Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η γιγαντιαία επιχείρηση των Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ στη Θεσσαλονίκη για την εξάρθρωση κυκλώματος που έβγαζε εκατομμύρια ευρώ τα οποία «ξέπλενε» και έχει να κάνει από έργα στον λιμένα Θεσσαλονίκης, κατά προτεραιότητα εξυπηρετήσεις πλοίων μέχρι πιστοποιήσεις ρυμουλκών.
Μάλιστα, στη Θεσσαλονίκη έφθασαν τα ξημερώματα τέσσερις εφοπλιστές που συνελήφθησαν στην Αθήνα και αναμένεται μαζί με τον λιμενάρχη και δεκατρία ακόμη άτομα, ανάμεσά τους και οι πλοηγοί, να οδηγηθούν σήμερα το μεσημέρι στον εισαγγελέα.
Ο ένας δε, από τους εφοπλιστές,αντιστάθηκε όταν οι «Αδιάφθοροι» πήγαν να του περάσουν χειροπέδες και οι πληροφορίες λένε πως η συγκεκριμένη υπόθεση θα προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων στον συγκεκριμένο χώρο.
Το γεγονός ότι στο κύκλωμα συμμετείχαν ο λιμενάρχης, υψηλόβαθμος αξιωματικός του Λιμενικού, δείχνει το εύρος της διαφθοράς και της δωροδοκίας καθώς οι συλληφθέντες αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της Εγκληματικής Οργάνωσης, δωροδοκίας και δωροληψίας και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Οι πληροφορίες από την εισαγγελία Θεσσαλονίκης λένε ότι οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ άρχισαν να ψάχνουν την υπόθεση από τον περασμένο Μάιο όταν και έγινε η ενοποίηση των Εσωτερικών Υποθέσεων ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού Σώματος.
Ο τζίρος από την εγκληματική οργάνωση υπολογίζεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εφοπλιστές μετά τη σύλληψη τους, οδηγήθηκαν στην Θεσσαλονίκη όπου ανακρίθηκαν από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ και έδωσαν καταθέσεις. Περάσαν τη νύχτα στα κρατητήρια και το μεσημέρι θα οδηγηθούν στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Πώς λειτουργούσε το κύκλωμα
Η σύλληψη του Λιμενάρχη Θεσσαλονίκης και των έξι πλοηγών από την υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας που είναι ενιαία για Αστυνομία Λιμενικό Πυροσβεστική έχει προκαλέσει αίσθηση.
Η υπόθεση είναι σε εξέλιξη οπότε κανείς δεν μπορεί να «δείξει με το δάκτυλο» πρόσωπα και να βγάλει απόφαση σαν άλλος δικαστής.
Σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς των οποίων προΐσταται βάσει νόμου ο Λιμενάρχης και ιδιόκτητες ρυμουλκών. Η μέθοδος που φέρεται να ακολουθείτο ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά πήγαιναν τρία ή τέσσερα με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Οι αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές. Άλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο «μπαξίσι».
Έγιναν καταγγελίες και τώρα οι διωκτικές αρχές προσπαθούν να καταλήξουν στα τελικά συμπεράσματα.
Προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού ελλείψει πλοηγών το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίθηκε άμεσα στον αίτημα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και έστειλε δύο πλοηγούς χθες ενώ σήμερα αναμένεται και ένας τρίτος.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης δήλωσε «Ευχαριστώ το υπουργείο Ναυτιλίας για την άμεση ανταπόκρισή του, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των πλοίων» για να προσθέσει: «Είναι αναγκαία η επανεξέταση του πλαισίου παροχής πλοηγικών υπηρεσιών στη χώρα μας».
Είναι φανερό ότι με αφορμή την υπόθεση αυτή ανοίγει ξανά ο διάλογος για ιδιωτικοποίηση των πλοηγικών υπηρεσιών όπως συμβαίνει με το 70% των ευρωπαϊκών λιμένων.