Tελικό τεστ στην Βουλγαρία για την κοινή επιχειρησιακή ανάπτυξη και δράση των αρμάτων μάχης Leopard-2HEL του ΕΣ με τα αμερικανικά M2A3 Bradley, διεξάγεται αυτή την στιγμή, λίγο πριν την οριστικοποίηση της παραλαβής τους από την Ελλάδα και την απόκτηση μετά από πολλά χρόνια ικανοτήτων συνδυασμένων επιχειρήσεων από τις ελληνικές τεθωρακισμένες Ταξιαρχίες, όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος Ιουλίου που κυκλοφορεί την ερχόμενη Πέμπτη σε όλη την Ελλάδα.
Η τελευταία δοκιμή κοινής δράσης τους έγινε με αφορμή την ΝΑΤΟϊκή πολυεθνική άσκηση «STRIKE BACK 2019” που διεξάγεται στο Πεδίο Βολής – Ασκήσεων Novo Selo, στη Βουλγαρία, όπου ένας ένας ουλαμός της 22ης Επιλαρχίας Μέσων Αρμάτων (22 ΕΜΑ) της XXV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας και ένα αμερικανικό μηχανοκίνητο Τάγμα με M2A3 Bradley, συνασκήθηκαν και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσικά.
H φωτό ντοκουμέντο της κοινής ανάπτυξής τους:
Τα LEO2HEL του ΕΣ, επιτέλους μπόρεσαν να εκμεταλλευθούν την ταχύτητά τους και να προελάσουν ακάθεκτα, έχοντας προστατευμένα τα πλευρά τους από αντιαρματικές φωλεές πεζικού και τα τουρκικά ΤΟΜΑ που είναι εξοπλισμένα με αντιαρματικούς πυραύλους, χάρη στην προστασία που τους παρείχαν το πυροβόλο των 25 χλστ. των M2A3 Bradley και οι αντιαρματικοί πύραυλοι του αμερικανικής κατασκευής οχήματος.
Η άσκηση «STRIKE BACK 2019» άρχισε στις 6 Ιουνίου 2019 και θα ολοκληρωθεί στις 20 Ιουνίου 2019.
Ολα δείχνουν ότι οκτώ χρόνια μετά την προσπάθεια που είχε ξεκινήσει ο Α/ΓΕΣ αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος το 2011 για τα Μ2Α3 Bradley (όταν αντιλήφθηκε ότι η τότε πολιτική ηγεσία (Γ.Παπανδρέου πρωθυπουργός, Ε.Βενιζέλος και Π.Μπεγλίτης ως υπουργοί Εθνικής Αμυνας) είχαν «παγώσει» οριστικά την εκτέλεση της διακρατικής σύμβασης για τα ρωσικά TOMA BMP-3HEL) τώρα θα καρποφορήσει.
Η μελέτη επιχειρησιακής σκοπιμότητας έχει ολοκληρωθεί και το κόστος ανά μεταχειρισμένο όχημα θα ανέλθει κατ’αρχήν στις 500.000 ευρώ.
Το M2 Bradley αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1970.Οι παραδόσεις του τον αμερικανικό στρατό άρχισαν το 1981. Το Bradley χρησιμοποιείται εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών από τις ΕΔ της Σαουδικής Αραβίας. Από τον Μάιο του 1981, συνολικά 6.785 Bradley έχουν παραχθεί.
Η έκδοση «Α3» αφορά οχήματα παραγωγής της τελευταίας 20ετίας.