Η αμερικανική εταιρία Raytheon, προχωρά σε συνεργασία με το Αμερικανικό υπουργείο Άμυνας, σε εργασίες για την εξέλιξη του βλήματος αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς AIM-9 Sidewinder.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα εξέλιξης, η ΑΙΜ-9Χ, αποτελεί τη νεότερη έκδοση του βλήματος, η οποία και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2003 και είναι ενταγμένη στο τουρκικό οπλοστάσιο.

Επίσης, η έκδοση ΑΙΜ-9Χ Block ή ΑΙΜ-9Χ2, η οποία εντάχθηκε το 2015, συνδυάζει σύστημα ζεύξης δεδομένων (Data Link) και ικανότητα εγκλωβισμού μετά την εκτόξευση (Lock-On-After-Launch).

Αν και σημαντικά βελτιωμένος ο AIM-9X/Χ2 διατηρεί συστήματα της έκδοσης AIM-9M όπως ο κινητήρας, ο πυροκροτητής και η πολεμική κεφαλή.

Η έκδοση που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, μετά την ακύρωση της ανάπτυξης της έκδοσης AIM-9X Block.3 το 2016, έρχεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το βλήμα και ουσιαστικά να το καταστήσει ριζικά διαφορετικό, ακόμα και από την έκδοση AIM-9X2.

Έμφαση δίνεται στην υιοθέτηση ενός νέου κινητήρα, με στόχο την αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς του βλήματος κατά 50-60%, και στην ενσωμάτωσης νέας, ασφαλέστερης, αλλά φονικότερης πολεμικής κεφαλής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σήμερα το μέγιστο βεληνεκές του AIM-9X/Χ2 είναι της τάξεως των 32 χιλιομέτρων, άρα μιλάμε για αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς στα 50 χιλιόμετρα περίπου, βεληνεκές συγκρίσιμο με τις αρχικές εκδόσεις του AIM-120 AMRAAM και του MICA. Φυσικά, το μέγιστο βεληνεκές είναι συνάρτηση των ελιγμών που θα αναγκαστεί να κάνει το βλήμα προκειμένου να προσβάλει το στόχο, αλλά η ζητούμενη αύξηση είναι σημαντική.