Το 1992 ο πρώην πρόεδρος της Βενεζουέλας Hugo Chavez είχε πραγματοποιήσει απόπειρα πραξικοπήματος μέσω της οργάνωσης «Επαναστατικό Βολιβιανό Κίνημα-200». Εκείνη τη χρονιά είχαν πραγματοποιηθεί δύο απόπειρες πραξικοπήματος, από το Κινημα-200 και τον Τσάβες.
Η πρώτη στις 4 Φεβρουαρίου υπό την άμεση καθοδήγηση του Τσάβες και η δεύτερη στις 27 Νοεμβρίου και πάλι με τον πρώην πρόεδρο της Βενεζουέλας να το κατευθύνει, αλλά από την φυλακή αφού είχε στο μεταξύ συλληφθεί.
Στη διάρκεια της δεύτερης απόπειρας κατάληψης της εξουσίας. Οι αντικυβερνητικές δυνάμεις μπόρεσαν να καταλάβουν τουλάχιστον μια αεροπορική βάση παίρνοντας υπό τον έλεγχό τους αεροσκάφη OV-10Ε Broncos αλλά και AT-27 Tucano αλλά και Mirage III.
Έτσι τα αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν από τους πραξικοπηματίες σε επιχειρήσεις στην περιοχή του Καράκας, βομβαρδίζοντας κυβερνητικές θέσεις, όπως αστυνομικούς σταθμούς αλλά και στρατόπεδα, πιστά στην κυβέρνηση γύρω από την πρωτεύουσα.
Η απάντηση στον αέρα ήρθε από την κυβέρνηση όταν απογείωσε μαχητικά F-16A τα οποία και σε αερομαχίες κατέρριψαν δύο Bronco και ένα AT-27.
Σε μια από αυτές τις αερομαχίες οι πιλότοι των F-16 της Αεροπορίας της Βενεζουέλας έδωσαν πραγματικό ρεσιτάλ ικανοτήτων.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος υψηλών επιδόσεων όπως το F-16 να ελίσσεται σε εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα λίγα πόδια πάνω από το έδαφος και να καταρρίπτει ένα πολύ πιο ευέλικτο ελικοφόρο με χρήση πυροβόλου.
Όπως φαίνεται στο βίντεο το F-16 κυριολεκτικά «στρίβει μέσα» στο Bronco και πριν το τελευταίο καταφέρει να ξεφύγει λόγω μικρότερης ακτίνας στροφής, το F-16 με μια ριπή από το πυροβόλο Μ61 Vulcan των 20 χλστ. στέλνει το Bronco φλεγόμενο στο έδαφος.
Αναμφισβήτητα ο ελιγμός θα πρέπει να διδάσκεται σε όλα τα Σχολεία τακτικής, τόσο για το ότι το αεροσκάφος «έπαιξε» το Bronco στο «γήπεδό» του όσο και για την ακαριαία και εύστοχη βολή του πυροβόλου.
Όπως μπορείτε να δείτε στο δεύτερο βίντεο και οι δύο πιλότοι του Bronco μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν με επιτυχία τα εκτινασσόμενα καθίσματά τους.
Η Βενεζουέλα ήταν η πρώτη χώρα από την Λατινική Αμερική που είχε παραγγείλει το F-16A (18 Block 15 F-16A και 6 F-16B) το 1982.