Νέες σφοδρές αερομαχίες βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή πάνω από την θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και συμπλέγματος νησιών Μεγίστης, Ρω, Στρογγύλη. Τρία ζεύγη οπλισμένων τουρκικών μαχητικών F-16 εισήλθαν κατά κύματα στην περιοχή και αντιμετωπίστηκαν από ελληνικά μαχητικά από την βάση του Καστελλίου.
Συνεχείς μεταφορές-μετασταθμεύσεις τουρκικών μαχητικών στο αεροδρόμιο του Ντάλαμαν το οποίο βρίσκεται απέναντι από τη Ρόδο παρατηρούνται το τελευταίο 24ωρο.
Το εντυπωσιακό είναι ότι τα τουρκικά μαχητικά προέρχονται από τις πτέρυγες μάχης τις Μπαντίρμα και του Μπαλίκεσιρ, δηλαδή τις πλέον έμπειρες της τουρκικής Αεροπορίας και τις πλέον ικανές.
Επίσης αναπτύχθηκαν στο Ντάλαμαν και μαχητικά από την πτέρυγα μάχης που βρίσκεται στο Ικόνιο.
Ολα αυτά για να δημιουργηθεί ένας προστατευτικός “θόλος” για το Ορούτς Ρέις το οποίο καταπλέει στην περιοχή εντός ωρών.
Πριν λίγο σημειώθηκε νέα υπέρπτηση τουρκικών μαχητικών. Τουρκικά F-16 πέταξαν πάνω από Οινούσσες και νήσο Παναγιά σε ύψος 26.500 ποδών.
Χτες, το ερευνητικό σκάφος Ορούτς Ρέις της Τουρκίας βγήκε στο Αιγαίο με κατεύθυνση προς Ανατολική Μεσόγειο. Το πρωί το βρήκε μεταξύ Λέσβου και Χίου συνοδευόμενο από την φρεγάτα “Γιαβούζ”.
Λίγο αργότερα, το “Ορούτς Ρέις” άλλαξε προορισμό. Χθες λίγο μετά τον απόπλου του είχε δηλώσει το λιμάνι της Σελεύκειας, ανατολικά του Καστελόριζου ενώ τώρα δήλωσε το λιμάνι της Αττάλειας.
Στρατιωτικές πηγές αναφέρουν πως το χθεσινό κρεσέντο των Τούρκων στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελορίζου με τόσες πολλές εμπλοκές είναι πολύ σπάνιο. Oπως αποκάλυψε χτες το pronews.gr, η τουρκική Αεροπορία προχώρησε σε κρεσέντο παραβιάσεων αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η προκλητικότητά της ήταν τέτοια που οι εμπλοκές τουρκικών μαχητικών με μαχητικά της ΠΑ δεν είχαν προηγούμενο.
Ούτε μία ούτε δύο αλλά 19 εμπλοκές σημειώθηκαν στην περιοχή που είχε δεσμεύσει με παράνομη NAVTEX η Τουρκία μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου.
Να θυμίσουμε πως χθες οι τουρκικές παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου έφτασαν τις 55. Είκοσι τρία αεροσκάφη (σε 11 σχηματισμούς από F16 και ένα CN-235) προχώρησαν σε 18 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο F.I.R Αθηνών ενώ 14 από αυτά ήταν οπλισμένα.
Καλά πληροφορημένη στρατιωτική πηγή χαρακτήρισε τον μεγάλο αριθμό των εμπλοκών ως ενα πρώτο «crash test» από πλευράς της Άγκυρας, η οποία θέλει να δει μέχρι που είναι διατεθειμένη να φτάσει η Αθήνα καθώς το ερευνητικό σκάφος Ορούτς Ρέις απέπλευσε χθες από το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης και κινείται πλέον στο Αιγαίο κατευθυνόμενο στο λιμάνι της Αττάλειας.
Ο υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας Φατίχ Ντονμέζ είχε δηλώσει στις αρχές Αυγούστου:
«Η Τουρκία συνεχίζει με ταχύτητα τις έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου στην ανατ. Μεσόγειο. Το πλωτό γεωτρύπανο Γιαβούζ ξεκίνησε ήδη τις εργασίες του στα ανοιχτά της Καρπασίας. Το πλοίο θα παραμείνει στην περιοχή 3 εβδομάδες. Αντίστοιχα το πλωτό γεωτρύπανο Πορθητής έχει προχωρήσει αρκετά στα τεμάχια δυτικά της Κύπρου. Ο Πορθητής θα συνεχίσει για λίγες εβδομάδες ακόμη στο υπάρχον σημείο, ενώ αυτή τη στιγμή έχει φτάσει σε βάθος περίπου 5 χιλιάδων μέτρων. Τις επόμενες ημέρες κατέρχεται και το ερευνητικό πλοίο Oruç Reis στην ανατ. Μεσόγειο για να συνδράμει στις έρευνες του Barbaros»
Στο λιμάνι της Αττάλειας την Πέμπτη το τουρκικό σκάφος Oruc Reis
Την πορεία του προς το λιμάνι της Αττάλειας συνεχίζει από χθες το δεύτερο ερευνητικό σκάφος που στέλνει η Τουρκία για έρευνες στην Ανατολική Μεσόγειο Oruc Reis.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης της ναυσιπλοΐας, το σκάφος πλέει από το μεσημέρι της Τρίτης με ταχύτητα 9 κόμβων και έχει δηλώσει νέο προορισμό το λιμάνι της Αττάλειας ενώ αρχικά είχε δηλώσει αυτό του Τασουκού. Αναμένεται να δέσει στο λιμάνι για ανεφοδιασμό την Πέμπτη στις 19.00.
Σε περίπτωση που το Oruc Reis δραστηριοποιηθεί παράνομα στις κυπριακές θαλάσσιες ζώνες θα είναι το τέταρτο σκάφος. Προηγήθηκε η άφιξη του γεωτρύπανου Fatih τον Μάιο το οποίο διεξάγει γεώτρηση δυτικά της Πόλης Χρυσοχούς, η άφιξη του Yavuz τον Αύγουστο το οποίο βρίσκεται ανοιχτά της Καρπασίας ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι παράνομες σεισμικές έρευνες του Barbaros εντός της κυπριακής ΑΟΖ.