Στον καλύτερο πελάτη των στρατιωτικών παλιατζήδων των ΗΠΑ μετατρέπεται η Ελλάδα: Την περασμένη εβδομάδα το ΓΕΣ απέστειλε απάντηση στο Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας (ODC) της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα, με το οποίο κοινοποίησε την τελική απόφασή του για αποδοχή της παραχωρήσεως μεταχειρισμένων Τεθωρακισμένων Οχημάτων Αμφιβίου Εφόδου AAV7A1 κατασκευής της δεκαετίας του ’70!
Το ΓΕΣ αποδέχθηκε την παραχώρηση 9 οχημάτων του τύπου, εκ των οποίων 7 της εκδόσεως μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, ένα διοικητικό AAVC-7A1 και ένα εκδόσεως περισυλλογής AAVR-7A1.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει προ έτους, με το αρχικό αίτημα ενδιαφέροντος από πλευράς ΓΕΣ να περιστρέφεται γύρω από την απόκτηση συνολικώς 90 οχημάτων, προς συνολική κάλυψη των αναγκών των τριών ταγμάτων της 32ας Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.
Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις με σκοπό την διερεύνηση του κόστους σε συνάρτηση με τον αριθμό οχημάτων, δεδομένου ότι τα οχήματα, πέραν της δαπάνης μεταφοράς, θα υποβληθούν σε ανακατασκευή ώστε να παραχωρηθούν σε πλήρως λειτουργική κατάσταση.
Όταν εκκίνησε η υπόθεση περί τα τέλη του 2018, η αμερικανική πλευρά είχε δρομολογήσει μια διαδικασία χρηματοδοτήσεως του προγράμματος, εγγράφοντας στον προϋπολογισμό του Οικονομικού Έτους 2019 κονδύλι δωρεάν βοηθείας ύψους 25 εκατ. $ για την Ελλάδα στις πιστώσεις Στρατιωτικής Χρηματοδοτήσεως Αλλοδαπής (Foreign Military Financing) συνολικού ύψους 190,6 εκατ. $ για 6 συνολικώς χώρες (Αλβανία, Βοσνία, Ελλάδα, Κροατία, Σκόπια, Σλοβακία).
Τα οχήματα είναι όχι απλώς ακατάλληλα αλλά και επικίνδυνα για τις ελληνικές ανάγκες.
Αντίθετα με τα χαμηλού προφίλ, βαριά οπλισμένα και με περιορισμένο αριθμό μεταφερόμενου προσωπικού (για ευνόητους λόγους), τώρα έρχονται τα «αρχαία» AAVP-7A1 τα οποία θα εγκλωβίζουν 20 περίπου πεζοναύτες που με μία βολή θα πηγαίνουν στον πάτο!.
Το όχημα πιθανόν να είναι μπορεί να λειτουργήσει ως «θαλάσσιο λεωφορείο» σε περιβάλλον απόλυτης αεροπορικής και ναυτικής κυριαρχίας των ΗΠΑ και με σφοδρή υποστήριξη στην ακτή που πρόκειται να καταληφθεί.
Στο Αιγαίο είναι πραγματικά αυτοκτονικό να βγουν από τα ελληνικά αρματαγωγά και να διανύσουν μια απόσταση π.χ. δύο μιλίων σε μία ακτή η οποία θα έχει καταληφθεί από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, στον αέρα θα πετούν τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη και φυσικά drone, τα οποία θα τα εξοντώνουν, όπως οι γλάροι επιτίθενται και εξοντώνουν τα κοπάδια ψαριών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και στην αξιολόγηση για οχήματα του είδους το 2002-2003, το ρωσικό BMP-1 είχε βγει πρώτο, το ιταλικό Alligator δεύτερο και τρίτο και καταϊδρωμένο, κομμένο στις περισσότερες προδιαγραφές το AAV71.
Με τα 9 οχήματα θα είναι εφικτή η αμφίβια έφοδος ενός Λόχου μελλοθανάτων Πεζοναυτών. Έχοντας ικανότητα μεταφοράς 20 περίπου πεζοναυτών, τα 7 τυπικής διαμορφώσεως οχήματα AAVP-7A1 θα προσπαθήσουν να αποβιβάσουν 140-150 άνδρες με ένα λεπτό αλουμίνιο να χωρίζει τον θάνατο από την πιθανή επιβίωση.
Τα οχήματα θα φορτωθούν σε αμερικανικό πολεμικό και μετά το πέρας της ασκήσεως θα παραχωρηθούν στην 32α ΤΑΞ Π/Ν. Από πλευράς χρονοδιαγράμματος, η περάτωση των εργασιών ανακατασκευής και η άφιξη των AAV71 στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα σε διάστημα 1-2 ετών.
Φυσικά κάποιοι θα ισχυριστούν ότι είναι απείρως καλύτερη λύση από τα ακάτους εφόδου του Β’ΠΠ. Και θα έχουν δίκιο, αλλά κανείς δεν θα πει ότι αυτά τα υπερελεφρά οχήματα για να επιβιώσουν προϋποθέτουν απόλυτη αεροπορική και ναυτική υπεροχή στο σημείο τη απόβασης.
Αλλιώς είναι κονσερβοκούτια που θα παρασύρουν στον θάνατο εκατοντάδες Ελληνες, μόνο και μόνο για να ξεφορτώσουν οι Αμερικανοί το «αρχαίο» τους υλικό.