ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

«Αίαντας»: Η επιστράτευση της «αύρας» της ΕΛ.ΑΣ. στα Εξάρχεια (φωτο)

«Αίαντας»: Η επιστράτευση της «αύρας» της ΕΛ.ΑΣ. στα Εξάρχεια (φωτο)

Ολοένα και πιο συχνές γίνονται οι εμφανίσεις του «Αίαντα», της «αύρας» (υδροβόλο καταστολής) της Ελληνικής Αστυνομίας στις περιπτώσεις που ξεσπούν επεισόδια στα Εξάρχεια, αλλά και ευρύτερα στο κέντρο της πόλης.

Η πάλαι ποτέ μισητή, «αύρα» που η ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να βγάλει στους δρόμους στη φετινή επέτειο του Πολυτεχνείου, αλλά και χθες ανήμερα της επετείου της δολοφονίας Γρηγορόπουλου, είναι ισραηλινής έμπνευσης και κατασκευής, που έχει βασιστεί στο σασί φορτηγού μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η ισραηλινή εταιρεία που κατασκεύασε τον «Αίαντα» είναι η Beit Alfa Technologies Ltd (BAT), η οποία του έδωσε την κωδική ονομασία RCU-6000, για τους 6 τόνους νερού που μπορεί να «κουβαλήσει». Η προμήθεια του «Αίαντα», καθώς και των τεσσάρων μικρών «αδελφών» του (μικρότερης χωρητικότητας σε νερό) έγινε το 2004, με το συνολικό πρόγραμμα να ξεπερνά σε κόστος τις 380.000 ευρώ.

Τι μπορεί να κάνει ο «Αίαντας»

Σύμφωνα με την BAT, τα RCU-6000 έχουν τρία προγράμματα «βολής»: Ενα σύντομων «παλμών», ένα μακρύτερων και ένα πρόγραμμα διαρκούς ρίψης.
Ο «Αίαντας» μπορεί να κάνει ρίψεις νερού που έχει εμπλουτιστεί με δακρυγόνο ή σπρέι πιπεριού, καθώς και να σημαδεύει με χρώμα τους… ταραξίες.

Κατά τη BAT, το σασί του είναι ενισχυμένο ώστε να αντέχει ακόμα και σε μπαράζ επιθέσεων με βόμβες μολότοφ, ενώ έχει τη δυνατότητα να εκτοξεύει δακρυγόνο προς όλες τις κατευθύνσεις, για να απομακρύνει διαδηλωτές που πλησιάζουν… επικίνδυνα.

Τα RCU-6000 μπορούν να κινούνται ακόμη και με «σκασμένα» λάστιχα και φέρουν μια μπουλντόζα στο εμπρόσθιο τμήμα τους για να περνούν από κάθε εμπόδιο και οδόφραγμα. Επιπλέον, έχουν βαλλιστική θωράκιση «ενάντια σε κάθε απειλή» όπως υποστηρίζει η εταιρεία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε ό,τι αφορά την καμπίνα του χειριστή, έχει ειδικό σύστημα φιλτραρίσματος οξυγόνου, κλειστό κύκλωμα καμερών που δίνει εικόνα 360 μοιρών και… υαλοκαθαριστήρες σε όλα τα παράθυρα (μπροστά, πλάγια, πίσω).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.