ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

«Ποιος τρελός έδωσε την εντολή;»: Το μοιραίο λάθος που διέλυσε το αεροπλάνο του Εμιλιάνο Σάλα (φωτο)

«Ποιος τρελός έδωσε την εντολή;»: Το μοιραίο λάθος που διέλυσε το αεροπλάνο του Εμιλιάνο Σάλα (φωτο)

Ήταν το απόγευμα της Δευτέρας 21 Ιανουαρίου του 2019 όταν ο Εμιλιάνο Σάλα εγκατέλειπε τη Νάντη της Γαλλίας και επιβιβαζόταν στο μοιραίο Piper Malibu με προορισμό το Κάρντιφ της Ουαλίας. Αιτία; Η μεταγραφή των 17 εκατομμυρίων ευρώ που τον καθιστούσε μέλος της ομώνυμης ποδοσφαιρικής ομάδας.

Δόξα, πολλά εκατομμύρια και ακόμα περισσότερες προσδοκίες. Τίποτα από όλα αυτά δεν κατάφερε να σώσει τον πολλά υποσχόμενο Αργεντίνο επιθετικό για τoν οποίο -όπως όλα δείχνουν- οι ελπίδες να είναι ζωντανός είναι μηδαμινές.

Η καριέρα του είχε ξεκινήσει σε ηλικία 16 ετών. Στα 28 του χρόνια, κάνει το κοινό να έχει στο στόμα του το όνομά του για τον πιο αποκαρδιωτικό λόγο. «Το αεροσκάφος που μετέφερε τον Σάλα από το αεροδρόμιο ‘Nantes Atlantique’ στο Κάρντιφ έχασε επαφή με τα ραντάρ», ήταν η πρώτη ενημέρωση.

«Τελευταία φορά έδωσε σήμα πάνω από το στενό της Μάγχης, 20 χιλιομέτρων βορείως του Γκέρνζι, κοντά στο νησί Άλντερνεϊ», αναφέρουν τα διεθνή Μέσα.

Έκτοτε, τα ίχνη του αγνοούνται. Στο εξαθέσιο αεροσκάφος επέβαιναν πιθανότατα μόνο δύο άτομα, ο Σάλα και ο πιλότος. Η πιθανότητα να βρισκόταν μαζί τους και τρίτο άτομο δεν έχει αποκλειστεί. Οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί σβήνουν.

https://www.instagram.com/p/Bs06PEXFXMc/?utm_source=ig_embed
Δυστυχώς, ο υπεύθυνος του λιμανιού του Γκέρνσεϊ, Ντέιβιντ Μπάρκερ, δεν άφησε περιθώριο ελπίδας, τονίζοντας πως το να βρεθούν ζωντανοί οι επιβαίνοντες στην περίπτωση που το αεροσκάφος προσθαλασσώθηκε είναι απίθανο.

«Στα νησιά Channel, ο χρόνος επιβίωσης για κάποιον που βρίσκεται στο νερό είναι πολύ μικρός. Υπολογίζουμε περίπου στις τρεις ώρες. Δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος ο χρόνος επιβίωσης με ένα σωσίβιο. Δεν υπάρχουν πιθανότητες».

Οι Αρχές του Γκέρνσι ανακοίνωσαν το απόγευμα της Πέμπτης, ύστερα από 36 ώρες άκαρπης αναζήτησης με τη βοήθεια δύο αεροπλάνων, τριών ελικοπτέρων, δύο σωστικές λέμβοι, πλοίων και ψαροκάικων, πως οι έρευνες σταματούν. Το μόνο που κατάφεραν οι διασώστες είναι να βρουν συντρίμμια, μη μπορώντας να αποφανθούν, ωστόσο, πως πρόκειται για κομμάτια του Piper PA-46 Malibu.

Η είδηση εξαγρίωσε την πρώην ομάδα του Σάλα.

«Μάθαμε πως οι έρευνες για το αεροπλάνο που αγνοείται διακόπηκαν. Οι έρευνες δεν πρέπει να σταματήσουν. Ο σύλλογος και οι οπαδοί του ζητούν επίμονα οι έρευνες για τον εντοπισμό του Εμιλιάνο Σάλα να συνεχιστούν, για χάρη της οικογένειας και των στενών συγγενών του. Όλοι μαζί για τον Έμι», αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.

https://twitter.com/FCNantes/status/1088524577087602688
Βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν. Και σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ευθύνες είναι τεράστιες.

Το ιστορικό Piper Malibu του 1979

Το Piper Malibu δεν επελέγη τυχαία. Πρόκειται για ένα «ελαφρύ αθλητικό αεροσκάφος» -όπως το χαρακτηρίζουν- που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τέτοιους σκοπούς. Έφερε την υπογραφή της εταιρείας Piper Aircraft της Φλόριντα. Τραγική ειρωνεία; Ανήκε στον Πρόεδρο της Κάρντιφ.

Με έναν μόνο κινητήρα, μήκος 8,8 μέτρα, πτέρυγα 13,1 μέτρα και ύψος που άγγιζε τα 3,4 μέτρα, σημείωνε μέγιστη ταχύτητα 407 χιλιόμετρα την ώρα. Πετούσε σε ύψος 7.620 μέτρων.

Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου PA-46 έλαβε χώρα τον Νοέμβριο του 1979. 40 χρόνια μετά, το ευρύ κοινό μαθαίνει την ιστορία του με αφορμή την εξαφάνιση του νέου αποκτήματος της Κάρντιφ…

«Είχε προαισθανθεί το τέλος του»

Κατά τη διάρκεια των ερευνών, πρώην συμπαίκτες του Σάλα κάνουν λόγο για δική του απελπισμένη προσπάθεια επικοινωνίας με τους δικούς τους ανθρώπους κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης. Και αυτό, ενώ ο ίδιος είχε εκφράσει εξαρχής τους φόβους του να επιβιβαστεί στο εν λόγω αεροσκάφος.

Με το Piper Malibu είχε επίσης ταξιδέψει στη Γαλλία προκειμένου να κανονίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες για τη μετακόμισή του στην Ουαλία. Για το ταξίδι που έμελλε να είναι ( ; ) το τελευταίο του, είχε εκφράσει τους φόβους του κι αυτό διότι η πρώτη εμπειρία του μαζί του δεν ήταν καλή. Πρώην συμπαίκτης του που τον συνάντησε στο «Nantes Atlantique», παραδέχτηκε πως ο Εμιλιάνο «έτρεμε για την ασφάλειά του». «Είχε προαισθανθεί το τέλος του», σχολίασε.

Και είχε δίκιο.

Κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης, ο Σάλα έστειλε μερικά ηχητικά μηνύματα στους οικείους του. Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα τελευταία του λόγια πριν την εξαφάνισή του.

https://www.instagram.com/p/BqiU9BYFlP9/?utm_source=ig_embed
Πρόκειται για ηχητικά μηνύματα που έστειλε σε φίλους και συμπαίκτες του μέσω της εφαρμογής Whatsapp για smartphones.

«Πώς τα πάτε παιδιά; Δεν φαντάζεστε πόσο κουρασμένος είμαι. Βρισκόμουν στην Νάντη για να τακτοποιήσω κάποιες εκκρεμότητες και δεν έκατσα λεπτό. Τώρα ταξιδεύω με ένα αεροπλάνο που μοιάζει να… διαλύεται στον αέρα. Πηγαίνω στο Κάρντιφ, είναι τρελό Αύριο ξεκινάω προπονήσεις με τη νέα μου ομάδα», τον άκουσαν να λέει στο πρώτο του μήνυμα.

Λίγο αργότερα, έφτασε και το δεύτερο, το οποίο έμοιαζε να «προετοιμάζει» τους παραλήπτες του για όσα θα ακολουθούσαν: «Αν δεν έχετε νέα μου σε περίπου μιάμιση ώρα, μάλλον θα πρέπει να ενημερώσετε να στείλουν κάποιον να με βρει. Αρχίζω και φοβάμαι».

Το μοιραίο λάθος που «σφράγισε» το τέλος

Τα διεθνή Μέσα μετέδωσαν κάτι που αν αποδειχθεί πως ισχύει, οι ευθύνες δεν θα έχουν τέλος. Μαρτυρίες θέλουν το αεροσκάφος να είχε παρουσιάσει σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα τα οποία ήταν προφανή ακόμα και στον ίδιο τον Σάλα. Και το σημαντικότερο; Αναζητείται ο…τρελός που έδωσε εντολή απογείωσης ενός προβληματικού αεροπλάνου για τέτοιο ταξίδι πάνω από τη Μάγχη με έναν μόνο κινητήρα. Αυτό δεν είναι λάθος. Είναι έγκλημα.

Βάσει των στοιχείων που έχουν στα χέρια τους οι Αρχές, πριν την μοιραία απογείωσή του, το Piper PA-46 Malibu είχε πραγματοποιήσει τρεις αποτυχημένες προσπάθειες να «σηκωθεί». Όπως σχολιάστηκε, ο πιλότος όφειλε να έχει αναβάλλει –ή και αποτρέψει- αυτήν την πτήση. Ορισμένοι, αναρωτιούνται για ποιον λόγο ο ποδοσφαιριστής δεν αρνήθηκε να πετάξει υπό αυτές τις συνθήκες.

Τα λάθη, όμως, υπήρξαν ακόμα περισσότερα.

Σε συνέντευξή του στο TyC Sports, ο έμπειρος κυβερνήτης αεροσκαφών, Χόρχε Πολάνκο, χαρακτήρισε ως εγκληματική την πρωτοβουλία της απογείωσης υπό τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.

«Είναι τρελό το να διασχίσεις βράδυ τα Νησιά της Μάγχης με τόσο κακό καιρό και έναν μόνο κινητήρα. Κάποιος άφησε αυτό το παιδί να κάνει κάτι τρελό και το πιθανότερο είναι να του κόστισε τη ζωή. Η αλήθεια είναι πως αυτό είναι εντελώς ανόητο, εγκληματικό. Κάποιος τον συμβούλεψε λάθος. Είναι σαν να πετάς στην Ανταρκτική τον χειμώνα με ένα μικρό αεροσκάφος, που μπορεί να επηρεαστεί από τον παγετό και να έχει συνέπειες στη μηχανή. Απορώ ποιος επέτρεψε την απογείωση. Είμαι έκπληκτος με όσα συνέβησαν».

Τα συγκλονιστικότερα λόγια όλων, όμως, είναι άλλα. Αυτά της μητέρας του, η οποία είχε μιλήσει μαζί του λίγο πριν την απογείωσή του.

«Ήταν πραγματικά ευτυχισμένος. Βρισκόταν στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του. Το αεροπλάνο που τον μετέφερε ανήκε στον πρόεδρο της Κάρντιφ», ανέφερε στον τηλεοπτικό σταθμό C5N…

https://www.instagram.com/p/BajtT4_gInr/?utm_source=ig_embed

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Της Όλγας Παρθενέα Γεωργάτσου
Πηγή: Menshouse

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.