Οι πιλότοι των Mirage 2000-5, ξεκίνησαν την εβδομάδα επιφυλακής πριν καν προσγειωθούν στην 135η Σμηναρχία Μάχης, καθώς πήραν εντολή από το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, για την αναχαίτιση των Τουρκικών Μαχητικών F-16.
Οι «Δελτάδες» κατευθύνθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται το hellasjournal στο Βορειοανατολικό Αιγαίο και κάπου εκεί ξεκίνησε το αεροπορικό «ζέσταμα», με αερομαχίες, στις οποίες ως γνωστό, τα ελληνικά φτερά δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στους Τούρκους πιλότους, για ελιγμούς υπεροχής.
Από τις πέντε αερομαχίες που κατέγραψε κατά τη χθεσινή ημέρα ο δείκτης της παραβατικής συμπεριφοράς της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, οι περισσότερες ανήκουν στους ιπταμένους της 331ης Μοίρας «Θησέας» και τα Mirage 2000-5, το αεροσκάφος που σαφέστατα περνά δύσκολα χρόνια- με τα όσα συμβαίνουν και αφορούν την τεχνική τους υποστήριξη με ανταλλακτικά.
Αλλά οι μηχανικοί της Μοίρας, δεν τα εγκαταλείπουν και μονίμως ως από μηχανής Θεοί, δίνουν τις λύσεις ώστε να είναι αξιοπλόϊμα και το αεροπορικό εργαλείο που κάνει τη διαφορά στο Αιγαίο. Οι «Άσσοι με τα βέλη» πήραν την σκυτάλη…
Ωστόσο πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, σημείωσαν πως στον χορό των αναχαιτίσεων μπήκαν και οι «Άσσοι» της 341ης Μοίρας με F-16 Block 50, από την 111η Πτέρυγα Μάχης της Αγχιάλου, οι οποίοι βρέθηκαν κι αυτοί στο γνωστό αεροπορικό τετ α τετ με τα τουρκικά μαχητικά. Συνολικά έξι F-16 της Τουρκίας παραβίασαν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
Όμως δυο από αυτά ήταν οπλισμένα, έτοιμα για μια πραγματική αερομαχία, τα υπόλοιπα επιδόθηκαν γι’ ακόμη μια μέρα στην «εκπαιδευτική» τους, παραβατική πτήση για να καταγράψουν τα ίχνη που επιθυμούν εντός του FIR Αθηνών.
Με τη Γαλάζια Πατρίδα σε εξέλιξη, δεν έχει τεθεί μόνο ο Ελληνικός Στόλος σε επιφυλακή, αλλά και το σύνολο των Πτερύγων Μάχης, με πρώτα εννοείται, τα «φυσικά αεροπλανοφόρα» του Αιγαίου, που είναι τ’ αεροδρόμια αυξημένης επιφυλακής σε Λήμνο, Σκύρο και Καστέλλι.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, αυξημένη είναι η ετοιμότητα και στα μετόπισθεν με τα readiness, στις πτέρυγες μάχης να είναι κι εκεί στο πεντάλεπτο. Στην Πολεμική Αεροπορία δεν θρέφουν καμία απολύτως αυταπάτη και για όσο διαρκέσει η άσκηση με την προκλητική ονομασία, θα υπάρχουν παραβιάσεις σε καθημερινό επίπεδο και αυξημένες ίσως σε αριθμό.
Επίσης ξέρουν καλά πως ν’ αντιμετωπίσουν πιθανό μεγαλύτερους των δυο αεροσκαφών σχηματισμούς και τέλος οι επιτελείς έχουν επιστήσει την προσοχή προς όλους τους ιπταμένους να έχουν αυξημένα αντανακλαστικά χωρίς να παρασυρθεί κανείς από τις διαρκείς προκλήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες πιλότοι δεν ανακηρύσσονται τυχαία οι καλύτεροι ιπτάμενοι στις Νατοϊκές ασκήσεις διότι όταν απογειώνονται πράττουν όπως ακριβώς έχουν εκπαιδευτεί δίχως να επιδιώκουν εντυπωσιασμούς.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.