ΚΛΕΙΣΙΜΟ
One we won! First we take Manhattan...
prodeals

Ναυπηγείται νέο ελληνικό σκάφος ειδικών επιχειρήσεων – Το νέο «ΑΓΗΝΩΡ» (φώτο)

Ναυπηγείται νέο ελληνικό σκάφος ειδικών επιχειρήσεων – Το νέο «ΑΓΗΝΩΡ» (φώτο)

Το σκάφος που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, το υπερσύγχρονο «ΑΓΗΝΩΡ» κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Το σκάφος του ανορθόδοξου πολέμου δείχνει την δυναμική που έχει η Ελλάδα.

H Eλλάδα που μπορεί όταν θέλει. Έπρεπε να περάσουν χρόνια για να πάρουν «φωτιά» οι μηχανές. Η χώρα μας θα μπορούσε να κατασκευάζει όχι μόνο μικρά σκάφη, αλλά και ολόκληρες φρεγάτες, όμως συμφέροντα τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά δεν μας το επιτρέπουν τόσα χρόνια.

Πάντως και σε αυτό τον τομέα πριν λίγες ημέρες είχε κλείσει και μεγάλο deal της Onex Neorion Shipyards για κοινή ανάπτυξη έργων με ισραηλινά ναυπηγεία.

Το σκάφος που αλλάζει τα δεδομένα

Το σκάφος κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό. Πριν από λίγες ημέρες σε ειδική εκδήλωση έγινε διάλεξη για την «Ανάδειξη της Ελληνικής Μελέτης / Σχεδίασης και Κατασκευής του Σκάφους ΑΓΗΝΩΡ», με ομιλητές τους Αναστάσιο Κυπριάνη, Μηχανολόγο Μηχανικό (ΕΜΠ) και Παναγιώτη Αλούρδα, Ναυπηγό Μηχανολόγο (MIT).

Το σκάφος ανορθόδοξου πολεμου «ΑΓΗΝΩΡ» θα μπορεί να αναλάβει τις παρακάτω αποστολές:

  • Διείσδυσης και Απαγκίστρωσης Ειδικών Δυνάμεων (Insertion and Extraction of Special Operations Forces)
  • Αναχαίτισης και Παράκτιας Περιπολίας (Interdiction and Coastal Patrol)
  • Έρευνας και Διάσωσης (Search and Rescue)

Η μέγιστη ταχύτητα του ”ΑΓΗΝΩΡ” σε κατάσταση πλήρους φόρτου και κατάσταση θαλάσσης 1 (sea state 1) θα είναι άνω των 45 knots στη μέγιστη συνεχή ισχύ των μηχανών (MCR maximum continuous rating).

Το σκάφος ανορθοδόξου πολέμου ”ΑΓΗΝΩΡ” θα επιχειρεί σε κατάσταση θαλάσσης 4 (sea state 4). Η ακτίνα ενεργείας του σκάφους στους 35 knots θα είναι 350 nm.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του πρωτότυπου σκάφους ”ΑΓΗΝΩΡ” έχουν ως εξής:

  • Μήκος ολικό: 17,60 m.
  • Πλάτος ολικό: 4,20 m.
  • Βύθισμα: 0,95 m
  • Εκτόπισμα πλήρους φόρτου: 22 tonnes.
  • Ωφέλιμο μεταβλητό φορτίο: 4,5 tonnes

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προ ημερών ο Αναστάσιος Κυπριάνης από τα Ελληνικά Ναυπηγεία αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην τεχνογνωσία που χρησιμοποιήθηκε.

Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Αλούρδας, επικεφαλής της Σχεδιαστικής Ομάδας τόνισε ότι το πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφος ”ΑΓΗΝΩΡ” είναι ένα σκάφος υψηλών επιδόσεων κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

Το ”ΑΓΗΝΩΡ” έχει γάστρα ολισθακάτου με μεγάλη γωνία ανύψωσης και καινοτόμα χαρακτηριστικά (planing craft with deep V hull).

Το ελληνογαλλικό ”deal”

Η Πρεσβεία της Γαλλίας φιλοξένησε στις 13 Φεβρουαρίου 2020 την εκδήλωση υπογραφής μιας σειράς συμφωνιών μεταξύ γαλλικών και ελληνικών παραγόντων και φορέων της βιομηχανίας και της έρευνας. Όπως αναφέρει σχετικό Δελτίο Τύπου, η Naval Group υπέγραψε συμφωνίες με εννέα Έλληνες εταίρους του βιομηχανικού και ακαδημαϊκού χώρου, στο πλαίσιο του προγράμματος πρόσκτησης δύο φρεγατών άμυνας και παρέμβασης FDI (κλάση Belh@rra) για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Η Thales και η MBDA, που επίσης συμμετέχουν στο πρόγραμμα για τις φρεγάτες, υπέγραψαν και αυτές συμφωνίες με βιομηχανικούς ομίλους.

Τέλος, με σκοπό την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των ναυπηγικών κλάδων των δύο χωρών, η Ένωση ναυπηγικών βιομηχανιών της Γαλλίας (GICAN) υπέγραψε συμφωνία εταιρικής σχέσης με τον Σύνδεσμο Ελλήνων κατασκευαστών αμυντικού υλικού (ΣΕΚΠΥ). Οι συμφωνίες προβλέπουν τρεις άξονες:

  • Τη συμμετοχή των Ελλήνων εταίρων στις βιομηχανικές δραστηριότητες κατασκευής φρεγατών και άλλων σκαφών, καθώς και συντήρησής τους
  • Την αναβάθμιση της Ελλάδας σε κέντρο ναυτικής καινοτομίας, συμπεριλαμβάνοντας την παραγωγή και συντήρηση ‘ψηφιακών’ φρεγατών τελευταίας τεχνολογίας
  • Την προβολή των ελληνικών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο σύνολό τους
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

https://twitter.com/FranceenGrece/status/1228291443158134784

Οι τρεις γαλλικές εταιρείες, που αποτελούν τον ”σκληρό” πυρήνα της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, ανανέωσαν το ραντεβού τους με τους Έλληνες εταίρους τους για την Industry Day που θα διοργανωθεί στην Ελλάδα σε μερικές εβδομάδες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.