Μια νιόπαντρη Ινδή, η οποία σκοτώθηκε στο αεροπορικό δυστύχημα της Ethiopian Airlines είχε στείλει γραπτό μήνυμα στον σύζυγό της ότι θα του τηλεφωνούσε όταν θα προσγειωνόταν το αεροπλάνο, σύμφωνα με σημερινά ρεπορτάζ των τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Η Σίκα Γκαργκ, η οποία ταξίδευε για να συμμετάσχει στην ετήσια σύνοδο του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP), είχε παντρευτεί πριν από σχεδόν τρεις μήνες τον Σουμίγια Μπατατσαρίγια έπειτα από τρία χρόνια σχέσης.

Ο Μπατατσαρίγια επίσης επρόκειτο ταξιδέψει μαζί της με προορισμό το Ναϊρόμπι αλλά τελευταία στιγμή άλλαξε τα σχέδιά του και παρέμεινε στι Νέο Δελχί, έγραψε η μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα Times of India. Είχε μάλιστα αγοράσει και εκείνος εισιτήριο αλλά το ακύρωσε γιατί του προέκυψε μια έκτακτη σύσκεψη.

“Επιβιβάστηκα και θα σου τηλεφωνήσω μόλις προσγειωθούμε”, έγραψε η Γκαργκ στον σύζυγό της.

Αλλά προτού προλάβει να της απαντήσει εκείνος, χτύπησε το τηλέφωνό του και τον ενημέρωσαν για το αεροπορικό δυστύχημα, ανέφερε το δημοσίευμα.

Το ζευγάρι, που ζούσε στο Νέο Δελχί, είχε σχεδιάσει μάλιστα διακοπές μετά την επιστροφή της Γκαργκ από το Ναϊρόμπι.

Την Δευτέρα η ινδή υπουργός Εξωτερικών Σούσμα Σουάρατζ δήλωσε ότι δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει με την οικογένεια της Γκαργκ και έκανε έκκληση για βοήθεια μέσω του Twitter. Αργότερα είπε ότι κατάφερε να μιλήσει με μέλη της οικογενείας της Γκαργκ καθώς και με τις οικογένειες άλλων Ινδών που σκοτώθηκαν κατά τη συντριβή του αεροσκάφους.


Η Γκαργκ ήταν σύμβουλος του ινδικού υπουργείου Περιβάλλοντος και είχε λάβει μέρος στις διαπραγματεύσεις που οδήγησαν στην συμφωνία του Παρισίου για το κλίμα το 2015.

Το αεροσκάφος 737 MAX 8 με προορισμό το Ναϊρόμπι συνετρίβη λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του νωρίς το πρωί της Κυριακής από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα.

Επιβάτες με διαβατήρια από 35 χώρες βρίσκονταν στην πτήση, ανάμεσά τους περίπου 24 υπάλληλοι των Ηνωμένων Εθνών.

Το αεροσκάφος ήταν ο ίδιος τύπος με εκείνο της ινδονησιακής Lion Air, που συνετρίβη τον Οκτώβριο σκοτώνοντας 189 ανθρώπους– επιβάτες και πλήρωμα.

Σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με το αεροσκάφος

Η συντριβή του αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 προχθές στην Αιθιοπία προκάλεσε σοβαρά ερωτηματικά τόσο στους ειδικούς σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων, όσο και και στην παγκόσμια κοινή γνώμη για το αν αποτέλεσε η όχι μία ένδειξη ενός σοβαρότερου προβλήματος ασφάλειας του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους, σύμφωνα με το ABC News.

Το Boeing 737 MAX 8 έχει σχεδιαστεί με προδιαγραφές εντατικής χρήσης από την κατασκευάστρια Boeing, ανταποκρινόμενο στην πορεία των εκδόσεων του αεροσκάφους Boeing 737 που προηγήθηκαν.

Η πτήση των Αιθιοπικών Αερογραμμών 302 συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωσή της, σκοτώνοντας το σύνολο των 157 επιβαινόντων σε αυτή, ενώ προκάλεσε άμεσα συγκρίσεις με το αεροπορικό δυστύχημα του περασμένου Οκτωβρίου στην Ινδονησία, με την εμπλοκή ενός αεροσκάφους ίδιου τύπου.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει διευκρινιστεί ο βαθμός κοινών παραγόντων του αεροπορικού δυστυχήματος της πτήσης 610 της Lion Air, με την συντριβή της πτήσης των Αιθιοπικών Αερογραμμών.

Ο προβληματισμός προκαλείται από την εμπλοκή του ίδιου τύπου αεροσκάφους στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα, αλλά και από το γεγονός της συντριβής τους, λίγο μετά την απογείωσή τους κι ενώ προσπαθήσουν να ανακτήσουν ύψος.

Το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air με το αεροσκάφος να έχει βυθιστεί στην Θάλασσα της Ιάβας, φέρεται να αποδίδεται σε σφάλμα χειρισμού και ελλιπή τεχνική συντήρηση ενός συστήματος του αεροσκάφους που συνετρίβη, σύμφωνα με τις απόψεις ειδικών σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, που έχουν αναλύσει τα στοιχεία των αιτιών πρόκλησης του δυστυχήματος που δημοσιοποιήθηκαν.

Ως συνέπεια των παραπάνω προκύπτουν μια σειρά ερωτημάτων για το συγκεκριμένο αεροσκάφος: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των αεροσκαφών της σειράς ΜΑΧ που κατασκευάζει η Boeing; Τι ξέρουμε για τον φάκελο αεροπορικών συμβάντων του συγκεκριμένου τύπου; Είναι ασφαλή τα Boeing MAX; Πότε θα μάθουμε περισσότερα στοιχεία;

Η «ανατομία» του Boeing 737 MAX 8

Η σειρά των αεροσκαφών της σειράς ΜΑΧ σχεδιάστηκε από την Boeing, προκειμένου τα αεροσκάφη του τύπου να μπορούν να μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες, σε σύγκριση με τα παλαιότερα αεροσκάφη Boeing 737.

Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους, έχει χαρακτηριστεί ως το πιο εμπορικό αεροσκάφος στην ιστορία της αεροπορίας και η σειρά των αεροσκαφών MAX αποτελεί την τελευταία τεχνολογικά αναβαθμισμένη έκδοσή του, προκειμένου να εξυπηρετεί μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, σε μεγαλύτερα ταξίδια.

Αρχικά το αεροσκάφος Boeing 737 αναπτύχθηκε ως ένα αεροσκάφος μικρότερων διαστάσεων για πιο σύντομες πτήσεις. Στην συνέχεια, εξελίχθηκε σε ένα αεροσκάφος που σχεδίαζε και προωθούσε η Boeing, για την κάλυψη των αεροπορικών αναγκών διακίνησης επιβατών, εντός των γεωγραφικών αποστάσεων διαφορετικών προορισμών στις ΗΠΑ.

Η μεγαλύτερη έκδοση του Boeing 737 παρουσιάστηκε το 2017, με το Boeing 737 MAX 8. Τα αεροσκάφη ΜΑΧ 9 και ΜΑΧ 10 αποτελούν εκδόσεις του ίδιου τύπου, με την ικανότητα μεταφοράς μεγαλύτερου αριθμού επιβατών.

Το νέο μοντέλο διαθέτει ισχυρότερους κινητήρες που είναι περισσότερο λειτουργικοί, επιτρέποντας χωρητικότητα μεταφοράς μεγαλύτερου αριθμού επιβατών, με χαμηλότερο οικονομικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες.

Οι νέοι κινητήρες και η τεχνολογικά εξελιγμένη αεροδυναμική σχεδίαση, επιτρέπουν στα Boeing 737 MAX να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις όπως π.χ. αυτή, μεταξύ των ΗΠΑ και της Χαβάης, με ευκολία.

Οι δύο κινητήρες της σειράς των αεροσκαφών MAX προβάλλονται προς τα εμπρός σε μεγαλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα Boeing, ενώ η έδρα τους βρίσκεται υψηλότερα μέσα στις πτέρυγες του αεροσκάφους, επηρεάζοντας θετικότερα την αεροδυναμική του ισορροπία.

Ο νέος σχεδιασμός των ακροπτερυγίων και οι οι αιχμές των πτερύγων, έχουν έναν αποφασιστικό βαθμό λειτουργικότητας, με τους μηχανικούς της Boeing να υπερηφανεύονται γι’ αυτές.

Παράλληλα, η Boeing έχει εισάγει με την σειρά των αεροσκαφών MAX, ένα νέο σύστημα ελέγχου πτήσης (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Το σύστημα αυτό, έχει την τεχνολογική ικανότητα αντίληψης της πτήσης του αεροσκάφους, στην περίπτωση που αυτό πετάει με ακατάλληλη γωνία προσβολής.

Όταν χρειαστεί, το MCAS ωθεί το ρύγχος το αεροσκάφους προς τα κάτω, προκειμένου να αποφευχθεί μία κατάσταση απώλειας στήριξης, μέσω της αύξησης της ταχύτητας.

Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων, ήταν ένα εξάρτημα του συστήματος αυτού, που δεν είχε συντηρηθεί σωστά, πριν την συντριβή του αεροσκάφους Boeing MAX 8 στην Ινδονησία, τον περασμένο Οκτώβριο.

Δεν έχει διευκρινιστεί αν το σύστημα αυτό, είχε κάποιο ρόλο στο αεροπορικό δυστύχημα της Κυριακής στην Αιθιοπία.

Το αεροσκάφος εμφανίστηκε να προσπαθεί να κερδίσει ύψος, μετά την απογείωσή του. Οι διερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων έχουν περισσότερες ερωτήσεις, παρά απαντήσεις σχετικά με το δυστύχημα αυτό. Το αεροσκάφος εμφάνισε προβλήματα ελέγχου πτήσης αμέσως μετά την απογείωσή του, σύμφωνα με στοιχεία της ηλεκτρονικής σελίδας Flightradar24, που αναλύθηκαν από το ABC News.

Το μοιραίο αεροσκάφος εμφανίστηκε να προσπαθεί να διατηρήσει ένα σταθερό ύψος, το πλήρωμα ζήτησε άδεια για την επιστροφή του στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα από το οποίο είχε απογειωθεί, ενώ τα ηλεκτρονικά στοιχεία πτήσης του χάθηκαν από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωσή του.

Το Boeing ΜΑΧ που συνετρίβη εμφανίστηκε να έχει κερδίσει ύψος λίγο μεγαλύτερο των 1.000 ποδών.

Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν σε έναν βαθύ κρατήρα καλύπτοντας μικρή έκταση περιοχής, έξω από την Αντίς Αμπέμπα.

Η συμπαγής φύση των συντριμμιών και η μικρή απόσταση μεταξύ τους, οφείλεται συχνά σε πτώση του αεροσκάφους με μία απότομη γωνία κλήσης ως προς το έδαφος.

Στο μικροσκόπιο τα δύο «μαύρα κουτιά»

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν χθες τον εντοπισμό και των δύο “μαύρων κουτιών” τόσο του ηχητικού καταγραφέα στο πιλοτήριο, όσο και του ψηφιακού καταγραφέα δεδομένων πτήσης. Το πρώτο σύστημα καταγράφει ηχητικά τις επικοινωνίες των χειριστών τόσο μεταξύ τους, όσο και με τον Πύργο Ελέγχου. Το δεύτερο σύστημα, καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους στην διάρκεια της πτήσης, αλλά και κατά την στιγμή της συντριβής, βοηθώντας αποτελεσματικά τους διερευνητές, στην προσπάθειά τους να προσδιορίσουν τις αιτίες που οδήγησαν την συντριβή.

Τα δύο κουτιά, έχουν ζωντανό πορτοκαλί χρώμα για να εντοπίζονται εύκολα και χαρακτηρίζονται ως “μαύρα” καθώς συνήθως, τα στοιχεία πτήσης που περιέχουν, οδηγούν στην απόδοση ευθυνών σε όσους εμπλέκονται στην ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας.

Μετά τον εντοπισμό τους, τα “μαύρα κουτιά” αποστέλλονται σε ειδικά εργαστήρια για την εξαγωγή των δεδομένων που περιέχουν, ενώ σε μερικές περιπτώσεις, εξαιτίας των τεχνικών κακώσεων που έχουν υποστεί από την σφοδρότητα της συντριβής του αεροσκάφους, γίνεται μερική ανάκτηση των δεδομένων της πτήσης, δυσκολεύοντας περισσότερο το έργο των διερευνητών.

Σε επίπεδο κοινής γνώμης, δεν είναι ξεκάθαρο αν τα δεδομένα των “μαύρων κουτιών” θα δημοσιοποιηθούν.

Σε έρευνες που διεξάγονται στις ΗΠΑ, γίνεται δημοσιοποίηση μιας περίληψης των στοιχείων, μερικές εβδομάδες μετά το συμβάν.

Οι αρμόδιες αρχές της Αιθιοπίας έχουν αναλάβει την ευθύνη διεξαγωγής της έρευνας, αλλά είναι σίγουρο ότι έχουν ανάγκη διεθνούς συνδρομής προκειμένου να συλλέξουν και να αναλύσουν όλα τα στοιχεία.

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Αερομεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) δήλωσε στο ABC News ότι είναι έτοιμη να αξιολογήσει την κατάσταση των “μαύρων κουτιών” του αεροσκάφους και στην περίπτωση που υπάρξει αίτημα της Αιθιοπίας, να τα αναλύσει.

Για τον σκοπό αυτό, τέσσερα στελέχη της NTSB και άλλα τέσσερα στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) αναμένονταν χθες στην Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με δηλώσεις των αντίστοιχων υπηρεσιών στο ABC News.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Παράλληλα, και η κατασκευάστρια εταιρία Boeing, έχει εκφράσει την ετοιμότητά της για την παροχή τεχνικής βοήθειας.