αεροσκάφος ήρθε σε συμφωνία, τελικά με την γαλλική Safran και εκκίνησε νέο project που είχε ως αποτέλεσμα τον γαλλορωσικό κινητήρα PowerJet SaM146.

Ο κινητήρας PowerJet SaM146 αναπτύχτηκε από τη γαλλική εταιρεία Safran Aircraft Engines και τη ρωσική εταιρεία UEC-Saturn για το επιβατικό αεροσκάφος Sukhoi Superjet, ένα αεροσκάφος το οποίο σαρώνει από πωλήσεις στην αγορά μέσων αποστάσεων.

Συνολικά 244 κινητήρες PowerJet SaM146 είναι εγκατεστημένα σε 122 επιβατικά αεροσκάφη Sukhoi Superjet.

Ο γαλλορωσικός κινητήρας turbofan βελτιώνει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις του Be-200.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη διευκολύνει κατά πολύ την πώληση του αεροσκάφους στην ελληνική αγορά και την απόκτηση επιτέλους, αξιόπιστου σύγχρονου πυροσβεστικού αεροσκάφους, αφού πλέον ξεκινούν οι εξαγωγές, το προϊόν είναι χαμηλής πολιτικής τριβής για τις ΗΠΑ, αφού δεν πρόκειται για στρατιωτικό εξοπλισμό (έστω και αν μπορεί να μεταφέρει 90 πλήρως εξοπλισμένος καταδρομείς μέσα σε 45′ στα απώτατα όρια της ελληνικής επικράτειας, σε μία προσθαλάσσωση μέσα στη νύχτα σε έναν κόλπο) και εν πάση περιπτώσει δεν υπάρχει άλλο ανάλογο πυροσβεστικό αεροσκάφος παγκοσμίως.

Kι ένα ακόμα βίντεο από την δράση του αεροσκάφους το 2007 σε Ελλάδα και Πορτογαλία. Το ελληνικό κομμάτι είναι μετά το 2.30”:

Το πρωτότυπο του Be-200 πέταξε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1998, αποτελώντας τη λογική τεχνολογική εξέλιξη του σοβιετικού Α-40, του θρυλικού «Άλμπατρος», του μεγαλύτερου αμφίβιου αεροσκάφους στον κόσμο με τα 148 παγκόσμια ρεκόρ.

Το Be-200 μπορεί να απογειωθεί από διαδρόμους στο έδαφος, μήκους 1.800 μ., και στο νερό με ελάχιστο μήκος διαδρόμου 2.300 μ.

Το ψηλότερο κύμα κατά τη διαδικασία προσνήωσης/απονήωσης μπορεί να φτάνει και το το 1,3 μέτρα (!), ενώ μια ειδική αντιδιαβρωτική προστασία επιτρέπει τη χρήση των αεροσκαφών σε ανοικτή θάλασσα.

Το Be-200 έχει ακτίνα δράσης 3.600 χλμ και μπορεί να πετά σε υψόμετρο 8.000 μέτρων. Η ταχύτητα πτήσης του αεροσκάφους είναι 710 χιλιόμετρα την ώρα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.