Σε μερικές εβδομάδες ή έναν μήνα το πολύ, η Naval Group φιλοδοξεί να κλείσει την υπόθεση των ελληνικών φρεγατών Belh@rra, με υπογραφή της σχετικης σύμβασης.
Τουλάχιστον αυτό ελέχθη σε εκδήλωση της Naval Group όπου οι Γάλλοι ανέφεραν ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν δύο φρεγάτες «πανομοιότυπες με τις πέντε του γαλλικού Ναυτικού», με «μόνη» διαφοροποίηση την ενσωμάτωση του πυραύλου cruise MdCN (Scalp-NAVAL).
Και εκεί ξεκινούν τα ερωτήματα.
Οι «πανομοιότυπες» φρεγάτες που ναυπηγεί το γαλλικό Ναυτικό και τις οποίες θα εντάξει σε υπηρεσία έως το 2030, θα έχουν οπλισμό πυροβόλο των 76χλστ., δύο πυροβόλα των 20χλστ., 8 πυραύλους κατά πλοίων Exocet MM40 Block 3c, 16 Α/Α πυραύλους Aster 15/30 και τορπίλες MU90.
Εάν είναι πανομοιότυπες φυσικά λείπει ο MdCN. Εάν θα τοποθετηθεί, όπως διατείνονται οι Γάλλοι, τότε θα χρειαστεί ένας τουλάχιστον ακόμη SYLVER, ο Α70 για την περίπτωση, ώστε να μπορεί να μεταφέρει 8 βλήματα MdCN.
Έτσι τα σκάφη στην ελληνική διαμόρφωση θα διαθέτουν τρεις SYLVER είτε δύο Α50 και ένα Α70, είτε ένας Α50 και δύο Α70 σε περίπτωση που το ΠΝ ήθελε εν δυνάμει μεγαλύτερο φορτίο MdCN κάτι που όμως θεωρείται μάλλον απίθανο.
Πρόσφατα πάντως στην γαλλική πρεσβεία υπήρχε μοντέλο υπό κλίμακα μιας φρεγάτας FDI/Belh@rra με πυροβόλο Strales και τέσσερα συστήματα VLS SYLVER,
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο φορτίο SYLVER που μπορεί να μεταφέρει το σκάφος. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για τρεις Α50 (24 βλήματα ASTER) και ένα Α70 (8 MdCN).
Γεγονός είναι ότι τα 16 ASTER είναι λίγα για την παροχή Α/Α άμυνας περιοχής, από τη στιγμή που μιλάμε για δύο μόνο πλοία. Έτσι ένα ακόμη SYLVER είναι απαραίτητο για 8 επιπλέον ASTER.
Το πρόβλημα είναι ότι εάν οι ελληνικές φρεγάτες είναι πανομοιότυπες με τις γαλλικές θα απουσιάζουν οι παρεμβολείς αντιμετώπισης αντιπλοϊκών πυραύλων και το αντιβληματικό σύστημα στην οροφή του υπόστεγου φιλοξενίας του ελικοπτέρου και του UAV.
Το ΠΝ θα πάρει πλοίο χωρίς αντιβληματική προστασία; Λίγο δύσκολο έως αδύνατο. Άρα ίσως τοποθετηθεί ένα Phalanx καθώς δεν χρειάζεται άλλες επεμβάσεις.
Από εκεί και πέρα, το κόστος θα ανέλθει στο 1 δισ.€ για κάθε σκάφος και η ναυπήγηση μπορεί να επιταχυνθεί για να λάβει το πρώτο το ΠΝ το 2024.