Η κινεζική στρατηγική για την Πολεμική Αεροπορία της Κίνας προτάσσει την καταστροφή των αεροπορικών δυνάμεων των ΗΠΑ και γι’αυτόν τον λόγο το Πεκίνο αγοράζει τεχνολογία όπου μπορεί, κλέβει ή αντιγράφει σχέδια και τεχνολογία για να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα.

Στην μελέτη του, ο Scott Harold, αναλυτής του διεθνώς αναγνωρισμένου think tank RAND της Καλιφόρνιας,προσπαθεί να επισημάνει στους αρμόδιους αξιωματούχους του αμερικανικού Πενταγώνου, τις κατευθυντήριες γραμμές στρατηγικής, ώστε να εντοπίσουν τις ενδεχόμενες συγκριτικές αδυναμίες των ΗΠΑ με την Κίνα, καθώς επίσης να τονίσει τις αδυναμίες της Κίνας όσον αφορά την αεροπορική της ισχύ.

Ο Harold παραθέτει τους στρατηγικούς στόχους της κινεζικής αεροπορικής δύναμης, που είναι η υπεράσπιση του κινεζικού εναέριου χώρου, την επιδίωξη μιας σύγκρουσης για την Ταϊβάν και την προβολή ισχύος στην Ανατολική και τη Νότια Σινική Θάλασσα προκειμένου να δημιουργήσει τετελεσμένα για τις μετέπειτα αξιώσεις στις αμφισβητούμενες περιοχές στις θαλάσσιες αυτές εκτάσεις.

Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, τα πολεμικά αεροσκάφη της Κίνας βασίζονται σε νέα και παλιά τεχνολογία, ορισμένα από τα οποία η κινεζική κυβέρνηση απέκτησε νόμιμα ή ανέπτυξε μόνη της, ενώ άλλα αποτελούν “τροποποιημένες” εκδόσεις κλεμμένων σχεδιασμών ή μέσω της αντίστροφης μηχανικής (reversed engineering) , όπως για παράδειγμα έγινε με το μαχητικό αεροσκάφος Su-27 της Ρωσίας.

Είναι πάρα πολύ πιθανό, οι Κινέζοι χάκερς να έχουν κλέψει δεδομένα σχετικά με το αμερικανικό πρόγραμμα του stealth μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35. Αυτές οι πληροφορίες ενδέχεται να έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη των μαχητών J-20 και J-31 της Κίνας.

Η αντιγραφή και η κλοπή είναι χρήσιμες μέθοδοι για το Πεκίνο.Όταν η αγορά ή η κλοπή ή η αντιγραφή δεν είναι εφικτή, η Κίνα προσπαθεί να καινοτομεί ώστε να βρίσκει λύσεις στα στρατιωτικά της προβλήματα” εξηγεί ο Harold.

Στο πλαίσιο αυτό, η Κίνα είναι παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία υπερηχητικών οπλικών συστημάτων, καθώς η κινεζική ηγεσία αποφάσισε ότι αυτού του είδους οπλικά συστήματα και εξοπλισμοί είναι εξαιρετικά πολύτιμα για την αμυντική στρατηγική άμυνας της χώρας, η οποία αποσκοπεί στην αποτροπή των δυνάμεων των ΗΠΑ να επιχειρούν κοντά στην εδαφική της επικράτεια, για να βοηθήσουν, για παράδειγμα, στην υπεράσπιση της Ταϊβάν από μια ενδεχόμενη κινεζική επίθεση. Καμία άλλη χώρα, ούτε καν οι Ηνωμένες Πολιτείες , δεν επενδύουν στα υπερηχητικά συστήματα όπως η Κίνα.

Επιπρόσθετα, το Πεκίνο έχει αγνοήσει άλλες διαστάσεις και τομείς τεχνολογίας που δεν εξυπηρετούν τους στρατηγικούς στόχους τους, όπως θεωρούν, με παράδειγμα την ανάπτυξη δορυφόρων.Όπως λέει χαρακτηριστικά ο αναλυτής “η Κίνα δεν έχει επιλέξει να επενδύσει σε δορυφόρους στο διάστημα για την έγκαιρη προειδοποίηση βαλλιστικών πυραύλων, όπως αντιθέτως έχουν κάνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό οι Ηνωμένες Πολιτείες“.

Ένα ακόμα στοιχείο είναι το γεγονός ότι οι κινεζικές αεροπορικές δυνάμεις αντιγράφουν σε τεράστιο βαθμό την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ όταν πρόκειται μαχητικά αεροσκάφη. Η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει ένα ιδιαίτερο μείγμα μαχητικών πολλαπλών ρόλων όπως το F-16 και το F-15 και τα stealth μαχητικά πέμπτης γενιάς F-35 και F-22.

Ομοίως, η Κίνα αναπτύσσει μεγάλο αριθμό μαχητικών αεροσκαφών, όπως το J-10, με αρκετούς αναλυτές να θεωρούν ότι το Πεκίνο βασίστηκε σε ισραηλινή τεχνολογία και στο stealth μαχητικό πέμπτης γενιάς J-20, όπως αυτό “αποκαλύφθηκε” στο κοινό για πρώτη φορά στο Zhuhai Air Show 2018, τον περασμένο μήνα.

H Κίνα, σε περίπτωση πολέμου με τις ΗΠΑ, σκοπεύει να αποκτήσει αεροπορική υπεροχή, με τον ίδιο τρόπο που σκέφτονται να το πράξουν και οι Αμερικανοί. Όμως εκεί που διαφοροποιούνται οι δύο πλευρές είναι ότι, ενώ οι Αμερικανοί έχουν αναπτύξει περισσότερους και καλύτερους δορυφόρους παρακολούθησης, η Κίνα σκοπεύει μέσω όπλων που έχουν στόχο την καταστροφή αυτών των δορυφόρων, να δημιουργήσει εμπόδια από τα “συντρίμμια” των δορυφόρων σε χαμηλή τροχιά, ώστε να επιτύχει μια αεροπορική απαγόρευση στον χώρο του διαστήματος, ακόμα και στον δικό της χώρο.

Εν ολίγοις, οι κινεζικές αεροπορικές δυνάμεις στοιχηματίζουν ότι μπορούν να αναπτύξουν καλύτερους πιλότους και μαχητικά αεροσκάφη γρηγορότερα και σε μεγαλύτερη ποσότητα σε σχέση με τους Αμερικανούς.

Ωστόσο, παρά την εκρηκτική ανάπτυξη της κινεζικής βιομηχανίας σε αυτόν τον τομέα από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, το 2018 οι αμερικανικές εταιρείες εξακολουθούν να παράγουν περισσότερα και διαφορετικών ειδών, μαχητικά αεροσκάφη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τέλος, η αεροπορική βιομηχανία Chengdu Industries Group, της Κίνας, έχει παράξει περίπου 20 stealth μαχητικά αεροσκάφη τύπου J-20 από τότε που πέταξε για πρώτη φορά το 2011.. Η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει περίπου 180 μαχητικά F-22 και 200 ​​F-35 και συνεχίζει να αποκτά νέα F-35, με την παραγωγή 40 αεροσκαφών το χρόνο.. Οι αεροπορικές δυνάμεις σκοπεύουν να αυξήσουν την παραγωγή F-35 σε 60 ετησίως από το 2024.