Το νέο Super Honret block III υπόσχεται τον εντοπισμό στόχων stealth σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από το ραντάρ AESA και αυτό χάρη στον υπέρυθρο αισθητήρα IRST block II που φέρει, προσθήκη που… «ξέχασε» να κάνει η ΠΑ στα F-16 που πρόκειται να αναβαθμιστούν.
Και όχι τυχαία άλλωστε.
Το νέο block III του F/A-18E/F θα εμπεριέχει μερικές σημαντικές προσθήκες «κλειδιά» που αναβιβάζουν το αεροσκάφος σε επίπεδο 4++ γενιάς και φυσικά το βάζουν σε μια εν δυνάμει λίστα υποψήφιων νέων μαχητικών για την ΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα τα αεροσκάφη νέας παραγωγής θα έχουν νέα άτρακτο με διάρκεια πτητική ζωής 9000 ωρών, σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου που αυξάνουν την εμβέλεια κατά 220 χλμ. βελτιώσεις για χαμηλότερο RCS, νέες δορυφορικές επικοινωνίες και νέο ψηφιακό πιλοτήριο.
Οι δύο όμως σημαντικότερες προσθήκες θα είναι ο νέος δικτυωμένος υπολογιστής σκόπευσης και κατανομής στόχων αποστολής DTP-N (Distributed Targeting Processor-Networked) και το νέο σύστημα μεταφοράς πακέτων σκόπευσης/δεδομένων TTNT (Tactical Targeting Network Technology) το όποιο είναι ανώτερο του Lin-16 που πρόκειται να τοποθετηθεί στα F-16 της ΠΑ.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα National interest εάν αυτά τα δύο συστήματα συνδυαστούν με τον IRST block II, τότε ο εντοπισμός μαχητικών stealth όπως τα ρωσικά Su-57 και J-20 (δεν αναφέρεται το F-35 για ευνόητους λόγους) θα γίνει παιχνίδι για τα Super Hornet του Ναυτικού.
Έτσι δύο F/A-18 block III θα μπορούν να εντοπίζουν στόχους stealth σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, πολύ μεγαλύτερες από ότι το ραντάρ AESA AN/APG-79 που φέρουν.
Αν και το IRST δεν αποτελεί μέρος του προγράμματος καθώς υπάρχει στα Super Hornet block II η προσθήκη των δύο άλλων συστημάτων του υπολογιστή και τους δικτύου μεταφοράς δεδομένων αλλάζει κυριολεκτικά το παιχνίδι.
Όπως εξηγεί υπεύθυνος του προγράμματος το IRST μπορεί να δει ένα «ζεστό» μαχητικό σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, λειτουργεί σε μεγάλο μήκος κύματος (δεν εκπέμπει αλλά παθητικά) και κατά συνέπεια ο εντοπισμός στόχων stealth να γίνεται ιδιαίτερα εύκολος.
Τέτοιες προσθήκες φυσικά δεν έχουν γίνει στο πρόγραμμα των F-16 της ΠΑ τα οποία στερούνται πλήρως ενός παθητικού συστήματος IRST που να μπορεί να εντοπίζει τον υπέρθεμρο κινητήρα του F-35.
Συμπερασματικά το νέο Super Hornet block III θα είναι ένα αεροσκάφος με τεράστιες δυνατότερες και κόστος πολύ μικρότερο του F-35.