ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πορδοσάλτε...
prodeals

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: «Εκλεισε» η αγορά των δύο φρεγατών Belh@rra από την Γαλλία – Θα φέρουν και SCALP Naval!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: «Εκλεισε» η αγορά των δύο φρεγατών Belh@rra από την Γαλλία – Θα φέρουν και SCALP Naval!

O Laurent Mourre, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Naval Group, για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, στο Naval News, αποκάλυψε ότι ο γαλλικός κολοσσός, όχι απλώς έλαβε το LoI (επιστολή πρόθεσης αγοράς) της Ελλάδας για την αγορά δύο φρεγατών Belharra, αλλά η σύμβαση είναι ήδη υπό κατάρτιση και τα κυριότερα σημεία της είναι δύο:

Το ένα πολιτικό και το άλλο οικονομικό: Σε ότι αφορά το πολιτικό σκέλος, όλα τα συμβαλλόμενα μέρη συμφώνησαν ότι η συμφωνία θα είναι διακρατική.

Δεύτερον, οι Γάλλοι θεωρούν ότι οι διαπραγματεύσεις αυτές αποτελούν συνέχεια των διαπραγματεύσεων που είχαν ξεκινήσει μεταξύ των δύο πλευρών πριν από 10 ολόκληρα χρόνια για την προμήθεια φρεγατών FREMM (ένα πολύ καταλληλότερο πλοίο για το Πολεμικό Ναυτικό σε ότι αφορά επιχειρήσεις Ανατολικά της Ρόδου και της Κρήτης εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας). Και άρα καλύπτεται νομικά η προμήθεια από όλες τις αποφάσεις των ΚΥΣΕΑ από το 2009 και μετά.

Σε ότι αφορά το οικονομικό σκέλος η νέα γαλλική πρόταση προς την Ελλάδα, προβλέπει την ένταξή της χώρας μας στο πρόγραμμα FTI [Fregate de Taille Intermediaire], του γαλλικού Ναυτικού (Marine Nationale), έτσι ώστε το πρώτο πλοίο που θα αποδώσει το πρόγραμμα να ενταχθεί αμέσως στο ελληνικό ΠΝ.

To κόστος θα ανέλθει σε 2 δισ. ευρώ περίπου. αλλά σε επόμενες παραγγελίες (το ΠΝ έχει ανάγκη να αντικαταστήσει μέχρι το 2030, δέκα φρεγάτες) θα μειωθεί κατά 20% περίπου.

Κατ’αυτό τον τρόπο θα συναφθεί μια συμφωνία χαμηλότοκης χρηματοδότησης με σκοπό την ναυπήγηση δύο ελληνικών μονάδων σε πρώτη φάση, χωρίς πρόσθετο κόστος ανάπτυξης. σε σχέση με το πρόγραμμα του γαλλικού Ναυτικού.

Τα ελληνικά σκάφη θα διαφέρουν από τα γαλλικά ως προς το ότι θα φέρουν πυραύλους οριζόντιας πλεύσης, μακρού πλήγματος (ακτίνα δράσης 1000 χλμ._ SCLP Naval ή πλέον NCM (Naval Cruise Missiles).

Πέρα από τους 16 κατακόρυφους εκτοξευτές SYLVER A50 για ισάριθμους ASTER 30, τα ελληνικά σκάφη θα εξοπλιστούν και με οκτώ κατακόρυφους εκτοξευτές A70 για πυραύλους NCM.

Κατά τη γαλλική πρόταση, η πρώτη ελληνική Belh@rra θα αρχίσει να ναυπηγείται αμέσως μετά την πρώτη που θα παραδοθεί στο Γαλλικό Ναυτικό.

Σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότηση θα περιλαμβάνονται και τα όπλα της MBDA που θα φέρουν οι ελληνικές Belharra. Οι οποίες επειδή θα είναι μονάδες πολλαπλών ρόλων, θα εξοπλιστούν και με τους Naval Cruise Missiles, αποκτώντας έτσι και δυνατότητα στρατηγικής κρούσης, καθώς και μερικές άλλες μικροαλλαγές (αντιπυραυλικά συστήματα, πυροβόλα των 20 χλστ. κλπ).

Όλα τα άλλα συστήματα θα είναι ακριβώς ίδια με αυτά των Belh@rra του γαλλικού Ναυτικού (πύραυλοι επιφανείας-επιφανείας MM-40 Exocet Block III, πυροβόλο 76 χλστ. κλπ).

Βάσει του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος η πρώτη μονάδα θα παραδοθεί το 2023 και στο ΠΝ η δεύτερη θα αποδοθεί το 2025. Το μήκος της Belharra φτάνει τα 122 μέτρα και το εκτόπισμα τους 4.400 τόνους.

Στα συστήματα του σκάφους περιλαμβάνονται:

– Ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργικών διαμορφώσεων SEAFIRE με τέσσερις κεραίες για την καθοδήγηση των πυραύλων ASTER 30.

– Αναβαθμισμένο σόναρ CAPTAS-4 της Thales, κατά 20% ελαφρύτερο από το αρχικό σύστημα του τύπου και με 50% χαμηλότερο αποτύπωμα.

– Ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών Aquilon και IFF (Identification Friend of Foe), διασυνδεδεμένα με το ραντάρ SEAFIRE.

– Σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου SENTINEL, σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής.

Η Belh@rra λοιπόν είναι σύγχρονο προϊόν στο οποίο έχουν ενσωματωθεί όλα τα τελευταία επιτεύγματα της τεχνολογίας.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι τα εξής:

– Μέγιστο μήκος: 122 m

– Μέγιστο πλάτος: 18 m

– Εκτόπισμα: 4,400 t με πλήρη φόρτο

– Μέγιστη ταχύτητα: >27 κόμβοι

– Πλήρωμα: 125 άτομα (με δυνατότητα να επιβαίνουν συνολικά 149)

– Κατάστρωμα προσνήωσης: Ελικόπτερο 10 t

– Υπόστεγο χωρητικότητα: 1 Ελικόπτερο 10 t + 1 UAV 700 kg

– Οπλισμός: Πυροβόλα: 1 των 3 in (76 mm), 2 των 20 mm. Βλήματα: Επιφανείας-επιφανείας: 8 Exocet MM-40 Βlock ΙΙΙ, επιφανείας-αέρος: 16 εκτοξευτές για Aster 30 και 8 για SCALP NAVAL Τορπίλες: 2×2 εκτοξευτές. Εκτοξευτές αντιμέτρων: 2 αντιαεροπορικοί + 2 ανθυποβρυχιακοί.

– Συστήματα Ανίχνευσης-Καθοδήγησης: Radar: Sea Fire (AESA), RESM (υποστήριξης ηλεκτρονικών αντιμέτρων), RECM και CESM (αντιμετώπισης ηλεκτρονικών αντιμέτρων), TV/IR (τηλεόρασης & υπέρυθρης), STIR. Sonar: Μεταβλητού βάθους στην πρύμη και σκάφους στην πλώρη.

Άκατοι: 2 RHIB των 9.5 m για μεταφορά καταδρομέων.

Η ονομασία Belh@rra προέρχεται από τον ύφαλο Belharra, που βρίσκεται στον Βισκαϊκό Κόλπο, στη γαλλική πλευρά των γαλλο-ισπανικών συνόρων. Εκεί δημιουργείται ένα από τα μεγαλύτερα κύματα στον κόσμο που αποτελεί «παράδεισο» για τους επαγγελματίες του surfing. Με αυτό λοιπόν το μοναδικό φυσικό φαινόμενο επέλεξαν οι υπεύθυνοι της Naval Group να ονομάσουν τη νέα φρεγάτα που σχεδίασαν. Η de αλλαγή του “a” με το σύμβολο @ έγινε για να υποδηλωθεί ο «ψηφιακός» χαρακτήρας της νέας φρεγάτας.

Στα αντισταθμιστικά η Naval Group θα παραδώσει άνευ κόστους 36 τορπίλες F21 βαρέως τύπου για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων Type 214. Επίσης μελετάται η δυνατότητα ανάληψης του έργου αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ-200ΗΝ από το Naval Group, προκειμένου να περιληφθεί και αυτό το πρόγραμμα ύψους 150 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση των φρεγατών.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από εκεί και πέρα να σημειώσουμε ότι η αναγκαστική πρόσθεση των κελιών για τα SCALP Naval, θα μειώσει την μεταφορική δυνατότητα ως Α/Α πλατφόρμας, καθώς δεν θα εγκατασταθούν βλήματα μικρού/μεσαίου βεληνεκούς ASTER 15, αλλά θα υποχρεούται να αντιμετωπίζει με βλήματα των 120 χλμ. ακτίνας δράσης όπως είναι τα ASTER 30, το σύνολο των εναέριων απειλών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.