Το Mirage 4000 ήταν ένα πολλά υποσχόμενα σχέδιο της Dassault για ένα αεροσκάφος με δυνατότητα εναέριας πλατφόρμας μεταφοράς βλημάτων όσο και αποστολών αέρος-εδάφους χάρη στο μεγάλο οπλικό φορτίο που μπορούσε να μεταφέρει.
Ήταν ουσιαστικά μια μεγεθυμένη έκδοση του Mirage 2000 με δύο κινητήρες και πτερύγια κάναρντς, μεγαλύτερο φορτίο καύσιμου και όπλων αλλά σχεδιαστικά ίδιο με το αεροσκάφος από όπου εξελίχθηκε.
Σε ότι αφορά το μέγεθος ήταν παρόμοιο με αυτό του F-15. Οι δύο κινητήρες SNECMA M53-2 απέδιδαν συνολική ώση 44.000 λιβρών, δίνοντας μέγιστη ταχύτητα 2445 χ.α.ω. εμβέλεια 2000 χλμ. και μέγιστο υψόμετρο 20 χλμ.
Το Mirage 4000 πέταξε για πρώτη φορά το 1979 με την ελπίδα να προσελκύσει πελάτες από τη Μέση Ανατολή καθώς αποτελούσε ιδιωτική επένδυση της Dassault.
Η συμφωνία όμως της Σαουδικής Αραβίας για την αγορά των Tornado και η έλλειψη ενδιαφέροντος από την γαλλική Αεροπορία τερμάτισε το πρόγραμμα στα μέσα της δεκαετίας του ΄80. Εάν υπήρχε ενδιαφέρον από το εξωτερικό το Mirage 4000 θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ένα πολύ ικανό μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.