Η αμερικανική Boeing αναμένεται να προχωρήσει τον προσεχή Ιανουάριο στην προσωρινή διακοπή της παραγωγής των αεροσκαφών, τύπου 737 ΜΑΧ, στο εργοστάσιο του Σιάτλ.
Την προσωρινή διακοπή της παραγωγής των Boeing 737 ΜΑΧ – μετά από 20 ολόκληρα χρόνια – αποφάσισε η διοίκηση της αμερικανικής εταιρείας, όπως μετέδωσε τη Δευτέρα η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, η Boeing θα σταματήσει την παραγωγή των αεροσκαφών τον προσεχή Ιανουάριο, καθώς η καθήλωση των Boeing 737 MAX αναμένεται να διαρκέσει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020.
Υπενθυμίζεται ότι η αμερικανική εταιρεία έχει προχωρήσει – από τον Μάρτιο του 2019 – στην καθήλωση του παγκόσμιου στόλου των 737 ΜΑΧ, κατόπιν των δύο αεροπορικών τραγωδιών σε Ινδονησία και Αιθιοπία.
Το «πάγωμα» της παραγωγής εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε προμηθευτές, αεροπορικές εταιρείες και ευρύτερα, στον χώρο της παγκόσμιας αεροναυτικής, όπως και στην αμερικανική οικονομία.
Άλλωστε, η Boeing αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες στις ΗΠΑ.
Σε μηνιαία βάση παράγονται περίπου 40 αεροσκάφη, τύπου 737 MAX, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή περίπου 400 «κομμάτια» να είναι «μπλοκαρισμένα» και αδιάθετα.
Παρά τα σχέδια περί αναστολής της παραγωγής, η Boeing δεν αναμένεται να προβεί σε περικοπές ή απολύσεις των περίπου 12.000 εργαζομένων στη γραμμή – παραγωγής του Σιάτλ.
Γιατί καθηλώθηκε ο στόλος των Boeing 737 MAX
Στις 10 Μαρτίου του 2019, ένα Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines συνετρίβη στην Αιθιοπία, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα τον θάνατο 157 ατόμων.
Τον Οκτώβριο του 2018 είχε προηγηθεί αντίστοιχο αεροπορικό δυστύχημα, με Boeing 737 MAX 8 της Lion Air, το οποίο κατέπεσε στην Ινδονησία, οδηγώντας στον θάνατο 189 άτομα.
Οι αρμόδιες εποπτικές αρχές αποφάσισαν να καθηλώσουν τον παγκόσμιο στόλο των 737 ΜΑΧ, έως ότου ερευνηθούν τα δύο δυστυχήματα και το ενδεχόμενο ύπαρξης κατασκευαστικού προβλήματος.