Tο ρωσικό υπουργείο άμυνας (Υπ.Αμ.) ανακοινωσε ότι το πρόγραμμα του πυραύλου αέρος-αέρος (“AAM”) “Vymperl R-37M” ολοκληρώνει τις δομικές επιχειρησιακής αξιολόγησης.
Ο πύραυλος, ο οποίος μπορεί να προσβάλει στόχους έως 300 χιλιόμετρα μακριά, είναι υπό εξέλιξη σε διάφορες εκδόσεις από το τέλος της περασμένης δεκαετίας και θα παρέχει στην αεροπορική δύναμη της Ρωσίας τον “AAM” με το μεγαλύτερο βεληνεκές που θα εφοδιαστούν όλα τα αεροσκάφη εκτός από ένα.
Το σχέδιο του “R-37M” ειναι παράγωγο των πυραύλων που αντικατέστησε, τους: “R-33” και “R-37”. Όπως κι οι προκάτοχοι του, αρχικά ο “R-37Μ” προορίζονταν να ενσωματωθεί μόνο στο αναχαιτιστικό “MiG-31”, σύμφωνα με το ρωσικό Υπ.Αμ.
Vympel R-37 / R-37M / RVV-BD / AA-13 Arrow
Ο νέος “R-37” αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 για να παρέχει έναν πύραυλο πέραν του οπτικού ορίζοντα (“BVR”) εξαιρετικά μεγάλου βεληνεκούς για ένα εύρος σοβιετικών μαχητικών.
Δεν ειναι, όπως πιστεύεται ευρέως, ένας αποκλειστικός αντικαταστάτης του “R-33 / AA-9 Amos” που ‘ναι παρόμοιος με τον “AIM-54 Phoenix”, αν και το εκσυγχρονισμένο “MiG-31M Super Foxhound” ήταν η πλατφόρμα εξέλιξης για τις δοκιμαστικές βολές – ρωσικές πηγές αναφέρουν οτι ο πύραυλος σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθεί στα “Su-35”, “Su-37”, “I.42 MFI” και τους μελλοντικούς τύπους.
Ο ρόλος του “R-37” διαφέρει επίσης από αυτόν του “R-33” -σχεδιάστηκε για να καταστρέφει μεγάλες πλατφόρμες “ISR” και “IW/EW” σε μεγάλα βεληνεκή, ειδικά τα αεροπλάνα “E-3 AWACS”, “E-8 JSTARS”, “RC-135V/W Rivet Joint”, “EC-130 Compass Call” και “EC-130 Commando Solo”.
Ο πύραυλος διαθέτει μεγάλα πτερύγια στο μέσο του σώματος για αυξημένη ανύψωση, και αναδιπλούμενους σταυροειδείς ουραίους σταθεροποιητές για ήμι-σύμμορφη μεταφορά.
Έχει ενσωματωθεί μια έκδοση του ενεργού ανιχνευτή (“seeker”) “Agat 9B-1388”, που σύμφωνα με ισχυρισμούς μπορεί να προσβάλει στόχο 5 τετραγωνικών μέτρων στα 21,5 ναυτικά μίλια. Τα βλήματα παραγωγής πιθανόν να εξοπλιστούν με το βελτιωμένο ανιχνευτή του “Agat”, τον “ARGS-PD”.
H απόδοση του βεληνεκούς ποικίλει ανάλογα με το προφίλ πτήσης, από 80 ν.μ. για άμεση βολή, ως το μέγιστο των 251 ν.μ. για προφίλ πλεύσης ανεμοπορείας. Το 1994 μια δοκιμαστική βολή κατέστρεψε έναν στόχο στα 162 ν.μ., απόσταση ρεκόρ για πύραυλο “BVR”.
Σύστημα ελέγχου και καθοδήγησης
Το σύστημα ελέγχου του πυραύλου συνδυάζει αδρανειακό σύστημα με ραντάρ ενεργής και ημιενεργής καθοδήγησης που συμπληρώνεται απο ενα σύστημα ράδιο-διόρθωσης.
Το αδρανειακό-ενεργό-ημι-ενεργό “GOS 9B-1388 / MFBU-610″ που αναπτύχθηκε απο το ερευνητικό ινστιτούτο “Agat” χρησιμοποιήθηκε στις πρώτες εκδόσεις του πυραύλου “R-37” και παράχθηκε μαζικά από το εργοστάσιο ραδιοηλεκτρονικών “Ryazan”.
Λόγω της μεγάλης συμμετοχής ουκρανικών εταιρειών στην εξέλιξη του “GOS”, η σχεδίαση του “GOS”, το σύστημα καθοδήγησης κι άλλα συστήματα πάνω στον πύραυλο απαίτησαν δραστικές αλλαγές.
Για τον πύραυλο “RVV-BD”, ένα εξ’ ολοκλήρου ρωσικής προέλευσης σύστημα έλεγχου και καθοδήγησης μαζί με το “9S-1103M-350 GOS” αναπτύχθηκαν από το ερευνητικό ινστιτούτο “Agat”. Η πρόσκτηση στόχου πριν την εκτόξευση πραγματοποιείται σε τομέα 120 μοιρών στο εμπρόσθιο ημισφαίριο του αεροσκάφους φορέα. Το “GOS” διαθέτει έναν μικροσκοπικό επεξεργαστή επεξεργασίας σήματος με μεγάλο όγκο μνήμης και υψηλή ταχύτητα. Αντί των συνηθισμένων μηχανικών γυροσκοπίων, ο “FGS” χρησιμοποιεί γυροσκόπια οπτικής ίνας και μηχανικά γυροσκόπια με αναγκαστική έξοδο στον τρόπο λειτουργίας, έτσι μειώνεται ο χρόνος προετοιμασίας εκτόξευσης του πυραύλου.
Το σχέδιο του πυραύλου
Ο πύραυλος “R-37” ειναι κατασκευασμένος από κανονικό αεροδυναμικό σχήμα με πτερύγια μικρού μήκους με μεγάλη χορδή. Οι σταθεροποιητές πριν την εκκίνηση βρίσκονται στη διπλωμένη θέση.
Ο πύραυλος ειναι εξοπλισμένος με έναν πύραυλο-κινητήρα διπλής λειτουργίας εκτόξευσης/πλεύσης στέρεου καυσίμου (“RDTT”).
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.