Νεκρός πριν από λίγη ώρα βρέθηκε ο άτυχος πιλότος του μονοκινητήριου αεροσκάφους που είχε καταπέσει την Τετάρτη (16/1) ανοιχτά του Κρυονερίου στο Μεσολόγγι.
Μετά από έρευνες βατραχάνθρωποι της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού (Μ.Υ.Α Λ/Σ), ανέσυραν νεκρό τον άτυχο πιλότο στην θαλάσσια περιοχή της Καβουρότρυπας.
Πληροφορίες λένε ότι το στίγμα του εντοπίστηκε σε βάθος 38 μέτρων με τη χρήση ειδικών σόναρ, καθώς στο σημείο ήταν περιορισμένη η ορατότητα λόγω λάσπης, ενώ στη συνέχεια αναμένεται να ξεκινήσει και η ανέλκυση του αεροσκάφους.
Οι ερευνες της Μ.Υ.Α
Αξίζει να τονισθεί, ότι οι βατραχάνθρωποι της Μ.Υ.Α, κινητοποιήθηκαν άμεσα από τον πρώτο συναγερμό. Ειδικό κλιμάκιο μετέβη στο σημείο, προκειμένου να παράσχει υπηρεσίες και συμβουλές στον διοικητή σκηνής. Ολες αυτες τις ημερες, οι εκπαιδευμένοι βατραχάνθρωποι πραγματοποιουσαν εξειδικευμένες έρευνες στο σημείο για τη συλλογή πειστηρίων και τον εντοπισμό του ατόμου και σημερα το απογευμα εντοπισαν τον πιλοτο.
Η Ομάδα Ειδικών Καταδύσεων
H Oμάδα Ειδικών Καταδύσεων, του Λιμενικού, στην οποία υπάγεται η Μ.Υ.Α, αναλαμβάνει τη διενέργεια κάθε εξειδικευμένης καταδυτικής δραστηριότητας έως τα 120 μέτρα με σκοπό τη διαχείριση ναυαγιών, την ανάσυρση αγνοουμένων και τη συλλογή πειστηρίων από σκηνές εγκλήματος. Χρησιμοποιεί μείγματα αερίων σε ανοιχτές και κλειστές αναπνευστικές συσκευές και καταδύεται καθ’ υπέρβασιν της “Ώρας Μηδέν’’.
Η ανάγκη για την πραγματοποίηση απαιτητικών καταδύσεων, σε μεγάλα βάθη και σε μεγάλη διάρκεια, οδήγησαν στην δημιουργία της Ομάδας Ειδικών Καταδύσεων.
Οι βάσεις τέθηκαν το 2009 όταν η ΜΥΑ/ΛΣ προέβη στην προμήθεια εξοπλισμού τεχνικής κατάδυσης και άνδρες της εκπαιδεύτηκαν σε καταδύσεις με μείγματα nitrox και trimix από ιδιώτες εκπαιδευτές. Η ΟΕΚ πραγματοποίει έκτοτε καταδύσεις σε μεγάλα βάθη και εκπαιδεύεται απερίσπαστη στα αντικείμενα αρμοδιότητας της.
Το 2014 η ΟΕΚ κλήθηκε να αντεπεξέλθει στην βαθύτερη κατάδυση που έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα από τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας με σκοπό την ανάσυρση του σκάφους ”Gonzuru” και των θανόντων μεταναστών που είχαν παρασυρθεί κατά την βύθιση του.
Μετά απο επαναλαμβανόμενες καταδύσεις βαθύτερα των 70 μέτρων και την επιτυχή ανέλκυση του σκάφους οι άνδρες της ΟΕΚ παρασημοφορήθηκαν με Ναυτικό Μετάλλιο Α΄Τάξης.
Ταυτόχρονα κρίθηκε αναγκαία η τροποποίηση του νομικού πλαισίου που διέπει την ΜΥΑ/ΛΣ και δόθηκε η δυνατότητα καταδυσης έως και τα 120 μέτρα. Απαραίτητη προυπόθεση για την κατάδυση σε βάθη πέραν των 100 μέτρων αποτελούσε η προμήθεια της ΟΕΚ με καταδυτικές συσκευές κλειστού κυκλώματος και μειγμάτων αερίων (Rebreather).