Επιβεβαίωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης την απόκτηση τεσσάρων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων MH-60R από τις ΗΠΑ μέσω πληρωμών FMS.
Το παραπάνω ο υπουργός ανέφερε σε ερώτηση του βουλευτή του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή Νικόλαου Κούζηλου. Πιο συγκεκριμένα ο ΥΕΘΑ ανέφερε:
«Την παρούσα χρονική περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της ενεργοποίησης υποπρογράμματος πρόσκτησης τεσσάρων ελικοπτέρων MH-60R μέσω διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας και ΗΠΑ και διαδικασίας Foreign Military Sales (FMS)».
Το ΠΝ διαθέτει 8 ελικόπτερα S70-B6 Aegean Ηawk και τρία ελικόπτερα S70B τα οποία επιχειρούν με την 2η ΜΕΝ, ενώ με την 1η ΜΕΝ επιχειρούν τα 7 παλαιά AB-212ASW.
Το Sikorsky MH-60R δημιουργήθηκε για την αντικατάσταση των SH-60B και SH-60F στο αμερικανικό Ναυτικό. Όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις έτσι και το “R” μπορεί να εκτελέσει ανθυποβρυχιακές αποστολές, αποστολές εναντίον στόχων επιφανείας, έρευνας και διάσωσης, διεύθυνσης βολών σκαφών επιφανείας, επικοινωνιακού κόμβου, επιμελητείας κ.α.
Το ελικόπτερο διαθέτει άγκιστρο ικανότητας ανύψωσης φορτίων 2.721 χλγρ.
Η πρώτη πτήση της έκδοσης πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2001. Τα πρώτα ελικόπτερα χαμηλού αρχικού ρυθμού παραγωγής ήταν μετασκευασμένα SH-60B, αλλά τα επόμενα MH-60R ήταν νέας κατασκευή η οποία άρχισε το 2006.
Το πιλοτήριο του ελικοπτέρου διαθέτει τέσσερις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (20,3cm × 25,4cm) προσαρμοσμένες για τη λειτουργία και με συστήματα νύκτας NVG.
Για τη ναυτιλία το ελικόπτερο χρησιμοποιεί ένα σύστημα INS με υποβοήθηση λέιζερ LN-100G, διαθέτει σύστημα μετάδοσης πακέτων δεδομένων Link-16, και ψηφιακούς ασυρμάτους ARC-210, όπως και σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών.
Το ελικόπτερο εκτός από το πλήρωμα (3 ή 4 άτομα) μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και έως 5 επιβάτες.
Για αποστολές κατά στόχων επιφανείας μπορεί να φέρει σε τέσσερις εξωτερικούς φορείς βλήματα AGM-114 Hellfire, έως τρεις τορπίλες ATK mk50 ή mk46 κατά υποβρυχίων και ένα πολυβόλο των 7,62 χλστ. στην πλαϊνή θύρα.
Το ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας είναι το AN/ALQ-210, ενώ μπορούν να τοποθετηθούν προαιρετικά σύστημα προειδοποίησης εκτόξευσης Α/Α βλήματος AN/AAR-47, υθπέρυθρο παρεμβολέα AN / ALQ-144 και διανομέα αναλωσίμων AN / ALE-39.
Το ελικόπτερο διαθέτει και ποντιζόμενο σόναρ AN / AQS-22.
Ακόμη διαθέτει σύστημα AAS-44 το οποίο περιλαμβάνει σύστημα FLIR και αποστομέτρη λέιζερ.
Το ραντάρ του είναι το AN / APS-147 με λειτουργία ανάστροφου SAR ενώ προσφέρεται και το πιο βελτιιωμένο AN / APS-153.
Προωθείται από δύο κινητήρες General Electric T700-GE-401C ο καθένας εκ των οποίων αποδίδει ισχύ 1.425kW.
Η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 267 χ.α.ω. η οικονομική του στα 168 χ.α.ω. και η εμβέλειά του στα 634 χλμ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.