Στον Πειραιά κατέπλευσε το καταδρομικό κατευθυνόμενων πυραύλων USS Leyte Gulf (CG 55), του αμερικανικού Ναυτικού.
Μάλιστα εκπρόσωποι του Τύπου ξεναγήθηκαν σήμερα στο πολεμικό πλοίο.
Το πλοίο στάθμευσε για ορισμένες ημέρες στον Πειραιά προκειμένου να ξεκουραστεί το πλήρωμα. Το συγκεκριμένο καταδρομικό είναι στη θάλασσα σε διάφορες αποστολές τους τελευταίους 9 μήνες κάτι που φαίνεται από το γεγονός πως δεν είναι το «καλογυαλισμένο» πλοίο μιας υπερδύναμης.
Αν και αποτελεί μια ακόμα ένδειξη της ενδυνάμωσης των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ, το πλοίο αυτό έχει στραμμένο του νου του και στην Μαύρη Θάλασσα λόγω των Ρώσων.
Το οπλοστάσιό του όμως θα το ζήλευε ο καθένας καθώς η ισχύ πυρός του είναι μεγαλύτερη από εκείνα ολόκληρων πολεμικών ναυτικών. To μήκος των καταδρομικών αυτών είναι λίγο παραπάνω από 170 μέτρα, ενώ το πλήρωμα ανέρχεται σε 30 αξιωματικούς και 300 ναύτες.
Είναι ένα από τα τελευταία καταδρομικά της κλάσης Ticonderoga που σταδιακά αποσύρεται δίνοντας την θέση της στα αντιτορπιλικά της κλάσης Arleigh Burke.
Είναι από τις βαρύτερες μονάδες του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ και είναι εξοπλισμένα με σειρά προηγμένων οπλικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων μεγάλοι αριθμοί πυραύλων επιφανείας- αέρος SM-2, SM-3 που φτάνουν και ξεπερνούν σε δυνατότητες του γνωστούς μας αντιαεροπορικούς και αντιβαλλιστικούς πυραύλους Patriot και επιφανείας- επιφανείας. Τους γνωστούς Τόμαχοκ.
Για να επιχειρεί εναντίον άλλων πλοίων διαθέτει πυραύλους Harpoon, τορπίλες, συστήματα εγγύς αυτοπροστασίας Phalanx, δύο πυροβόλα των 5 ιντσών και δύο ελικόπτερα τύπου Sea Hawk. Ειδικά τα ελικόπτερα που διαθέτει ανήκουν στην τελευταία έκδοση ΜΗ-60 για την οποία ενδιαφέρεται και το ελληνικό πολεμικό ναυτικό.
Όπως όλα τα πλοία της κλάσης του, το USS Leyte Gulf διαθέτει σύστημα ραντάρ τύπου AEGIS, κάτι που του δίνει την δυνατότητα να παρέχει αποτελεσματική αεράμυνα περιοχής εναντίον εχθρικών αεροσκαφών και πυραύλων. Στην «καρδιά» του AEGIS βρίσκεται το ραντάρ SPY, που εντοπίζει και ιχνηλατεί οτιδήποτε πετά σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων, ενώ διαθέτει προηγμένα σόναρ για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.
Το κόστος του πλοίου ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Το εκτόπισμα ανέρχεται στους 9.750 μετρικούς τόνους και η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνά τους 30 κόμβους, χάρη σε τέσσερις κινητήρες General Electric LM 2.500.
Τα σκάφη αυτά είναι πολλαπλών ρόλων, ικανά να αναλάβουν μεγάλο εύρος αποστολών- συνήθως συναντώνται σε ρόλο υποστήριξης/ προστασίας ομάδων μάχης αεροπλανοφόρων ή δυνάμεων αμφίβιας επίθεσης (λόγω των τεράστιων δυνατοτήτων αεράμυνάς τους), αλλά λειτουργούν και ανεξάρτητα ή ως ναυαρχίδες στολίσκων επιφανείας.
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι ενταγμένο στην ομάδα μάχης 12 του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού.
Το όνομά του το πήρε από την περίφημη ναυμαχία του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι δε το μόνο πλοίο του ναυτικού του Η.Π.Α. έχει πάρει αυτό το όνομα.
Η ναυμαχία του Λέιτε από την οποία πήρε το πλοίο το όνομά του
Ήταν η μεγαλύτερη ναυτική σύγκρουση στη σύγχρονη ιστορία και έγινε στις Φιλιππίνες στις 23-26 Οκτωβρίου 1944. Αυτή η μάχη ουσιαστικά τερμάτισε την ικανότητα του Ιαπωνικού Ναυτικού να μάχεται ως οργανωμένη δύναμη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.