Οι τουρκικές αεροδιαστημικές βιομηχανίες (TAI) υποχρεώθηκαν να αναζητήσουν τον αντικαταστάτη κινητήρα των αμερικανικο-βρετανικής κατασκευής στροβιλοκινητήρων LHTEC T800 για μια στρατιωτική πώληση στο Πακιστάν αφότου το Πεντάγωνο αρνήθηκε να διαθέσει στη βιομηχανία την άδεια εξαγωγής του κινητήρα.
Η Άγκυρα και το Ισλαμαμπάντ συμφωνήσαν να ψάξουν για τον αντικαταστάτη των αμερικανο-βρετανικών κινητήρων οι οποίοι επρόκειτο να εγκατασταθούν πάνω στα 30 τουρκικά ελικόπτερα πολλαπλών ρόλων T129 ATAK στο πλαίσιο της αμυντικής προμήθειας άξιας $1,5 δισεκατομμυρίου, όπως μετέδωσε η τουρκική εφημερίδα Hurriet επικαλούμενη πηγές από την αμυντική βιομηχανία.
Οι δύο χώρες υπέγραψαν τη συμφωνία των ελικοπτέρων αυτό το καλοκαίρι, με το Πακιστάν να επιλεγεί τους κινητήρες που κατασκευάζουν από κοινού οι Honeywell και Rolls-Royce για να καλύψει τις απαιτήσεις των επιδόσεων στα μεγάλα υψόμετρα και τις κακές καιρικές συνθήκες που συναντούνται συχνά στα πακιστανικά βουνά.
Ωστόσο, με μια κίνηση που οι Τούρκοι αξιωματούχοι προμηθειών περιέγραψαν ως “καθαρά πολιτική,” το Πεντάγωνο αρνήθηκε να παράσχει στην Άγκυρα τους κινητήρες εν μεσώ των κλιμακούμενων εντάσεων ανάμεσα στις δυο χώρες κατά τους τελευταίους μήνες.
Πιστεύεται οτι οι δεσμευμένοι κινητήρες είναι μέρος της τιμωρίας της Ουάσινγκτον προς την Άγκυρα για την άρνηση της να υποχωρήσει στην συμφωνία με την Μόσχα για το αντιαεροπορικό σύστημα S-400, όπως επίσης και στις εντάσεις σχετικά με την υποστήριξη των ΗΠΑ στους Κούρδους μαχητές στην βόρεια Συρία, την τουρκική άρνηση να υποστηριχθούν οι κυρώσεις έναντι του Ιράν και άλλα ζητήματα, όπως η φυλάκιση ενός Αμερικανού πάστορα και την προστασία ενός ισλαμιστή κληρικού από την Ουάσιγκτον τον οποίο η Άγκυρα θεωρεί ως τον υποκινητή της αποτυχημένης προσπαθείας πραξικοπήματος τον Ιούλιο του 2016.
Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την Χουριέτ, κατασκευαστές κινητήρων σε Γαλλία και Πολωνία έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για να αντικαταστήσουν τους αμερικανο-βρετανικής κατασκευής κινητήρες με γαλλικούς ή πολωνικούς, με τους Τούρκους αξιωματούχους να έχουν δηλώσει ότι έχουν δεχθεί “θετική απάντηση” και από τους δύο. Νωρίτερα, υψηλόβαθμος Τούρκος αμυντικός αξιωματούχος δήλωσε σε ρωσικό μέσο ενημέρωσης ότι εξετάζεται επίσης και ένας Κινέζος κατασκευαστής κινητήρων.
Μια από αυτές τις χώρες μπορεί να νικήσει την σύμβαση κινητήρων εν αναμονή των δοκιμών. Αρχικά, το Πακιστάν αιτήθηκε οι κινητήρες του ελικοπτέρου T128 ATAK να δοκιμαστούν στα βουνά των Ιμαλάΐων σε κακές καιρικές συνθήκες και σε υψόμετρο άνω των 14000 ποδών.
Αν οι δοκιμές αποδειχθούν επιτυχημένες και επιτευχθεί συμφωνία με μία από τις παραπάνω χώρες, η TAI ελπίζει να ολοκληρώσει την αμυντική παραγγελία των 30 ελικοπτέρων του Πακιστάν μέσα σε πέντε χρόνια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.