ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Δεν μας είπαν, τους καφέδες ποιος τους πλήρωσε στην Βουδαπέστη; Ο Χριστοδουίδης σαν ο μικρός της παρέας;
prodeals

Υπογράφηκε η πρόθεση προμήθειας 2+2 φρεγατών Belh@rra από την Γαλλία – Η πρώτη το 2024 – Λάθος η επιλογή του ΠΝ

Υπογράφηκε η πρόθεση προμήθειας 2+2 φρεγατών Belh@rra από την Γαλλία – Η πρώτη το 2024 – Λάθος η επιλογή του ΠΝ

Υπογράφηκε η δήλωση πρόθεσης για την έναρξη διαπραγματεύσεων προμήθειας των φρεγατών Belh@rra για το Πολεμικό Ναυτικό από την Γαλλία, καθώς και για την επίλυση εκκρεμοτήτων στη σύμβαση υποστήριξης μαχητικών αεροσκαφών γαλλικής κατασκευής της Πολεμικής Αεροπορίας από τον Έλληνα ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλο ενώ διευθετήθηκαν και θέματα που αφορούν στην παράδοση μεταφορικών ελικοπτέρων στον Ελληνικό Στρατό.

Όλα αυτά συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια επίσκεψης του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Παρίσι όπου είχε όπου είχε συνομιλίες με την ομόλογό του, Φλοράνς Παρλί.

Οι δύο υπουργοί υπέγραψαν την λεγόμενη επιστολή προθέσεως (LoI – Letter of Intent) με την οποία η Ελλάδα εκφράζει την επιθυμία της να προχωρήσει στην αγορά δύο φρεγατών τύπου Belh@rra.

Μετά την συνάντηση των κ.κ. Παναγιωτόπουλου και Παρλύ στο Υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Κάναμε σήμερα τη συνάντηση με την Υπουργό Άμυνας της Γαλλικής Δημοκρατίας, την κ. Φλοράνς Παρλύ, στο Υπουργείο Άμυνας, για να συζητήσουμε μία σειρά από θέματα διμερούς και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

Μιλήσαμε για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Συρία και στην Ανατολική Μεσόγειο στο οικόπεδο 7 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου και την παρουσία κοντά στα τουρκικά πλοία επιφανείας που συνοδεύουν το σκάφος, το οποίο πραγματοποιεί έρευνες και γεωτρήσεις εκεί, γαλλικών και ιταλικών πλοίων, έτσι ώστε να καταγραφεί και η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναντι της παραβατικής αυτής συμπεριφοράς για μία ακόμα φορά από την Τουρκία.

Συζητήσαμε ζητήματα εξοπλισμών, όσον αφορά στην προμήθεια δύο Φρεγατών (Belh@rra) από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Υπογράψαμε τη δήλωση πρόθεσης ανάμεσα στις δύο χώρες ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρις ότου να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού μας.

Είχαμε την ευκαιρία να λύσουμε εκκρεμότητες σχετικά με τη σύμβαση υποστήριξης των αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας, των Mirage, έτσι ώστε σύντομα να βελτιωθούν οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς αυτό το αεροσκάφος γαλλικής παραγωγής που χρειαζόμαστε απολύτως.

Μιλήσαμε και για τα μεταφορικά ελικόπτερα και διευθετήσαμε τις τελικές λεπτομέρειες, ώστε να ολοκληρωθεί η υποστήριξη και η παράδοση αυτών των μονάδων που χρειάζεται ο Ελληνικός Στρατός.

Είμαι ικανοποιημένος διότι και στα τρία αυτά θέματα σημειώθηκε μεγάλη πρόοδος. Έχει πολλή δουλειά ακόμα στο ζήτημα των Φρεγατών Belh@rra, αλλά τα άλλα δύο βρίσκονται στο τελικό στάδιο επίλυσης με μεγάλο όφελος για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Τέλος, συζητήσαμε μια σειρά παρεμβάσεων, συνεργειών και συνεργασιών όσον αφορά στις πρωτοβουλίες και τα επίπεδα συνεργασίας, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Άμυνας. Η Ελλάδα θα είναι παρούσα δίπλα στη Γαλλία, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει, ιδίως όσον αφορά στα Προγράμματα Ενισχυμένης Ναυτικής Εποπτείας στη Μεσόγειο και ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και σε άλλες εστίες έντασης.

Προσβλέπουμε στη στενή στρατηγική συνεργασία με τη Γαλλία, η οποία είναι μια φίλη και σύμμαχος χώρα, τόσο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ όσο και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από σήμερα αυτή η σχέση εμβαθύνεται ακόμα περισσότερο προς όφελος και των δύο χωρών».

Εκτίμησή μας. όπως ήδη την έχουμε διατυπώσει, είναι ότι η προμήθεια των φρεγατών Belh@rra είναι λάθος για πολλούς και διάφορους λόγους και θα κρατήσει «κοντό» το ελληνικό ΠΝ.

Αντίθετα η μοναδική προμήθεια που θα έδινε στο ΠΝ το επιχειρησιακό πλεονέκτημα έναντι του τουρκικού Ναυτικού ήταν η προμήθεια των φρεγατών FREMM (του ιδίου ναυτικού οίκου για να μην παρεξηγούμεθα) η οποία είχε εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ του Νοεμβρίου το 2008 και είχε ανανεωθεί η πρόθεση προμήθειάς τους με άλλα δύο ΚΥΣΕΑ το 2012 και το 2013.

Οι Belh@rra θα κοστίσουν τα ίδια λεφτά, ίσως και περισσότερα από τις FREMM, οι οποίες έχουν 55% μεγαλύτερο εκτόπισμα άρα είναι ιδανικές για την Ανατολική Μεσόγειο και μεταφέρουν 50% μεγαλύτερο οπλικό φορτίο από αυτό που ΘΑ μεταφέρουν οι Belh@rra περίπου με τον ίδιο αριθμό προσωπικού.

Και λέμε ΘΑ γιατί το σκάφος υπάρχει μόνο «στα χαρτιά».

» Ήδη θα κοστίσει πολλά σε χρήμα η προσπάθεια να ανασχεδιαστεί η Belh@rra και οπλικά να πλησιάσει τις δυνατότητες των FREMM.

Το σημαντικότερο όλων: Μια FREMM θα μπορούσε να παραδοθεί εντός ενός έτους έστω από τα εν ενεργεία πλοία του γαλλικού Ναυτικού.

Οι FREMM είναι ήδη δοκιμασμένες στην Συρία και πρόκειται για σκάφος ναυτικής κυριαρχίας.

Πώς θα αντιμετωπιστούν οι τουρκικές φρεγάτες TF-2000 του εκτοπίσματος 6.500 τόνων που από το 2025 θα εμφανιστούν και αυτές στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο;

Στην χειρότερη περίπτωση θα έπρεπε να υπάρξει μια μεικτή προμήθεια 2 FREMM συν 2 Belh@rra με τα ίδια ακριβώς χρήματα.

Δεν θέλουμε βέβαια να πιστέψουμε τις φήμες που λένε ότι το ΠΝ «έβλεπε όπως ο διάολος το λιβάνι» τα πρόσθετα έργα που έπρεπε να γίνουν για φρεγάτες μεγέθους FREMM στους λιμένες του.

Το μήκος της Belharra φτάνει τα 122 μέτρα και το εκτόπισμα τους 4.400 τόνους.

Στα συστήματα του σκάφους περιλαμβάνονται:

– Ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργικών διαμορφώσεων SEAFIRE με τέσσερις κεραίες για την καθοδήγηση των πυραύλων ASTER 30.

– Αναβαθμισμένο σόναρ CAPTAS-4 της Thales, κατά 20% ελαφρύτερο από το αρχικό σύστημα του τύπου και με 50% χαμηλότερο αποτύπωμα.

– Ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών Aquilon και IFF (Identification Friend of Foe), διασυνδεδεμένα με το ραντάρ SEAFIRE.

– Σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου SENTINEL, σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής.

Η Belh@rra λοιπόν είναι σύγχρονο προϊόν στο οποίο έχουν ενσωματωθεί όλα τα τελευταία επιτεύγματα της τεχνολογίας.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι τα εξής:

– Μέγιστο μήκος: 122 m

– Μέγιστο πλάτος: 18 m

– Εκτόπισμα: 4,400 t με πλήρη φόρτο

– Μέγιστη ταχύτητα: >27 κόμβοι

– Πλήρωμα: 125 άτομα (με δυνατότητα να επιβαίνουν συνολικά 149)

– Κατάστρωμα προσνήωσης: Ελικόπτερο 10 t

– Υπόστεγο χωρητικότητα: 1 Ελικόπτερο 10 t + 1 UAV 700 kg

– Οπλισμός: Πυροβόλα: 1 των 3 in (76 mm), 2 των 20 mm. Βλήματα: Επιφανείας-επιφανείας: 8 Exocet MM-40 Βlock ΙΙΙ, επιφανείας-αέρος: 16 εκτοξευτές για Aster 30 και 8 για SCALP NAVAL Τορπίλες: 2×2 εκτοξευτές. Εκτοξευτές αντιμέτρων: 2 αντιαεροπορικοί + 2 ανθυποβρυχιακοί.

– Συστήματα Ανίχνευσης-Καθοδήγησης: Radar: Sea Fire (AESA), RESM (υποστήριξης ηλεκτρονικών αντιμέτρων), RECM και CESM (αντιμετώπισης ηλεκτρονικών αντιμέτρων), TV/IR (τηλεόρασης & υπέρυθρης), STIR. Sonar: Μεταβλητού βάθους στην πρύμη και σκάφους στην πλώρη.

– Άκατοι: 2 RHIB των 9.5 m για μεταφορά καταδρομέων.

Η ονομασία Belh@rra προέρχεται από τον ύφαλο Belharra, που βρίσκεται στον Βισκαϊκό Κόλπο, στη γαλλική πλευρά των γαλλο-ισπανικών συνόρων. Εκεί δημιουργείται ένα από τα μεγαλύτερα κύματα στον κόσμο που αποτελεί «παράδεισο» για τους επαγγελματίες του surfing.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Με αυτό λοιπόν το μοναδικό φυσικό φαινόμενο επέλεξαν οι υπεύθυνοι της Naval Group να ονομάσουν τη νέα φρεγάτα που σχεδίασαν. Η αλλαγή του “a” με το σύμβολο @ έγινε για να υποδηλωθεί ο «ψηφιακός» χαρακτήρας της νέας φρεγάτας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.