ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Ποιο είναι το Boeing 737 Max 8 – Νέα άτρακτος, φτερά, κινητήρας αλλά δύο αεροπορικές τραγωδίες (φώτο)

Ποιο είναι το Boeing 737 Max 8 – Νέα άτρακτος, φτερά, κινητήρας αλλά δύο αεροπορικές τραγωδίες (φώτο)

Έντονη ανησυχία σε μηχανικούς και πιλότους προκάλεσε η νέα αεροπορική τραγωδία με τη συντριβή του Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Πρόκειται για το δεύτερο δυστύχημα με τέτοιου τύπου αεροσκάφος μέσα σε μόλις πέντε μήνες.
Τα ερωτήματα πολλά για το τι ακριβώς ευθύνεται για τις δύο τραγωδίες

Τα χαρακτηριστικά του Boeing 737 Max 8

Το αεροσκάφος 737 Max 8 της Boeing παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2015. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της «οικογένειας» των Boeing 737, που αποτελεί το best seller στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας, έχοντας πουλήσει πάνω από 13.000 αεροσκάφη από το 1965 μέχρι σήμερα.

Τότε ο αντιπρόεδρος της Boeing Keith Leverkuhn είχε αναφέρει «με το λανσάρισμα του νέου 737 Max, του πρώτου αεροσκάφους του δεύτερου αιώνα ζωής της Boeing, η ομάδα μας συνεχίζει μία απίστευτη ιστορία, ανεβάζοντας παράλληλα το 737 στο επόμενο επίπεδο απόδοσης».

Η κατασκευή του πρώτου 737 Max ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2015. Σύμφωνα με την Boeing, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε μέσα στο χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, που είχε τεθεί πριν από τέσσερα και πλέον χρόνια.

Για να κατασκευάσει το 737 Max, η Boeing έκανε αξιοσημείωτες αλλαγές στο υπάρχον 737. Σύμφωνα με την εταιρεία οι άκρες των φτερών του 737 Max μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1,8%, σε σύγκριση με τα φτερά του σημερινού 737.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες CFM International Leap 1B που εξοικονομούν καύσιμα.

Παράλληλα η Boeing επανασχεδίασε την άτρακτο και τα φτερά του αεροσκάφους για να μειώσουν το βάρος και να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική του.

Ενώ η εταιρεία υποστηρίζει ότι το νέο αεροσκάφος χρησιμοποιεί 20% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με το 737.

Μπροστά, το Max διαθέτει γυάλινο κόκπιτ και τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα.

Η σειρά Boeing 737 Max θα κυμαίνεται από το μικρότερο Max 7 των 149 θέσεων ως το Max 9 των 220 θέσεων. Το αεροσκάφος που παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα είναι ένα Max 8 189 θέσεων.

Με τις τιμές του 2015, το μικρότερο Max 7 ξεκινούσε από τα 90,2 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος, ενώ το Max 9 ξεκινά από τα 116,6 εκατομμύρια δολάρια.

Τα ερωτήματα – Τι συμβαίνει στην απογείωση

Οπως και στην περίπτωση της τραγωδίας της Lion Air, έτσι και στο δυστύχημα Ethiopian Airlines, το αεροσκάφος φαίνεται να αντιμετωπίζει πρόβλημα μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει.

«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.

Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.

Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.

Επειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air , η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.

Τι λένε οι πιλότοι

Η ομοσπονδία των αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν «το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air».

Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.