Η διοίκηση της Boeing έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα σειρά εσωτερικών μηνυμάτων στην οποία οι υπάλληλοι της εταιρίας συζήτησαν με μεγάλη ανησυχία για το 737 Max και τα προβλήματα σε προσομοιωτές πτήσης που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση πιλότων στο νέο αεροπλάνο, ενώ παράλληλα προσπαθούν να αποτρέψουν ακόμα πιο σκληρούς ελέγχους του αεροπλάνου από τις ρυθμιστικές Αρχές.
«Αυτό το αεροπλάνο έχει σχεδιαστεί από κλόουν, οι οποίοι με τη σειρά τους εποπτεύονται από πιθήκους», δήλωσε ένας πιλότος της εταιρείας σε μήνυμα προς έναν συνάδελφό του το 2016, το οποίο η Boeing αποκάλυψε αργά την Πέμπτη. Η εταιρεία είχε ήδη διαβιβάσει τα σχετικά έγγραφα στους βουλευτές και την Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπλοΐας, οι οποίοι ερευνούν το 737 Max και τη διαδικασία που του επέτρεψε να πετάξει.
Οι επικοινωνίες αυτές απειλούν να ανατρέψουν τις προσπάθειες της Boeing για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στο μοντέλο 737 Max, το οποίο έχει παραμείνει στο έδαφος από τον περασμένο Μάρτιο μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές. Οι εξελίξεις αυτές θα αυξήσουν τα εμπόδια για τον Ντέηβιντ Κάλουν, ένα από τα πιο παλιά μέλη του διοικητικού συμβουλίου που θα αναλάβει στις 13 Ιανουαρίου ως διευθύνων σύμβουλος, παραλαμβάνοντας το πηδάλιο της εταιρείας από τον Ντένις Μίλενμπεργκ, ο οποίος απομακρύνθηκε τον περασμένο μήνα.
«Αυτά τα νέα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απίστευτα καταδικαστικά», δήλωσε ο Αμερικανός βουλευτής Πίτερ Ντε Φάτζιο, ένας Δημοκρατικός που εκλέγεται στο Όρεγκον, ο οποίος προεδρεύει της επιτροπής που ερευνά την Boeing και ειδικότερα το μοντέλο Max.
«Δίνουν υπόσταση σε μια βαθιά ανησυχητική εικόνα για το πού η Boeing ήταν προφανώς πρόθυμη να φτάσει, προκειμένου για να αποφύγει τον έλεγχο από τις ρυθμιστικές Αρχές, τα πληρώματα πτήσης και το ιπτάμενο κοινό, ακόμη και όταν οι δικοί του υπάλληλοι είχαν σημάνει συναγερμούς στο εσωτερικό της εταιρείας», δήλωσε ο Ντε Φάτζιο.
Η Boeing, η οποία παρείχε τα έγγραφα, ευρισκόμενη υπό πίεση από τους βουλευτές των ΗΠΑ, ζήτησε συγγνώμη και δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί για «πλήρη διαφάνεια» με την Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπλοΐας.