Υπό φυσιολογικές συνθήκες αύριο θα προσγειωνόταν στην Τανάγρα, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, το πρώτο μαχητικό F-16 Adv. από την αεροπορική βάση του Αράξου, για την εκκίνηση του προγράμματος αναβάθμισης.
Όμως, η ελληνική πραγματικότητα και ανοησία επιφυλάξει εκπλήξεις.
Το πρόβλημα είναι ότι παρόλο που πολιτική και στρατιωτική ηγεσία γνώριζαν το πρόβλημα στο υπόστεγο συνολικής επιφάνειας 30 στρεμμάτων στην ΕΑΒ, όπου θα εκτελεστεί το έργο τόσο της αναβάθμισης του πρωτοτύπου όσο και των υπολοίπων μαχητικών σε βάθος 6-7 ετών (και βάλε), έμπαζε νερά, ουδείς φρόντισε να πράξει οτιδήποτε.
Αποτέλεσμα είναι, ότι ακόμα και να έρθει το αεροσκάφος στην ΕΑΒ, είναι από εξαιρετικά αμφίβολο έως νομοτελειακά βέβαιο, το ότι δεν θα εκτελεστεί οποιαδήποτε εργασία πριν μπει ο νέος χρόνος. Και βλέπουμε…
Κατά συνέπεια, γεννούνται σοβαρά ερωτήματα για αυτή καθαυτή τη σκοπιμότητα αποστολής του μαχητικού στην ΕΑΒ, καθώς θα το στερηθεί η Πολεμική Αεροπορία. Για ποιον λόγο να το στείλουν; Μήπως για να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το πρόγραμμα ξεκινά στην ώρα του, ενώ η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική;
Οι ευθύνες ανήκουν τόσο στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) όσο και στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ). Το πρόβλημα ήταν γνωστό και πολύ απλά δεν έκαναν τίποτα απολύτως. Ενώ γνώριζαν τα πάντα εγκαίρως. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, η προηγούμενη αλλά και η τωρινή, παρότι γνώριζαν το πρόβλημα εξ αρχής, απέτυχαν οικτρά να επιλύσουν το απλούστερο των προβλημάτων. Τη στεγανοποίηση του υποστέγου, ώστε να μπορεί να ξεκινήσει η αναβάθμιση.
Και μακάρι να ήταν μόνο αυτό. Παρότι όλοι γνώριζαν ότι για την εκτέλεση του έργου απαιτείται η πρόσληψη περί των 300 ατόμων συγκεκριμένων ειδικοτήτων, πάλι ουδείς έκανε τίποτα.
Σα να μην έφτανε αυτό, πληροφορίες αναφέρουν ότι αφενός ένας σημαντικός αριθμός (άνω των 100) έμπειρων εργαζομένων ετοιμάζεται να βγει σε σύνταξη, ενώ αφετέρου, ένας αριθμός 150-170 εργαζομένων σημαντικής εμπειρίας της ΕΑΒ, έχει εκδηλώσει την επιθυμία – πρόθεση να αποχωρήσει από την εταιρία, κάνοντας χρήση των δικαιωμάτων που δίνει ο νόμος περί “κινητικότητας” στο Δημόσιο!