ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης ακολουθεί τον «κανόνα των δεινοσαύρων» σε ότι αφορά τον Ν.Τραμπ: Ότι δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει...
prodeals

F-35: Μήπως να το κάνουμε όπως η Σιγκαπούρη;

F-35: Μήπως να το κάνουμε όπως η Σιγκαπούρη;

Η υπηρεσία ασφάλειας και αμυντικής συνεργασίας DSCA ανακοίνωσε την πιθανή πώληση έως και 12 F-35B στην Αεροπορία της Σιγκαπούρης η οποία έτσι γίνεται η 14η χώρα παγκοσμίως που παραγγέλνει το νέο μαχητικό 5ης γενιάς.

Στην συμφωνία που μπορεί να φτάσει το συνολικό ποσό των 2,75 δισ.$ περιλαμβάνονται 12 κινητήρες F-135 συν ένας εφεδρικός, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου AN/ASQ-239, συστήματα διοίκησης και έλεγχου και αναγνώρισης (προφανώς εδώ εννοούν το CNI (Communications, Navigation and Identification), ανταλλακτικά, εξοπλισμός δοκιμών και υποστήριξης όπως τα Autonomic Logistics Global Support System και Autonomic Logistics Information System.

Βέβαια η τιμή πέφτει λίγο αλμυρή (αναλογικά έρχεται στα 229 εκατ. το κομμάτι) αν και όπως αναφέρθηκε το πακέτο αφορά ένα σύνολο συστημάτων, πάντως χωρίς κάποια αναφορά σε όπλα.

Εντούτοις το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι πως το F-35B που είναι η έκδοση που εξοπλίζονται οι Πεζοναύτες και το βρετανικό και ιταλικό Ναυτικό προορίζεται για χρήση από αεροπλανοφόρα ή σκάφη αμφίβιων επιχειρήσεων.

Με τη διαφορά πως η Σιγκαπούρη δεν διαθέτει, ούτε το ένα, ούτε το άλλο, δηλαδή ούτε αεροπλανοφόρο ούτε και σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων.

Επομένως για ποιο λόγο η Σιγκαπούρη θέλει ένα αεροσκάφος VTOL;

Εξαιτίας της μικρής έκτασης της χώρας (130 τ.χλμ.) το F-35B το οποίο μπορεί να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα ή να χρησιμοποιεί πολύ μικρό μήκος διαδρόμου, θα επιχειρεί, όπως αναφέρεται, από μικρές, δύσκολα ανιχνεύσιμες βάσεις με στόχο την επιβίωσή του από εχθρική επίθεση.

Τώρα ερχόμαστε στα ελληνικά δεδομένα και η πρόταση είναι απλή, απλούστατη και αυτονόητη.

Μήπως αντί των 24 F-35A που θέλει να αποκτήσει η ΠΑ, θα ήταν καλύτερο αυτά να ήταν F-35B;

Για πιο λόγο θα πρέπει να συγκεντρωθούν όλα τα F-35A (όταν εν πάση περιπτώσει τα πάρουμε και εάν βέβαια), σε μια μεγάλη βάση αντί να μπορούν να διασκορπίζονται στο Αιγαίο σε μικρές βάσεις ανά δύο, έτσι ώστε ο αντίπαλος να μην γνωρίζει που ακριβώς βρίσκονται;

Δεν χρειάζονται καν αεροδρόμιο, απλά μια εγκατάσταση ανεφοδιασμού και υπηρεσίες… ελικοδρομίου.

Φυσικά και θα υπάρχει και μια μητρική βάση στο ηπειρωτικό έδαφος, όπου θα εκτελείται το σύνολο της συντήρησης, εκπαίδευσης κτλ, αλλά θα μπορούν να διασκορπίζονται σε διάφορες άλλες βάσεις από τη Λήμνο μέχρι την Κρήτη κάνοντας πολύ δύσκολο τον εντοπισμό τους, αφενός αλλά και πιο εύκολο τον ανεφοδιασμό τους.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.