Όλοι θυμόμαστε την υπόθεση με το NOOR 1 και τους τόνους ηρωίνης από το Αφγανιστάν που μετέφερε με σκοπό να διοχετευθεί στην Ευρώπη.Τώρα η χώρα μας εκτός από την ηρωίνη έγινε και χώρα κλειδί και για το εμπόριο κοκαΐνης.
Όπως όλα δείχνουν η Ελλάδα έχει μπει και στο στόχαστρο των Λατινοαμερικάνων «βαρώνων» ( των κανονικών κι όχι κάτι ντόπια βαποράκια που πιάνουν και τα τοπικά ΜΜΕ τα χαρακτηρίζουν ως «Εκσομπάρ»), οι οποίοι μαζί με την αλβανική μαφία θέλουν να κάνουν τη χώρα κέντρο διακίνησης για την κοκαΐνη στην Ευρώπη.
Νέα δεδομένα στους παγκόσμιους δρόμους της κοκαΐνης δημιούργησε ο εντοπισμός 580 κιλών καθαρής κόκας μέσα σε 12 κοντέινερ με μπανάνες στο λιμάνι του Πειραιά.
Ελληνικές και ξένες υπηρεσίες εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο η Ελλάδα να μπήκε στο στόχαστρο των λατινοαμερικάνικων καρτέλ και να στέλνουν τα φορτία με τη λεγόμενη “λευκή κυρία” σε ελληνικά λιμάνια προκειμένου τα ναρκωτικά να διοχετεύονται στις πιάτσες της Ευρώπης.
Μια εξέλιξη που όπως λένε ανώτατοι αξιωματικοί έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το 2018 οι ευρωπαϊκές αστυνομίες κατέσχεσαν σε λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας μεγάλες παρτίδες κοκαΐνης από το Εκουαδόρ που ξεπερνούσαν συνολικά τους 50 τόνους. Έτσι, οι μαφιόζοι σε στενή συνεργασία με Αλβανούς μεγαλεμπόρους κόκας ψάχνοντας για νέες ρότες έβαλαν την Ελλάδα στο κάδρο όμως η κατάσχεση των εκατοντάδων κιλών κοκαΐνης αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ τους χάλασε τα σχέδια…
Την ίδια ώρα, μετά τον εντοπισμό των 580 κιλών και τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων, Αστυνομία, Λιμενικό, Τελωνεία και ΣΔΟΕ, αναζητούν τα μεγάλα αφεντικά που κρύβονται πίσω από την παρτίδα – μαμούθ που μπλοκαρίστηκε στο μεγάλο λιμάνι. Μάλιστα το γεγονός ότι δύο κοντέινερ με κόκα έφυγαν από τον Πειραιά για το Δυρράχιο σε συνδυασμό με πληροφορίες που έφθασαν στα γραφεία των αξιωματικών, οδηγεί στο ενδεχόμενο πίσω από τη μεταφορά να κρύβονται Αλβανοί μαφιόζοι που ζουν στην Ελλάδα.
580 κιλά κόκα σε 12 κοντέινερ
Όταν τον περασμένο Αύγουστο οι ελληνικές αρχές εντόπισαν 52 κιλά κοκαΐνης στο μηχανισμό ψύξης κοντέινερ με μπανάνες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αποφασίστηκε οι αρχές να ψάξουν σε βάθος την υπόθεση καθώς οι “πηγές” από την πιάτσα, έλεγαν ότι η συγκεκριμένη ποσότητα είναι μέρος μιας μεγάλης παρτίδας που κατευθύνεται στην Ελλάδα.
Παρακολουθώντας τα συγκεκριμένα κοντέινερ είχαν την πληροφορία ότι ότι μόλις οι έμποροι έπαιρναν τις μπανάνες και τα κοντέινερ πήγαν σε ειδικό ελεγχόμενο χώρο, θα εμφανίζονταν οι παραλήπτες για να βγάλουν από τα συστήματα ψύξης τα τούβλα με την κόκα. Όμως οι μέρες περνούσαν, κανείς δεν φάνηκε και τότε αποφάσισαν να προχωρήσουν και να βγάλουν τα ναρκωτικά οι ίδιοι οι αξιωματικοί.
Στη συνέχεια, ξεκίνησαν μια εκτεταμένη έρευνα βάζοντας στο μικροσκόπιο τα χιλιάδες κοντέινερ που φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά χρησιμοποιώντας ειδικά κριτήρια και φίλτρα για το ποια θα έπρεπε να ελεγχθούν. Έτσι, μετά από σκανάρισμα επικεντρώθηκαν σε περίπου 100 ύποπτα κοντέινερ για να φθάσουν στα 12 που έκρυβαν τα 580 κιλά καθαρής κοκαΐνης.
Οι τέσσερις συλληφθέντες, δηλαδή ο οδηγός μιας νταλίκας που θα μετέφερε τα κοντέινερ, η εκτελωνίστρια, ο διευθυντής συγκεκριμένης φίρμας μπανάνας και ο μεγαλοεισαγωγέας, μετά τις απολογίες τους αφέθησαν ελεύθεροι. Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ του Λιμενικού και του ΣΔΟΕ, προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν αν έχουν σχέση με την υπόθεση ή αν έχουν πέσει θύματα των καρτέλ ενώ παράλληλα αναζητούν τα μεγάλα κεφάλια.
Οι μέχρι τώρα έρευνες έδειξαν ότι το πιθανότερο είναι πίσω από την υπόθεση να κρύβονται Αλβανοί μαφιόζοι οι οποίοι ζουν στην Ελλάδα, όμως ελέγχουν όλο το ευρωπαϊκό παιχνίδι των ναρκωτικών και έχουν στείλει αντιπροσώπους συμπατριώτες τους σε όλη τη Λατινική Αμερική.
Τα μπλόκα τον περασμένο χρόνο στην Αμβέρσα και ο εντοπισμός σε κοντέινερ συνολικά 50 τόνων κοκαΐνης, έκανε τα καρτέλ να ψάχνουν εναλλακτικές διαδρομές για να φέρουν την “λευκή κυρία” στην Ευρώπη.
Οι πληροφορίες λένε ότι αρχικά οι βαρόνοι επέλεξαν το νησί της Μάλτας και μάλιστα τον περασμένο Απρίλιο οι αρχές εντόπισαν σε δύο κοντέινερ με μπανάνες που έφθασαν από το Εκουαδόρ, 144 κιλά καθαρής κοκαΐνης. Η συγκεκριμένη παρτίδα θα κατέληγε στο Δυρράχιο της Αλβανίας και στο Μαυροβούνιο.
Το μπλόκο όμως, φαίνεται πως προβλημάτισε τους Αλβανούς που αναζητούσαν άλλο δρομολόγιο και έτσι κατέληξαν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Όμως το γεγονός ότι και εκεί οι διωκτικές αρχές τους στρίμωξαν, ενδεχομένως να τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν τα πλάνα τους και να αναζητήσουν άλλο προορισμό.